רבוע כחול נדל"ן השלימה גיוס של כ-470 מיליון שקל בהנפקת אג"ח

הגיוס בוצע באמצעות הרחבת סדרות האג"ח ז' ו-ח' ויממן לחברה את פירעון החוב ב-2020, שמסתכמים ל-433 מיליון שקל

מוטי בן משה, בעל השליטה בקבוצת אלון רבוע כחול ויו"ר רבוע כחול נדל"ן / צילום: אניה בושמן
מוטי בן משה, בעל השליטה בקבוצת אלון רבוע כחול ויו"ר רבוע כחול נדל"ן / צילום: אניה בושמן

חברת הנדל"ן המניב רבוע כחול נדל"ן השלימה בימים האחרונים גיוס של 467 מיליון שקל בהנפקת אגרות חוב נוספות מסדרות ז' ו-ח'. הגיוס בוצע בדרך של הרחבת סדרה, כאשר הסכום שגויס יממן לחברה את פירעון התחייבויותיה הפיננסיות לשנת 2020, בהיקף של כ-433 מיליון שקל.

עוד לפני חג הפסח הצליחה רבוע נדל"ן לגייס סכום של 297 מיליון שקל בהנפקת 300 מיליון שקל ערך נקוב (ע"נ) של אגרות חוב מסדרה ז' במחיר של 99.3 אגורות לכל אגרת חוב. בזכות ביקוש עודף שנרשם בהנפקה ולא נענה, החליטה החברה במהלך חול המועד להיענות לבקשות שקיבלה להנפקת פרטית של אגרות חוב נוספות.

הנפקה פרטית זו כללה הנפקה של 120 מיליון שקל ע"נ של אג"ח מסדרה ז' ועוד 55 מיליון שקל ע"נ של אג"ח מסדרה ח'. אג"ח ז' הונפקו במחיר של 98.45 אגורות והניבו לחברה סכום של 118 מיליון שקל, ואילו אג"ח ח' הונפקו במחיר של 94.9 אגורות והניבו עוד 52 מיליון שקל.

מוטי בן משה, בעל השליטה בקבוצת אלון רבוע כחול ויו"ר רבוע כחול נדל"ן, מסר כי "בשבוע האחרון, לפני החג ובמהלכו, גייסנו כ- 475 מיליון שקל אג"ח מסדרות ז' ו-ח'. התשואה שנושאות האג"ח שגויסו היא של כ-2.3%, עם מח"מ של 4.1-5.8 שנים, כך שאנו עומדים עם יתרות נזילות בהיקף של כ-700 מיליון שקל.

"במקביל, אנו עדיין פועלים להגדלת מסגרות אשראי בהיקף של כ-600 מיליון שקל מחמישה גופים, בנקים וגופים מוסדיים. ברבוע נדל"ן אנו מאמינים שבעת הזאת חשוב לשמור על נזילות גבוהה וגמישות פיננסית, עם השלמת כלל המהלכים שאנו עובדים עליהם לרבוע נדל"ן יהיו נכסים נזילים ופיננסיים ומסגרות אשראי מאושרות בהיקף של כ- 1.3 מיליארד שקל", הוסיף בן משה.

רבוע כחול נדל"ן  המתמחה בייזום פרויקטים בתחום המסחר, מתחמים לוגיסטיים ומבני משרדים. החברה נסחרת בבורסה לפי שווי של 1.88 מיליארד שקל ומחזיקה בין השאר בבעלות מלאה על קניון TLV בת"א ובנכסים בהם ממוקמים מרבית סניפי רשת הקמעונאות מגה.

סדרות ז' ו-ח' של החברה צמודות למדד המחירים לצרכן, מגובות בביטחונות, ומדורגות AA מינוס בידי S&P מעלות ו-Aa3 בידי מדרוג. סדרה ז', בעלת משך חיים ממוצע (מח"מ) של 4.1 שנים, נסחרת היום לפי תשואה שנתית לפדיון של 2.2% ואילו סדרה ח', בעלת מח"מ של 5.8 שנים, נסחרת לפי תשואה שנתית לפדיון של 2.1%.