סגירה מעורבת בבורסה בת"א; החברה לישראל קפצה ב-7.6%

סקטור הגז והנפט שינה כיוון וסגר בעלייה חדה, במקביל לקפיצה במחירי הנפט • מחזור המסחר הסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, כשמדד ת"א 35 רושם ירידה קלה, ומדד ת"א 90 ננעל בעלייה קלה. 

סקטור הגז והנפט שינה כיוון וסגר בעלייה חדה, במקביל לקפיצה במחירי הנפט.  החוזה ליוני על חבית WTI מזנק ביותר מ-30% למחיר של יותר מ-15 דולר לחבית. מחיר נפט מסוג ברנט עולה ב-8%. 

בעליות חדות בלטו מניות קבוצת דלק, כיל, החברה לישראל, בזן שופרסל , הבורסה ונייר חדרה. 

בצד השלילי בלטו בירידות טבע , אלוני חץ , ישרס, ארקו ואשטרום נכסים. 

16:10

יום המסחר בבורסה מתנהל במגמה חיובית. בצד החיובי של מדד ת"א-35 מטפסות קבוצת דלק ויחידות ההשתתפות של דלק קידוחים, אחרי צלילות של 15%-17% שרשמו אתמול. זאת, על רקע שינוי כיוון ועליות בחוזים על הנפט בעולם. 

עוד בין העולות במדד המוביל, מנית כיל ובעלת השליטה בה, החברה לישראל . מנגד, בצד השלילי של המדד, מניות מליסרון, טבע , שפיר הנדסה  ושיכון ובינוי נחלשות  ב-2%-3%. 

עוד במסחר היום, חברת באטמ עדכנה על קבלת הזמנה בהיקף של כ-31 מיליון דולר "לאספקת מכונות הנשמה לחולי קורונה", ומנייתה קפצה. מנגד, מניות חברות האנרגיה הירוקה אנלייט ואנרג'יקס  יורדות בחדות.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה שלילית, ואילו במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה מעורבת.

14:20

מגמה מעורבת בבורסה בתל אביב. המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח בעליות.

עליות בולטות נרשמות במניות כיל , רמי לוי , פרשמרקט ונייר חדרה. 

מניית להב  ממשיכה לבלוט עם עלייה חדה. ברנמילר  מזנקת לאחר שהחברה דיווחה הבוקר כי חתמה עם חברת החשמל האיטלקית ENEL, מחברות האנרגיה הגדולות בעולם, על הסכם, במסגרתו תספק ברנמילר מערכת אגירה תרמית בקיבולת של 23 מגהוואט-שעה תרמי, וזאת במסגרת פרויקט פיילוט בתחנת כוח מחזור משולב של חברת ENEL בצפון איטליה. המערכת תימסר במהלך הרבעון הראשון של 2021, ותיתכן אופציה להגדלת המערכת לקיבולת של 38 מגה וואט.

12:40

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות קלות, בעוד מניות האנרגיה עברו לטריטוריה הירוקה לאחר הצניחה בפתיחת המסחר על רקע התרסקות הנפט. מדד ת"א 35 ומדד הבנקים עולים בכ-0.4%. 

דלק קבוצה עברה מירידות של 10% לעליות של 5%. דלק קידוחים מזנקת גם היא בכ-5%.

באטמ  מזנקת על רקע ההודעה הבוקר כי קיבלה הזמנה בהיקף של 29 מיליון יורו (כ-31 מיליון דולר) עבור אספקת 1,000 מכונות הנשמה לממשלת מדינה באירופה עוד השנה, המיוצרות על ידי הקבוצה. החברה קיבלה תשלום ראשוני בהיקף של 7.25 מיליון יורו וצופה לקבל את יתרת הסכום עם השלמת האספקה במחצית השנייה של 2020.

מחזור המסחר בשעה זו בשוק המניות מסתכם ב-550 מיליון שקל.

10:55

עליות קלות בבורסה, במקביל למגמה חיובית באירופה. מניות הנפט והגז בולטות בירידות חדות. 

אלטשולר שחם מכר בימים האחרונים 2.5% ממניות שופרסל  בכ-110 מיליון שקל. בעקבות המכירה ירד בית ההשקעות מהחזקה של כ-7.5% בשופרסל להחזקה של כ-5% בלבד.

אלביט מערכות  העלתה אמש את מחיר הצעת הרכש המלאה למניות עשות אשקלון  מ-7 שקלים ל-12 שקלים. בתגובה להעלאת המחיר מזנקת מניית עשות בבורסה כעת. 

10:05

יום המסחר בבורסה של תל אביב נפתח במגמה מעורבת. מניות סקטור הגז והנפט ממשיכות לרכז עניין על רקע הטלטלה במחירים בימים האחרונים. נפט מסוג ברנט צונח היום ב-13% למחיר של 16.8 דולר לחבית. 

בירידות חדות בולטות קבוצת דלק , דלק קידוחים , רציו, אודיוקודס ובזן. מנגד, עליות בולטות נרשמות במניות אפי נכסים, באטמ , אזורים ומבנה. 

אלטשולר שחם מכר בימים האחרונים 2.5% ממניות שופרסל  בכ-110 מיליון שקל. בעקבות המכירה ירד בית ההשקעות מהחזקה של כ-7.5% בשופרסל להחזקה של כ-5% בלבד.

באטמ הודיעה הבוקר כי קיבלה הזמנה בהיקף של 29 מיליון יורו (כ-31 מיליון דולר) עבור אספקת 1,000 מכונות הנשמה לממשלת מדינה באירופה עוד השנה, המיוצרות על ידי הקבוצה. החברה קיבלה תשלום ראשוני בהיקף של 7.25 מיליון יורו וצופה לקבל את יתרת הסכום עם השלמת האספקה במחצית השניה של 2020.

אייל דבי, מנהל דסק אנליזה בלאומי שוקי הון, מעריך הבוקר כי "הירידות אתמול בוול סטריט והמגמה השלילית בעולם צפויות להקרין, מטבע הדברים, גם על השוק המקומי . הירידות מגיעות לאחר התיקון החיובי המשמעותי בשוקי המניות בחודש אפריל, כאשר קריסת מחירי הנפט בעולם רק מתווספת לאי הוודאות הרבה בנוגע למשבר הקורונה והשלכותיו על הכלכלה העולמית.

"הדרמה במחירי הנפט גררה איתה כלפי מטה את מניות האנרגיה בעולם כולו, ומשכה למטה גם את יתר המניות בישראל, בהן גם מניות של חברות שאין להן זיקה ישירה לנפט, ואפילו מניות של חברות שאמורות דווקא ליהנות מירידת המחיר - כגון חברות תעשייה, תובלה ותחבורה, חברות שילוח והפצה. במבט קדימה, המסחר בשוקי המניות בעולם יושפע בראש ובראשונה מקצב הסרת ההגבלות על הכלכלות. ככל שהמשק יחזור לפעילות נורמאלית, תהיה לכך השפעה חיובית על שוקי המניות".

07:00

המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר על רקע המשך קריסת מחיר הנפט והירידות בוול סטריט. מדד דאו ג'ונס ירד אמש ב-2.7%, הנאסד"ק צנח ב3.3%, ומדד S&P 500 איבד 3%. חוזה נפט WTI למסירה ביוני צנח ב-43% למחיר 11.6 דולר לחבית, לאחר שבמהלך המסחר הגיע לשפל של 6.5 דולר, קריסה של יותר מ-66%.

אתמול (ג') ננעלה הבורסה בירידות שערים: מדד ת"א 35 ירד ב-2.3%, מדד ת"א 125 נחלש ב-2%, ומדד ת"א 90 איבד 1.9%. את הירידות הוביל מדד הנפט והגז שצנח ב-8.8%. עוד בלטו בירידות מדד הנדל"ן שאיבד 3.4% ומדד הבנקים שירד 2.8%. מניית קבוצת דלק קרסה ב-15.7%, מניית בנק מזרחי צנחה ב-5% ובנק לאומי איבד 2.4%.

באירופה הסתיים אמש המסחר בירידות חדות. בפרנקפורט מדד דאקס צנח ב-4%, בלונדון מדד פוטסי 100 איבד 3% ובפריז מדד קאק 40 ירד ב-3.8%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי איבד 3%.

המניות הדואליות צפויות לגרוע 0.9% ממדד ת"א 35 בפתיחה. נייס חוזרת עם פער שלילי של 2.3%, טבע עם פער שלילי של 4.3%, כיל ולייבפרסון עם פער שלילי דומה וטאואר עם פער שלילי של 3.9%.

סדרת אג״ח חדשה הונפקה בבורסה בת"א לראשונה תחת משבר הקורונה של או.פי.סי. במכרז בהנפקת סדרה ב׳, שהובילה ברק קפיטל, התקבל ביקוש של 756 מיליון שקל. החברה לוקחת 400 מיליון שקל בריבית 2.75%.