ג'י מדיקל רוכבת על הקורונה לנאסד"ק: "הבורסה בארה"ב מחפשת מוצרים בתחום הרפואה מרחוק"

החברה הישראלית הנסחרת באוסטרליה מקווה להשתלב בטיפול בקורונה עם "המוצרים שלנו שיודעים לבחון רוויון חמצן בדם, חום ו-EKG" • לפני כשנה הגישה כבר תשקיף לנאסד"ק לפי שווי של 84 מיליון דולר אוסטרלי, והיום היא נסחרת בשווי של 59 מיליון דולר אוסטרלי

יעקב גבע, מנכ"ל G Medical / צילום: תמר מצפי
יעקב גבע, מנכ"ל G Medical / צילום: תמר מצפי

חברת ג'י מדיקל, ישראלית הנסחרת באוסטרליה ומציעה פתרונות ניטור רפואיים, מחממת שוב מנועים לקראת רישום אפשרי בנאסד"ק. זאת בזכות הרחבת פעילות החברה גם לתחום הקורונה.

ג'י מדיקל כבר הגישה תשקיף לרישום לנאסד"ק במאי 2019, אך באוגוסט משכה את הבקשה. בעת הגשת התשקיף היא נסחרה לפי שווי של 84 מיליון דולר אוסטרלי (אז 202 מיליון שקל), והיום היא נסחרת לפי שווי נמוך יותר של 59 מיליון דולר אוסטרלי (130 מיליון שקל).

ד"ר יעקב גבע, מייסד ומנכ"ל החברה, מקווה כי הקורונה תאיץ את הגידול בהכנסות: "המוצרים שלנו יודעים לבחון רוויון חמצן בדם, חום ו-EKG. שילוב של בעיות בשניים ויותר מהפרמטרים האלה הוא מה שהופך חולה קורונה למסוכן".

המוצר שלכם יכול לזהות דפוסים ייחודיים לחולי קורונה?

"אין לנו כרגע אפשרות להגיד בוודאות שחולה מסוים לקה בקורונה, אבל אנחנו כן יודעים שכאשר שילוב המשתנים האלה הוא לא ברף הנורמלי, אז האדם צריך טיפול גם אם איננו יודעים למה".

היום המוצר של ג'י מדיקל, המיועד לניטור מדדים רפואיים חיוניים, מאושר לשיווק דרך רופאים במרשם רופא, והמטופל זכאי לשיפוי ביטוחי עבור רכישתו. החברה עבדה על גרסה של המוצר לשיווק מעבר לדלפק, ללא מרשם.

כשפרצה הקורונה, מספר גבע, "פנינו ל-FDA (רשות התרופות והמזון בארה"ב) והזכרנו להם מה אנחנו יודעים לעשות. תוך כמה שעות קיבלנו אישור חירום, ואנחנו יכולים למכור את המוצר מעבר לדלפק. אנחנו רואים רכישות, הן מצד מי שיש לו כבר את הקורונה או חושד שזה מה שיש לו, והן על ידי אנשים שאין להם כרגע שום תסמין אבל רוצים להיות מוכנים". המחיר של המוצר שפיתחה ג'י מדיקל הוא 249 דולר, והשירות עולה 75 דולר לחודש.

בדיקת רוויון חמצן בדם מתגלה לאחרונה כאחת הבדיקות המשמעותיות בתחום הקורונה, אולי אפילו חשובה כמו בדיקת חום, משום שאצל עשרות אחוזים מחולי הקורונה שאין להם קשיי נשימה לכאורה, רמות החמצן בגוף נמוכות מן הנורמל.

התופעה נקראת "היפוקסיה שקטה", והיא אינה נפוצה במחלות ריאה אחרות. רופאים מאזור ניו יורק סיפרו בכתבה שפורסמה בניו יורק טיימס, כי החולים לא שמים לב לירידה ברמות החמצן בדם, שכן הם מחפים על המחסור באופן לא מודע באמצעות נשימות עמוקות יותר. אולם הנשימה העמוקה יותר, עלולה לגרום נזק נוסף לריאות. כל אלה ממצאים ראשוניים מאוד וטרם פורסמו במאמרים מבוקרים.

ישנם מכשירי רוויון חמצן רבים בשוק, אולם ג'י מדיקל מאמינה כי השילוב בין שלושת הפרמטרים שהיא מנטרת, תוך חיבור קבוע לגורם מקצועי, נותן לה יתרון בתחום זה.

עשויה להימחק מהבורסה האוסטרלית

גבע אופטימי לגבי סיכויי ההצלחה של החברה היום בנאסד"ק, למרות מצב השוק. "אנחנו חושבים על רישום לנאסד"ק ומחיקה מהבורסה האוסטרלית", הוא אומר. "הבורסה בארה"ב מחפשת היום מוצרים בתחום הרפואה מרחוק. אנחנו מעוניינים לפתח בדיקות נוספות כמו סוכר וכולסטרול שניתן לבצע באופן ביתי".

ג'י מדיקל נסחרת בבורסה האוסטרלית מאז מאי 2017. נשיא ומנכ"ל החברה מאז שנוסדה ב-2014 הוא גבע, שבעבר ייסד וניהל את חברת קארד גארד (LifeWatch), שהונפקה בבורסה של ציריך.

בשנת 2015 מכר גבע את חלקו ב-LifeWatch, שהתמחתה בניטור מרחוק של חולי לב ואנשים הסובלים מבעיות שינה, תמורת יותר מ-100 מיליון שקל, לאחר מאבק שליטה שלווה בהדחתו מניהול החברה שהקים.