דחייה נוספת במכרז הדור החמישי בסלולר

הוויכוחים הפנימיים בקבוצות התקשורת לא נגמרים, ויש קושי להגיע להבנות על תנאי ההתמודדות במכרז • סלקום והוט מובייל ביקשו דחייה בהגשת ההצעות המשותפות, והמשרד הסכים

תקשורת דור 5 - הדלק לכלכלה של העשור הבא / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
תקשורת דור 5 - הדלק לכלכלה של העשור הבא / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

הקבוצות הסלולריות מתקשות להגיע להבנות בינן לבין עצמן לגבי הגשת ההצעה המשותפת במכרז הדור החמישי ולבקשת סלקום והוט מובייל נותן היום המשרד ארכה נוספת להשלמת ההצעות.

ההצעה המשותפת היא הליך מקדמי שבו אמורה הקבוצה לפרט את מבנה השותפות והתנאים שסוכמו בין החברות בכל קבוצה, כדי לוודא שהתמודדותן אמיתית ורצינית.

משרד התקשורת כבר דחה כמה וכמה פעמים את הבקשות בעניין ההצעה המשותפת וכעת הוא נמצא בשלב הסופי שבו הוא מבקש הבהרות על הנתונים שנמסרו לו על ידי PHI (פרטנר והוט מובייל) ו - CMG (סלקום, גולן טלקום ואקספון).

נסביר שהקבוצות מגישות את ההצעות המשותפות מתוך אילוץ ובגלל שאין להן ברירה, ולא מתוך רצון אמיתי לשתף פעולה. בתוך שתי הקבוצות היחסים מאד רעועים וכל אחת מהחברות הייתה מאד שמחה להתמודד לבד אבל יודעת גם שהתמודדות יחידנית היא לא אפשרית לפי תנאי המכרז וגם משום שהמצוקה הכלכלית מחייבת אותן לפעול ביחד.

פרטנר וסלקום שהן החברות הוותיקות, חשות אחריות גדולה כלפי הרשת. הן מרגישות ששותפותיהן לא מוכנות להשקיע את אותם המשאבים שהן מוכנות להשקיע במכרז הדור החמישי, וזו הסיבה המרכזית למתיחות.

מבחינת המשרד הדחייה הנוספת עד ה - 27 בחודש בשבוע הבא, היא פשרה סבירה בעיקר בשל אירועי הקורונה והרצון לתת לחברות זמן להתארגן אחרי תקופה קשה.