בכיר לשעבר ב-8200 ינהל את תחום ניתוח הנתונים בפורד

ענקית הרכב פורד שכרה את גיל גור אריה (44), לשעבר מנהל מחקר ופיתוח ב-8200, לנהל את תחום ניתוח הנתונים בחברה • זאת, כחלק מתכנית החברה לחבר את כל רכביה לאינטרנט

ביל פורד, יו"ר חברת פורד/  צילום: איתן נדב
ביל פורד, יו"ר חברת פורד/ צילום: איתן נדב

ענקית הרכב פורד שכרה את גיל גור אריה (44), לשעבר מנהל מחקר ופיתוח ב-8200, לנהל את תחום ניתוח הנתונים בחברה. זאת, כחלק מתכנית החברה לחבר את כל רכביה לאינטרנט.

מינויו של גור אריה הוא חלק משינוי רחב בהנהלה הבכירה של פורד ובמבנה של החברה כולה כאשר היא נכנסת לעידן הרכבים המחוברים. הוא יכנס לתפקיד בעוד כשבועיים תחת סמנכ"ל התפעול החדש ג'ים פארלי, גם הוא הצטרף לחברה לאחרונה. לפי הודעה שפרסמה החברה, גור אריה ידווח לפארלי שמדווח ישירות למנכ"ל פורד, ג'ים האקט.

לפי פרופיל הלינקדאין שלו, גור אריה שירת ב-8200 במשך עשור, עד 2018, ובתפקידו האחרון היה מנהל מחקר ופיתוח ביחידה. לאחר מכן עבד כיועץ עצמאי בתחום המידע, הסייבר, והבינה המלאכותית. "בתפקידו, גור אריה יוביל את הצוות של פורד דרך המהפכה הדיגיטלית, ויפתח את אסטרטגית הביג-דאטה והבינה המלאכותית של החברה בשנים הבאות", נכתב בהודעת פורד.

בשנהענקית הרכב פורד שכרה את גיל גור אריה (44), לשעבר מנהל מחקר ופיתוח ב-8200, לנהל את תחום ניתוח הנתונים בחברה. זאת, כחלק מתכנית החברה לחבר את כל רכביה לאינטרנט שעברה פורד החלה לכלול חיבוריות סלולרית בכל הרכבים החדשים שלה, ואמרה שהרכבים החדשים יכללו חיבור מהיר של הדור ה-4. החיבור מספק גישה למידע אודות הרכבים שיכול לשמש לפיתוח רכבים אוטונומיים למשל. בנוסף, הוא מספק שער לתקשורת שיווקית עם הנהגים, ולנהגים הוא מספק גישה לעדכוני תוכנה אוטומטיים מפורד.

בשנה שעברה הכנסותיה של פורד היו נמוכות והמשקיעים התאכזבו. עם פרוץ משבר הקורונה החרה הקפיאה את כל הייצור שלה באירופה, ומנייתה יורדת בחדות מאז תחילת פברואר. השינויים המבניים בחברה והדגש על חיבוריות ודיגיטציה הם חלק מאסטרטגיה שנועדה לשפר את התוצאות הללו, תוך שהיא מבססת את עצמה בעולם הרכב הדיגיטלי.