עלייה של עשרות אחוזים בהיקף התנועה בכבישי ישראל

בירושלים ובת"א בפרט, היקף התנועה עומד כעת על כמחצית מזה שבשגרה, ובבאר שבע יש רק 33% פחות תנועה לעומת ימי השגרה • בבני ברק היקף הנסועה עומד גם האו על כמחצית בהשוואה לשגרה

כביש 6 חוצה צפון. ציר תנועה ראשי בין המרכז לצפון / צילום: באדיבות כביש 6 חוצה צפון
כביש 6 חוצה צפון. ציר תנועה ראשי בין המרכז לצפון / צילום: באדיבות כביש 6 חוצה צפון

אפליקציית הניווט Waze מעדכנת היום (ג') כי מאז ההקלות, נרשמה עליה של עשרות אחוזים בהיקף התנועה בכבישי ישראל. הנתונים הללו מגיעים בהמשך לנתונים שפרסמה Waze בשבוע שעבר, שהעידו על ירידה של כ-60% בכמות הנסיעה בעולם בכלל, ועל צניחה של 69% עד 96% בכמות הנהיגה בישראל בפרט. 

בחמישי האחרון, עוד לפני שהודיעה הממשלה על הקלות במגבלות הסגר, נרשמה עלייה בתנועה של כ-35% בהשוואה ליום הקודם (אך עדיין כ- 60% פחות מהיקף הנסועה ערב ההגבלות). לשם השוואה, בחג השני של פסח נראתה ירידה של כ-95% בהיקף התנועה בישראל.

ביום א', עם תחילת ההקלות וחזרה מצומצמת לשוק העבודה, חלה עלייה נוספת של 36% בכמות הנסיעות בהשוואה ליום קודם (כ-44% פחות מכמות הנסיעות בלבד ערב ההגבלות). בירושלים ובת״א בפרט, היקף התנועה עומד כעת על כמחצית מזה שבשגרה, ובבאר שבע יש רק 33% פחות תנועה לעומת ימי השגרה. בבני ברק היקף הנסועה עומד גם האו על כמחצית בהשוואה לשגרה.

בשבוע שעבר, Waze השיקה דף נחיתה ייעודי למגפה, הקורא לממשלות בכל רחבי העולם לשתף מידע ונתוני מיקום של מרכזי בדיקה רפואיים ומרכזי חירום לחלוקת מזון כדי לעזור לשפר את המפות עבור המשתמשים. בנוסף, Waze פיתחה במהירות רכיב חדש המקדם בתקופה זו עסקים המאפשרים איסוף עצמי. הפיצ'ר החדש מקנה לעסקים אלו תג מיוחד ובולט, וכן מקנה למשתמשי האפליקציה אופציות חיפוש וסינון תוצאות כדי למצוא עסקים התומכים באיסוף עצמי בטוח.