למרות מגפת הקורונה: אלוט מאשררת את התחזית השנתית

החברה מצפה להכנסות שנתיות של 135-140 מיליון דולר, למרות צפי להכנסות נמוכות מתחזית האנליסטים ברבעון הראשון • העלייה החדה בהיקפי התעבורה ברשתות מעלה את הביקוש דווקא למוצרים המסורתיים של אלוט בתחום ה-DPI

מנכ"ל אלוט, ארז ענתבי / צילום: איל יצהר
מנכ"ל אלוט, ארז ענתבי / צילום: איל יצהר

למרות אי-הוודאות בשל מגפת הקורונה, בחברת הטכנולוגיה אלוט  מרגישים היום (ה') נוח לאשרר את התחזיות השנתיות, שנמסרו בתחילת פברואר. בעוד שהכנסות הרבעון הראשון צפויות להיות נמוכות מתחזיות האנליסטים ולהסתכם בכ-29 מיליון דולר, החברה חוזרת היום על התחזית השנתית שלה להכנסות של 135-140 מיליון דולר, צמיחה של 23%-27% ביחס ל-2019.

אלוט נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב בשווי של 326 מיליון דולר. החברה מספקת פתרונות לספקיות תקשורת, כגון פתרונות אבטחה. הפעילות המסורתית שלה הייתה בתחום ה-DPI, ניהול וניטור של תעבורת יישומים באינטרנט, אך לאורך השנים הפעילות הזו לא צמחה. עם זאת, נראה שלאור המגמות החדשות על רקע המגפה, הביקושים לפתרונות אלה של אלוט גדלו, ואולי פיצו חלקית על הפגיעה הרבעונית בתחום האבטחה. לגבי הרבעון הראשון, החברה מציינת כי חלק מהעסקאות שהיו אמורות להיסגר נדחו בשל מגפת הקורונה וצפויות להיסגר ברבעון השני. החברה גם מעדכנת שבמהלך הרבעון היא חתמה על מספר חוזי אבטחה חדשים.

מנכ"ל אלוט, ארז ענתבי, מסר היום שבחברה מזהים עלייה חדה בהיקפי התעבורה ברשתות, בשיעור של 30%-40%. במקביל חלה עלייה במספר התקפות הסייבר, וכן עלייה בהיקף השימוש באפליקציות תקשורת כגון זום ומיקרוסופט טימס. כתוצאה מכך, אלוט מזהה מספר מגמות ובהן הצורך בהקצאת יותר רוחב פס ובשינוי העדיפויות בהקצאת רוחב הפס.

"בתקופה זו אנו רואים כי הביקוש הכולל מלקוחותינו, נמשך בשיעורים דומים לאלה לפני פרוץ המגפה, ובאזורים מסוימים ישנה אף עלייה בביקוש", הוסיף ענתבי. "אנו צופים לעיכובים בחתימה על עסקאות חדשות במודל של הכנסות חוזרות בתחום הסקיוריטי, אולם צופים כי נחתום על עסקאות נוספות במהלך שנת 2020".

לדברי ענתבי, "על בסיס הנסיבות הקיימות ובהתחשב בשינויים בתעבורה ברשת שמזהות מפעילות התקשורת, ובהתחשב בצבר ההזמנות הקיים והצפי לעסקאות חדשות, נכון לעכשיו, אנו מאשרים מחדש את התחזית המלאה לשנת 2020, הכוללת צפי להכנסות שנתיות בטווח של 135-140 מיליון דולר". נזכיר שעם פרסום דוחות 2019 ומתן התחזית ל-2020, ענתבי העריך שהחברה תוכל לחזור לרווחיות ברבעון האחרון של 2020.