מניות הבנקים דחפו את הבורסה למעלה; מדד ת"א 35 קפץ ביותר מ-5% בסגירה

מדד הבנקים זינק ביותר מ-8% • מחזור המסחר הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל • אמיר כהנוביץ', הכלכלן הראשי של אקסלנס: "הירידה בשיעורי ההיוון תומכת במחירי הנכסים; למשקיעים יש עוגן לתמחור"

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

מדוע השווקים הפיננסים ממשיכים לדהור למרות התחזיות הקודרות לכלכלה הריאלית, וגם: האם משבר הקורונה יפיל את מחירי הדיור בישראל? »

16:00 

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה ננעל בעליות חדות, כשמדד ת"א 35 זינק ביותר מ-5% בהובלת מניות הבנקים והביטוח. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל.

בעליות חדות בלטו, בין השאר, מניות מגדל, מזרחי טפחות, כלל ביטוח, דיסקונט, פועלים, דלק רכב, הפניקס, מבנה ועוד שורה ארוכה של מניות שרשמו עלייה של יותר מ-6%. 

העליות החדות נתמכו בחזרה הדרגתית של המשק לפעילות ולאחר שבוול סטריט נרשמה ביום שישי מגמה חיובית מובהקת. 

14:30

יום המסחר הראשון לשבוע מתנהל בעליות שערים חדות של כ-4% במדדים המובילים, וזאת אחרי שבסוף השבוע המסחר בארה"ב הסתיים במגמה חיובית. ברקע למסחר בשוק האמריקאי נראה כי עלתה במידת מה רמת האופטימיות של המשקיעים הממתינים לחזרה לפעילות שם, אחרי ההגבלות שהוטלו על תנועת האזרחים בניסיון לצמצם את התפשטות וירוס הקורונה, ולמרות הצפי למיתון בכלכלה הגלובלית בהשפעת ההתפשטות הנרחבת שלו בעולם.

בבית ההשקעות אופנהיימר התייחסו בימים האחרונים לנתוני המאקרו הבולטים שהתפרסמו בארה"ב וציינו כי הם "מעידים על הירידה החדה בפעילות הכלכלית במשק האמריקאי, שנגרמה כתוצאה מהסגר המוחלט שהוטל הן על הצרכנים והן על העסקים שאינם חיוניים, בעקבות משבר נגיף הקורונה. בכך נראה כי ארה"ב נכנסה למיתון כלכלי באופן רשמי החל מחודש מרץ האחרון".

במבט קדימה באופנהיימר סבורים כי "נתוני המאקרו, יחד עם עונת דוחות חלשה, עשויים לספק הפתעה שלילית לשווקים ובכך להוביל באופן פוטנציאלי לתימחור סיכונים מחדש".

בלידר שוקי הון הוסיפו כי "שוקי המניות המשיכו לעלות בשבוע האחרון על רקע סימני בלימה בגידול מספר החולים במרבית המדינות, כאשר השיח עובר לתוכניות להסרה הדרגתית של הסגר, כולל בארה"ב".

בזירה המקומית, את שבוע המסחר הקודם, שהיה קצר מהרגיל ובשל חג פסח כלל שלושה ימים, סיכם מדד ת"א 35 בירידה של 1% שהשלימה לו נסיגה של יותר מ-20% מתחילת השנה, עד תחילת השבוע הנוכחי.

בצד החיובי של מדד ת"א 35, מניית פתאל החזקות החבוטה מטפסת בכ-10%, אחרי קריסה של כ-70% מתחילת השנה.

עוד בולטות במדד המוביל מניות מזרחי טפחות  ודיסקונט שקופצות בכ-8%-9%, בעוד מניית הפועלים  מוסיפה לערכה כ-7% ומדד הבנקים מטפס בכ-6%-7%.

עוד בפיננסים, מדד ביטוח פלוס מטפס בכ-6%, עם קפיצה של כ-12% במניית מגדל  ושל כ-8%-9% במניות כלל ומנורה .

גם מדד הנדל"ן בולט לחיוב, ומטפס בכ-4%-5%, עם עליות של כ-8%-9% במניות קבוצת אשטרום ואזורים.

עוד כמה מניות נהנו מעליות על רקע עדכונים בקשר לקורונה. חברת אילקס מדיקל דיווחה על קבלת הזמנה ממשרד הביטחון "לבדיקות דם סרולוגיות לנוכחות נוגדנים נגד נגיף הקורונה בהיקף של כ-20 מיליון דולר", ומנייתה קופצת בכ-15%-20%.

חברת בונוס ביוגרופ עדכנה על התחלת "ניסוי פרה-קליני בתרופה המפותחת על-ידי החברה לטיפול בחולי קורונה במצוקה נשימתית חריפה" ומנייתה מטפסת בכ-12%.

בין החברות הקטנות, השלד הבורסאי נקסט ג'ן עדכן על קבלת "אישור ועדת הלסינקי לניסוי בבני אדם לאבחון מוקדם של וירוס הקורונה", של חברה אותה היא פועלת למזג לתוכה, ומנייתה קופצת בכ-30%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה חיובית. מנתוני הבורסה עולה כי מתחילת פסח ועד כה שמונה חברות בבורסה ביצעו הנפקות אג"ח בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל - עיקר הסכום בשבוע הקצאות פרטיות של אג"ח למשקיעים מוסדיים. במסחר ב אג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה מעורבת.

13:00

המסחר בבורסה מתנהל בעליות חדות בהובלת מניות הבנקים. מנייתה של מזרחי טפחות מזנקת בכ-9%, פועלים ב-7%, דיסקונט ב-8.5%. 

מדד ת"א 35 מזנק בכ-4%, מדד הבנקים קופץ בכ-6% ומדד הביטוח בכ-5.5%.

מחזור המסחר בשוק המניות בשעה זו מסתכם ב-840 מיליון שקל.

לדברי  אמיר כהנוביץ', הכלכלן הראשי של אקסלנס: "הירידה בשיעורי ההיוון תומכת במחירי הנכסים. תוסיפו לזה את התמריצים הפיסקלים כאשר ממשלה מביאה כסף מהעתיד להווה, זה תומך בתזרים, בהכנסות משקי הבית וחברות. נכון שיש בור אך מכסים אותו וזה עוזר לתמחר את השווקים. בתקופה האחרונה למשקיעים יש עוגן לתמחור כאשר רואים מדינות עם אסטרטגיית יציאה".

12:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות חדות, וזאת בהמשך לעליות שנרשמו ביום שישי האחרון בוול סטריט. ברקע: החלה פתיחת המשק באופן הדרגתי.

מדד ת"א 35 מזנק ב-3.5%, מדד הבנקים מזנק ב-5%. פתאל קופצת בכ-10%, דלק ב-5%, מנגד טאואר בולטת בירידה של 1.5% כנגד המגמה בשוק.

11:15

נמשכות עליות השערים החדות בבורסה. מניות הבנקים, ביניהן הפועלים  ודיסקונט , מובילות את העליות לצד מגדל, מיטרוניקס, אזורים וסלקום. מדד הבנקים קופץ בכ-5%. 

10:06

יום המסחר בבורסה נפתח תוך עליות חדות של 3%-4% במדדי המניות המובילים. זאת בעקבות המגמה החיובית בוול סטריט בסוף השבוע ועל רקע חזקה חלקית של המשק לפעילות.

בעליות חדות בולטות מניות פתאל החזקות , איי.אפ.אפ , נייס , כיל ואנרגי'אן. 

09:10

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג הריביות של לאומי שוקי הון, מעריכים בסקירתם השבועית כי "ריבית בנק ישראל ככל הנראה תיוותר ברמתה הנוכחית עוד תקופה די ארוכה, ייתכן עד סוף שנת 2021 לפחות. לפיכך , נראה שירידת התשואות בחלק הקצר-בינוני של העקום השקלי מוצתה כמעט לחלוטין. תרחיש של ריבית שלילית כרגע נראה בהיתכנות די נמוכה".

לעומת זאת, "צמודי המדד משקפים אינפלציה נמוכה יחסית בשנים הקרובות ולכן בכל הקשור לחלק הקצר-בינוני של העקום העדפתנו היא להשקעה בצמודי המדד . בחלק הארוך של העקום נראה כי יש יתרון להשקעה בשקלים הלא צמודים בעיקר על רקע התלילות הגבוהה עדיין (מטווח של 10 שנים ומעלה בעיקר) וכן על רקע הכניסה הצפוי של ישראל למדד ה-WGBI העולמי בסוף החודש. ככלל נראה כי אין עדיפות למי מבין האפיקים ולכן מומלצת בסך הכול אחזקה מאוזנת בין שקלים לא צמודים לצמודי מדד".

06:30

שבוע המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר (א') על רקע פתיחת המשק המקומי ובהמשך לעליות שנרשמו ביום שישי האחרון בוול סטריט. 

פעולות פתיחת המשק ייכנסו היום לתוקף. במסגרת ההקלות, שיעור העובדים במשק יעלה מ-15% ל-30%, וההייטק ומגזר השירותים יוכלו להיפתח בכפוף לעמידתם בתוואי "התו הסגול". תתאפשר פתיחת חנויות של כלי בית, חשמל, אופטיקה ועוד. העסקים לא יצטרכו להמציא אישור לטובת פתיחת הפעילות. עם זאת, הקניונים והשווקים יישארו סגורים. 

בוול סטריט המדדים המובילים המשיכו ביום שישי האחרון בתיקון החד מעלה: מדד דאו ג'ונס זינק בכ-3% ל-24,242 נקודות, מדד הנאסד"ק עלה ב-1.4%, ומדד S&P 500 הוסיף 2.7% לערכו. 

בארה"ב פורסמו ביום חמישי האחרון נתוני דרישות האבטלה השבועיות על רקע משבר הקורונה. בסיכום ארבעת השבועות האחרונים הגיע מספר הדרישות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב לכ-22 מיליון, כך ששיעור האבטלה הגיע לרמה של כ-15%.

המניות הדואליות שצפויות לספק תמיכה: נייס חוזרת עם פער ארביטרז' חיובי של 4.6%, אלביט מערכות ואורמת עם פער של 2.3% ו-2.7% בהתאמה, מניית פריגו עם פער חיובי של 3.5%, איי.אפ.אפ חוזרת עם פער חיובי של כ-7%, ולייבפרסון חוזרת עם פער חיובי של כ-3%. 

היום בשעה 13:00 יפורסמו נתוני הצמיחה של המשק ברבעון הרביעי של 2019.