חדשות 13 | בלעדי

עיתונאי חדשות 13 לבלווטניק: מבינים את התקופה ומוכנים לשלם מחיר

בפניות לבעל השליטה ברשת 13 ציינו עיתונאי הערוץ כי הם "בטוחים שהחלשת חברת החדשות איננה לפי רצונך, ומודעים למחויבות הגדולה שלך לכולנו" • אתמול שלח ארגון העיתונאים לבלווטניק מכתב המבקש בטון תקיף לפתור את המשבר בחדשות 13

מגישת חדשות 13 תמר איש-שלום. עיתונאי הערוץ שלחו מכתב מפויס לבעל השליטה / צילום: ענבל מרמרי
מגישת חדשות 13 תמר איש-שלום. עיתונאי הערוץ שלחו מכתב מפויס לבעל השליטה / צילום: ענבל מרמרי

יום לאחר שארגון העיתונאים פנה ישירות ללן בלווטניקבעל השליטה ברשת 13, בהאשמות נגד הנהלת רשת ובבקשה שינהל מולם דיאלוג ישיר באשר לתוכנית הקיצוצים המסיבית בערוץ, פנו היום (ג') כ-50 כתבים של חדשות 13 לבלווטניק במכתב משלהם - כך נודע ל"גלובס". 

על המכתב חתומים החלק הארי של העיתונאים בחברת החדשות, ביניהם תמר איש-שלוםאודי סגל, נדב אייל, איילה חסון, אמיר בן דוד, מתן חודרוב, עקיבא נוביק ועוד. במכתב הכירו העיתונאים תודה לתרומתו הגדולה של בלווטניק ולתמיכה שהערוץ קיבל ממנו לאורך השנים, בדגש על חשיבותה של חברת החדשות ועצמאותה. בנוסף הביעו העיתונאים הבנה ל"צוק העתים" הדורש שינויים, ואף הביעו נכונות לתת את חלקם ולשלם מחיר.

כאמור, ועד עובדי חדשות 13, המיוצג על-ידי ארגון העיתונאים, שיגר אתמול (ב') מכתב להנהלת הערוץ. מכתב הוועד נשא מצד אחד מסרים חיוביים על הערכת העובדים להשקעה העצומה של בלווטניק ועל נכונותם להשקיע בניסיונות לסייע לערוץ: "כעיתונאים המחפשים במשך כל היום את המאבק בקורונה, כולנו מבינים את האתגר עימו מתמודד המגזר העסקי ואת השינוי באקלים הכלכלי". 

במקביל הועבר מסר תקיף לפתירת המשבר ברשת 13: "אנחנו בטוחים שהחלשת חברת החדשות איננה לפי רצונך ומודעים למחויבות הגדולה שלך לכולנו", נכתב הוועד לבלווטניק. "נהיה אסירי-תודה לדיאלוג ישיר מולך כבעל המניות הראשי איתו נוכל לדון בפתיחות על הקיצוץ המסיבי המתוכנן בתקציב והשלכותיו".