סלקום | בלעדי

סלקום תציע חיבור מהיר של מאות מצלמות דרך הסלולר

סלקום עורכת בימים אלה ניסוי ביחד עם חברת הסטארט-אפ טליקום שפתחה פתרון שמאפשר פריסה מהירה וחיבור על גבי הסלולר מבלי ליצור עומס יתר על הרשת

מצלמות אבטחה / צילום: shutterstock, א.ס.א.פ קרייטיב
מצלמות אבטחה / צילום: shutterstock, א.ס.א.פ קרייטיב

חברת סלקום החלה בניסוי עם חברת הסטארט-אפ טליקום בהעברת וידאו באמצעות הסלולר. טליקום פיתחה פתרון המאפשר חיבור של מאות מצלמות באמצעות הסלולר באופן מיידי (Plug&Play) המאפשר העברה של המצלמות ממקום למקום במהירות.

כרגע מדובר בניסוי ראשוני והחברה עורכת ניסוי נוסף עם חברת בוש במדריד. משבר הקורונה העולמי מעצים את הצורך של גורמי הביטחון הלאומיים והעירוניים להגביל התקהלויות במרחבים ציבוריים ובתוך כך למגר את התפשטות הנגיף. כיום, מפעילים כוחות משטרה, צבא, ופקחים רחפנים, כדי לאתר באופן פיזי מוקדי התקהלויות ומפרי חוק המסכנים את בריאות הציבור.

הפתרון הייחודי של טליקום, מאפשר לגופים המוסדיים וכלל כוחות הביטחון להתקין מאות מצלמות ללא צורך בחיבור מסורבל של כבלים ובכך להוזיל באופן משמעותי את התקנת המצלמות, לקצר את פרוייקט ההתקנה לימים בודדים, תוך גמישות מרבית של מיקום המצלמה ומתן יכולת להעביר את המצלמות ממקום למקום במהירות בהתאם להתפתחות האירועים.

המוצר החדש TEL2000 מאפשר להציב את המצלמות בנקודות רגישות במרחב הציבורי ובלחיצת כפתור, לחבר את המצלמה לתשתית הסלולרית ולהעביר את הווידאו המצולם לחדר הבקרה לצפייה על גבי המסכים. באופן כזה קברניטי העיר ומפקדי הכוחות ייצפו בזמן אמת בהתרחשויות במרחבים הציבוריים ויוכלו לשפר באופן משמעותי את יכולת האכיפה. היכולת לפזר מאות מצלמות באופן מיידי במרחב הציבורי ולהזיז אותם ממקום למקום, בתהליך פשוט שאינו מצריך הקמת תשתיות, מייתר את הצורך בהצבת אלפי שוטרים וחיילים במרחבים הציבוריים ובכבישים. בנוסף, הפתרון של טליקום פותח אפשרויות נוספות של התקנת מערכת אד-הוק לחיבור מצלמות לסיקור אירועים רבי משתתפים.

טליקום נוסדה בשנת 2017 ע"י שלומי ארבל (מנכ"ל) וליאור אופיר (CTO). מטה החברה ממוקם בקריית עתידים בתלאביב. טליקום פתחה טכנולוגיה בה משולב אלגוריתם עיבוד אות ו-machine learning. המוצר של טליקום מאפשר ניצול יעיל יותר של הרשת הסלולרית בכך שמבצע אופטימיזציה והתאמה של שידור הווידאו מהמצלמות המחוברות על גבי התשתית הסלולרית. האלגוריתם חוזה בזמן אמת את ההתנהגות והדרישה של הווידאו המצולם ע"י המצלמה ומתאימו לקיבול הרגעי של ערוץ התקשורת. פתרונות אחרים הקיימים בשוק לא מאפשרים חיבור ריבוי מצלמות לתא סלולרי באיכות וידאו High Definition.