שיאנית ישראלית: שכר בעלות של 7.5 מיליון שקל למיה שטרק, מנכ"לית גזית גלוב ברזיל

כמה ממנהלי חברת גזית גלוב, ובהם בעל השליטה חיים כצמן ומנכ"ל החברה הבת מרסל קוקיל, ניצבים בצמרת רשימת שיאני השכר לשנת 2019 של החברות הנסחרות בבורסת תל אביב

דיווח שפרסמה יצרנית האנרגיה הגיאותרמית אורמת  , מצרף את מנכ"ל החברה, יצחק אנג'ל, לרשימת שיאני השכר של החברות הנסחרות בבורסת תל אביב. עם תגמולים שנתיים בסך 5.7 מיליון שקל (כ-1.7 מיליון דולר) התמקם אנג'ל, שצפוי לפרוש מתפקידו באורמת בתחילת יולי, בין 40 שיאני השכר הישראלים (ו-55 השיאנים בכלל, כולל מנהלים זרים) בחברות הבורסאיות.

אנג'ל מנהל את אורמת מאז 2014, ולאחר פרישתו מהתפקיד, הוא צפוי להישאר בחברה בתפקיד דירקטור ולהתמנות לתפקיד יו"ר פעיל (בכפוף לאישור אסיפת בעלי המניות). ב-2018 היתיה עלות שכרו של אנג'ל גבוהה הרבה יותר: אז הסתכמה בכ-8 מיליון דולר, כולל הקצאות נדיבות של תגמולים הוניים. שכר הבסיס שלו באורמת ב-2019 היה גבוה מאשר ב-2018.

שיאני השכר הישראלים בבורסה 2019 - 23.4
 שיאני השכר הישראלים בבורסה 2019 - 23.4

מי שניצב צעד לפני אנג'ל בטבלת שיאני השכר הישראלים הוא חיים כצמן, שעלות העסקתו השנתית בחברת גזית גלוב , ענקית הנדל"ן המניב שבשליטתו, נשקה ל-6 מיליון שקל, עבור תפקידיו כמנכ"ל, סגן יו"ר ותפקידים נוספים בחברה. עוד חשפו דוחות גזית גלוב, שפורסמו מוקדם יותר החודש, כי שיאן השכר בחברה ל-2019 היה מרסל קוקיל, המנכ"ל לשעבר של החברה הבת סיטיקון, שסיים את תפקידו כבר בסוף 2018, אבל נהנה בשנה שעברה בעיקר מפיצויים בגין סיום העסקתו, כך שסך עלות העסקתו התקרבה ל-7.5 מיליון שקל.

גם מיה שטרק, מנכ"לית חברת גזית ברזיל, זכתה לתגמול נדיב של כ-7.5 מיליון שקל, המציב אותה כשיאנית השכר הישראלית מבין הנשים. שטרק מכהנת כמנכ"לית גזית ברזיל מאז אפריל 2013, וכן כמנהלת פיתוח עסקי של גזית ארה"ב. בסיכום שנתי היא נהנתה מתגמול מנייתי של כ-3.5 מיליון שקל, שכר בעלות של כ-2 מיליון שקל, וכן מסכומים שניתנו לה כמענקים וכהשתתפות בהוצאות רילוקיישן. עלות העסקתה של לייזה חיימוביץ', סמנכ"לית ויועצת משפטית בינלאומית בגזית גלוב, עמדה על 3.5 מיליון שקל.

רף הכניסה לרשימת 100 שיאני השכר בבורסה ניצב על יותר מ-4.5 מיליון שקל, ול-100 השיאנים הישראלים על סכום מעט נמוך מכך. שיאן השכר ל-2019, הישראלי ובכלל, הוא ברק עילם, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה נייס  , שעלות העסקתו הצטברה אשתקד לכ-13 מיליון דולר (כ-45 מיליון שקל).

גזית גלוב שילמה, בין השאר, 5.7 מיליון שקל לעדי ימיני, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים, ואילו דורי סגל, שהיה עד 2018 שותפו של כצמן בשליטה בחברה, הסתפק בפחות מ-400 אלף שקל כדירקטור לשעבר. כמה שמות בולטים בדירקטוריון גזית גלוב - רוני בר און, שר האוצר לשעבר, זהבית כהן, מנכ"לית קרן ההשקעות אייפקס ישראל, ושמואל האוזר, יו"ר רשות ני"ע לשעבר - קיבלו שכר של כ-310-270 אלף שקל.

עלות העסקתו של אלפרד אקירוב, בעל השליטה בחברת אלרוב נדל"ן , בתפקידו כיו"ר, עמדה על 3.3 מיליון שקל, בעוד בת זוגו, חוה אקירוב, קיבלה כ-700 אלף שקל בתפקידה כ"נאמנה על מיצוב וסטנדרטים". בנו ג'ורג'י אקירוב קיבל כ-1.6 מיליון שקל בתפקידו כמנהל הפעילות המלונאית של אלרוב.

חברת האופנה גולף  שילמה אשתקד כ-2 מיליון שקל למנכ"ל שלה, רביב ברוקמאייר, וסכום דומה קיבל דדי שוורצברג, מנכ"ל החברה הבת עדיקה, שהתפטר מתפקידו לפני כמה ימים.