מתכוננים לגל שני של הקורונה: בניו יורק מקימים מחסני ציוד רפואי

דה בלאזיו הסביר בבמסיבת עיתונאים כי מטרתו היא לוודא שניו יורק אינה תלויה אך ורק במקורות חיצוניים בעיתות משבר • "זהו העתיד שלנו, לוודא שאנחנו יכולים לדאוג לעצמנו בעצמנו"

ראש העיר ניו יורק ביל דה בלאזיו / צילום: AP
ראש העיר ניו יורק ביל דה בלאזיו / צילום: AP

ניו יורק סיטי תקים מאגר אסטרטגי של ציוד רפואי במאמץ להיערך להתפרצויות נוספות של נגיף הקורונה בעתיד, ומשברים נוספים שעלולים להגיע. כך אמר אתמול ראש העיר, ביל דה בלאזיו. המאגר האסטרטגי יכלול בין היתר מכונות הנשמה, מסכות פנים וחלוקי ניתוח, כך לדברי דה בלאזיו. חברות בעיר שיכולות לייצר ציוד כזה יקבלו תמיכה.

הרעיון הכללי, אמר דה בלאזיו במסיבת עיתונאים, הוא לוודא שניו יורק אינה תלויה אך ורק במקורות חיצוניים, במיוחד הממשל הפדרלי. "זהו העתיד שלנו, לוודא שאנחנו יכולים לדאוג לעצמנו בעצמנו", הוא אמר. ראש העיר הציג סוג של מכונת הנשמה שפותחה במשבר הנוכחי על ידי Newlab, חברת טכנולוגיה מברוקלין, שמקדמת יוזמות בשותפות עם 150 ויותר חברות אחרות.

גם דה בלאזיו וגם מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, אמרו אתמול שהם מתחילים להיערך לשלב ההתאוששות מן המגפה. קואומו אמר שמתגבשת תוכנית שתאפשר לחלקים מניו יורק, אלו שנפגעו פחות מהנגיף כמו מחוזות בצפון המדינה, לפתוח מחדש עסקים בשלב מוקדם יותר מאשר שאר המדינה.

דה בלאזיו אמר שהעיר תקיים מצעד הצדעה לעובדי מערכת הבריאות אחרי שהמגפה תחלוף. "אני חושב שזה יהיה המצעד הכי גדול מכולם", הוסיף.

יחד עם זאת השניים הזהירו, בנפרד, כי הנגיף היה ונשאר איום חמור על המדינה שנפגעה בצורה קשה. קואומו ציין כי מספר המתים ביום שני היה 481, וכי זה היה היום השני שבו מספר המתים ירד מתחת ל-500. השיא היומי במספר המתים נרשם ב־8 באפריל - אז הוא עמד על 799 מתים.

האשפוזים החדשים במדינה ירדו שלשום ל־1,308, אמר קואומו. זהו הנתון היומי הנמוך ביותר מאז ה-24 במרץ, אז אושפזו 1,084 איש.

ראש העיר אמר שבמסגרת בניית מחסני החירום, העירייה תוציא 10 מיליון דולר על קניית 3,000 יחידות של מכונת ההנשמה החדשה שנקראת ספיירו ווייב. זהו סוג של מכשיר "גישור" שיכול לספק חמצן לחולים במצב קשה, והוא אינו מחייב חיבור למכונת הנשמה רגילה.

עלות כל יחידה היא 3,333 דולר, אמר דה בלאזיו, הרבה פחות מעלות מכונת הנשמה רגילה שמחירה עומד על כ-50,000 דולר.