איך הפך סיבוב בחצר של בן 99 בריטי ל-12 מיליון ליש"ט למערכת הבריאות?

קשיש בריטי בן 99 הצליח לגייס את הסכום בעבור מערכת הבריאות הלאומית הבריטית לאחר שהתחייב להשלים 100 סיבובים עם ההליכון שלו בגינתו

מתוך דף הקמפיין לאחר הזכייה / צילום: צילום מסך
מתוך דף הקמפיין לאחר הזכייה / צילום: צילום מסך

קשיש בריטי בן 99, סרן לשעבר ששירת במלחמת העולם השנייה בשם טום מור, הצליח לגייס 12 מיליון ליש"ט בעבור מערכת הבריאות הלאומית הבריטית (NHS), לאחר שהתחייב להשלים 100 סיבובים עם ההליכון שלו בגינתו. השלב האחרון של ההליכה הועבר בשידור חי בטלוויזיה הבריטית, ומור צעד אותה בין משמר כבוד של חיילים שהצדיעו לו, לאחר שקמפיין ההתרמה הצנוע שיזם הפך לוויראלי, ולעדות לסולידריות הבריטית בזמן משבר.

מור יהיה בן 100 ב-30 באפריל, ולפני שישה ימים פירסם בעזרת משפחתו בטוויטר הפניה לקמפיין שפתח באתר גיוס המונים בריטי, בו כיוון לגייס כ-1,000 ליש"ט בלבד על ידי ביצוע הקפות בחצר האחורית של ביתו בבדפורדשייר, שבו הוא חי יחד עם בתו ומשפחתה, לפני שיחגוג יום הולדת.

הוא מתאושש מסרטן וגם משבר בצוואר הירך, והתחיל את הקמפיין כהוקרת תודה לצוותי ה-NHS שסייעו לו ולמערכת כולה. במהרה, הפך הקמפיין לוויראלי, וכ-640 אלף בני אדם התגייסו כדי לתרום סך של יותר מ-12 מיליון ליש"ט, שיועברו ל-NHS - סמל לאומי בריטי והמערכת שנמצאת בחזית הקרב מול מגיפת הקורונה בממלכה המאוחדת.

"מעולם לא חשבתי שאהיה מעורב באירוע כמו זה", אמר סרן (מיל') מור ל"BBC", שליוה את השלב האחרון בצעדה שלו היום בבוקר בשידור חי, "אני מרגיש מצוין, מוקף באנשים מהסוג הנכון, ומקווה שגם אתם מרגישים טוב". שר האוצר הבריטי רישי סונאק בירך את הקשיש, ואמר כי הקמפיין היה "יוצא דופן", ו"הוכיח שהרוח הבריטית חזקה כפי שהייתה אי פעם". שר הבריאות מאט הנקוק פתח את התדרוך היומי בתודה למור ואמר "אתה השראה לכולנו, ואנו מודים לך".

בעוד בספרד ובאיטליה נרשמת מגמת ירידה במספר המתים והמאושפזים, בבריטניה עדיין נמשכת ההחמרה. 761 בני אדם מתו בבריטניה ביממה האחרונה מקורונה, ו-4,603 מקרים חדשים אותרו. סך הקורבנות במדינה עומד כעת על כ-13 אלף בני אדם. מור ביקש הבוקר להעביר מסר לאומה: "אתם חייבים לדעת שאנחנו נתגבר על זה בסופו של דבר, הכל יהיה בסדר. השמש שוב תזרח והעננים יסתלקו". כעת מתנהל קמפיין להעניק לו תואר אצולה.