הבורסה בת"א ננעלה בעליות; אודיוקודס קפצה בכ-26%

מחר וביום רביעי לא יתקיים מסחר בבורסה • מחזור המסחר הסתכם בכ-2.1 מיליארד שקל  • ישראל צפויה להצטרף השבוע למדד האג"ח העולמי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

רגע לפני החזרה לשגרה, ד"ר צבי מרום, מנכ״ל BATM ויו"ר התאחדות חברות ההייטק בישראל מזהיר: "הגל הנוכחי של הקורונה היה משחק ילדים לעומת מה שיקרה קדימה". וגם: הנפט שוב בירידה. הצטרפו אלינו לשידור החי בדו"ח השווקים היומי »

17:27

יום המסחר בבורסה ננעל תוך עליות קלות במדדי המניות המובילים. מחזור המסחר הסתכם בכ-2.1 מיליארד שקל. 

מחר וביום רביעי לא יתקיים מסחר בתל אביב לרגל יום הזיכרון ויום העצמאות.

בעליות חדות בלטו מניות פתאל החזקות , אודיוקודס  שפרסמה דוחות טובים בבוקר, מליסרון , קרסו ופוקס. 

מנגד, ירידות בולטות נרשמו במניות בזן , קבוצת דלק, נאוויטס, רמי לוי  והכשרת היישוב. 

16:15

העליות בבורסה נחלשות. מדד הנפט והגז צונח ב-3.8% על רקע הירידה החדה במחיר הנפט היום. 

כלכלני פעילים מציינים, בסקירה שפרסמו היום כי "התפשטות הקורונה הביאה לסגר ולעצירה משמעותית בכמעט כל הפעילויות הכלכליות והחברתיות במרבית המשקים בעולם . בין הענפים שנפגעו בצורה משמעותית נמצאים למשל התיירות, התעופה, התרבות והבידור, והמסחר והשירותים , כאשר חלק ניכר מהנזקים מתמקד בעצמאיים ובעסקים קטנים ובינוניים. על הרקע הזה, עוד לפני סיום הרבעון הראשון של השנה, מדינות רבות נכנסו למיתון, וביניהן ארה"ב, סין, גרמניה, איטליה, ישראל, ואחרות. כפי שכתבנו בעבר, נראה כי עוצמת המיתון תהיה גדולה במיוחד ברבעון הנוכחי, בו צפויה ירידה חדה בתמ"ג ועלייה בשיעורי האבטלה כמעט בכל מקום בעולם. מנגד, טבעם של השווקים הפיננסיים הוא שהם מסתכלים קדימה, כולל ליום שאחרי סיום המשבר הנוכחי, למרות שקיימת אי-ודאות ניכרת באשר למאפיינים של המצב אחרי הקורונה" . 

"בשבועות האחרונים, נוצרה אופטימיות מסוימת בקרב המשקיעים כתוצאה מהשילוב של: (1) הפעילות האינטנסיבית מאד של מדענים בחיפוש אחר חיסון ותרופה לחלת הקורונה (2) הסטטיסטיקה של ההדבקות ומספרי הנספים מהמחלה, המצביעה על דעיכה מסוימת של אלה במדינות רבות, דעיכה שמאפשרת כיום תכנון של אסטרטגיות יציאה מהסגר, ו- (3) העמקת המדיניות המרחיבה ע"י בנקים מרכזיים וממשלות שעולם, ובראשם בארה"ב. לסיכום, אין בהכרח סתירה בין המגמות הריאליות והפיננסיות.בכל מקרה, במבט לעתיד, התגובות המהירות בשווקים והתנודתיות הגבוהה במדדים צפויות להימשך" .

14:05

המסחר בבורסת תל אביב מתנהל בעליות שערים במקביל למגמה החיובית בבורסות אירופה. גם בוול סטריט צפוי שבוע המסחר להיפתח במגמה חיובית. 

הבורסה פרסמה היום סיכום לחודש אפריל ממנו עולה כי מדדי ת"א-35 ות"א-90 עלו בכ-6% ובכ-15%, בהתאמה, לעומת עלייה ממוצעת של כ-11% בבורסות בארה"ב ועלייה ממוצעת של כ-1% בבורסות באירופה. מדדים אלה נמוכים בכ-16% ובכ-10%, בהתאמה, מהרמה בה היו בתחילת השנה.

לעלייה המתונה יחסית של מדד ת"א-35 תרמו מניות הבנקים הגדולים ומניות הנדל"ן שעלו החודש בכ-6% -5% . לעלייה החדה של מדד ת"א-90 תרמו מניות חברות ושותפויות הנפט והגז שזינקו החודש בכ-38%, לאחר שצנחו בכ-57% ברבעון הראשון של השנה, במקביל לצניחת מחירי הנפט והגז בעולם ולהגעת מחיר חוזה על הנפט בארה"ב אל מתחת לאפס, וכן תרמו מניות טק-עילית שרשמו עלייה של כ-18%, רובן מניות דואליות הנסחרות גם בחו"ל.

המחזור היומי בשוק המניות כולל תעודות סל הסתכם בכ-2 מיליארד שקל באפריל, נמוך אמנם בכ-30% מהמחזור הממוצע בחודש הקודם, אך גבוה בכ-56% מהמחזור הממוצע בשנת 2019.


12:00

המסחר בבורסת תל אביב מתנהל בעליות שערים בדומה לסנטימנט מעבר לים. מדד ת"א 35 עולה ב-1.17%, ת"א 90 מטפס ב-1.69% ומדד הבנקים עולה ב-0.5%. 

מניית פתאל החזקות מזנקת בעוד 12% משלימה מהלך עליות של 189% מאז השפל שנקבע בשיא המשבר בחודש מרץ.

מליסרון  מזנקת ב-8.3%, דיסקונט עולה ב-3%, מגדל ביטוח  מזנקת ביותר מ-5% לאחר שהדיקרטוריון חזר בו מהכוונה להדיח את ניר גלעד.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-725 מיליון שקל.

10:40

עליות שערים בבורסה של תל אביב, במקביל למגמה חיובית בבורסה. אודיוקודס  בולטת בעלייה חדה לאחר שהחברה פרסמה הבוקר תוצאות טובות לרבעון הראשון של השנה. 

השקל מתחזק ב-0.4% לרמה של 3.51 שקלים לדולר. קובי לוי, ראש דסק אסטרטגיית שווקים בלאומי שוקי הון, מתייחס הבוקר להתאוששות השקל ואומר כי "לאחר תקופה קצרה יחסית, במהלכה השקל נחלש ביחס לדולר ולסל, חזרה מגמת התחזקותו, ובשבועיים האחרונים ראינו אותו מתחזק מול הדולר ומטבעות רבים נוספים, והשקל מתקרב בצעדי ענק לשער שיא כל הזמנים שרשם בתחילת השנה מול סל המטבעות. להערכתנו, בטווח הקצר הצמד דולר-שקל צפוי להיסחר בתנודתיות בקורלציה גבוהה למגמה במדדי המניות הגלובליים, יתחזק עם העליות במניות וייחלש במידה וישובו הירידות.

לדברי לוי, " התחזקות השקל בנסיבות הנוכחיות היא תוצר של מצבה הטוב של כלכלת ישראל טרם המשבר, והפחתה של חוסר היציבות הפוליטית, שהיתה אחד מגורמי הסיכון ליציבות המשק טרם המשבר. התחזקותו של השקל בשבועיים האחרונים מהירה מאוד, וככל הנראה נובעת מהעליות שנרשמות לאחרונה בשווקי המניות הגלובליים. בנוסף, אירוע חשוב שמתקיים השבוע הוא צירופה של ישראל למדד האג"ח הגלובלי, WGBI , שיתקיים ביום חמישי הקרוב. במסגרת צירופה של ישראל למדד להערכתנו משקיעים זרים הזרימו לישראל בחודשים האחרונים חלק ניכר מסכומי ההשקעות הצפויים, בסך מיליארדי דולרים, כשחלק מהסכום הוזרם כנראה בשבוע האחרון ותמך בהתחזקות השקל . כספי השקעה אלה הומרו לשקלים ושימשו לרכישת אגרות חוב ממשלתיות שקליות . צירופה של ישראל למדד הוא תעודת הצטיינות למשק ולאיכות החוב של מדינת ישראל, ומעלה את ישראל על הרדאר של מנהלי ההשקעות בעולם, ולכן מצטרף לכוחות שתומכים בהתחזקות השקל לאורך זמן".

10:06

יום המסחר בבורסה של תל אביב נפתח במגמה חיובית, המשך ישיר לעליות החדות שנרשמו אתמול (א'). מחר וביום רביעי לא יתקיים מסחר בבורסה לרגל יום הזיכרון ויום העצמאות. 

מניית קבוצת דלק  רושמת ירידה חדה.  אתמול פורסם כי דירקטוריון קבוצת דלק החליט לאמץ את המתווה לגיוס הון וחיזוק ביטחונות שהוצע לו בידי חברת הייעוץ GSE (גיזה זינגר אבן) בניהולו של יריב פילוסוף. כמו-כן, קבע הדירקטוריון כי היקף ההון שיגויס יעמוד על 300 מיליון שקל. 

מנגד, עליות בולטות נרשמות במניות ביג , פתאל החזקות  ועזריאלי. 

בעולם חוזר הנפט לרדת היום וחוזה מסוג ברנט ליוני צונח ב-6% לרמה של 20.15 דולר לחבית. 

07:25

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח ביום (ב') בהמשך לעליות החדות שנרשמו אתמול, ועל רקע הסנטימנט החיובי שנרשם כעת מעבר לים. ביפן הבנק המרכזי הזרים הון למערכת הפיננסית זה החודש השני ברציפות, ובוול סטריט החוזים העתידיים מטפסים לקראת שבוע עמוס בדוחות כספיים.

ישראל נכנסת השבוע (חמישי) למדד האג"ח העולמי (WGBI). בהקשר זה כתב אלכס ז'בזינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, בסקירתו השבועית: "ייתכן מאוד שהשינוי, שצפוי להביא ביקושים בסך של 2-3 מיליארד דולר לשוק האג"ח המקומי, יגרום לתזוזה משמעותית של העקום בישראל תוך ירידה בתשואות.

"הרי בחודש האחרון המשקיעים בשוק, כולל המוסדיים, קרנות הנאמנות וכנראה גם שחקני נוסטרו מכרו הרבה מאוד אג"ח ממשלתיות בחיפוש אחרי נזילות. הקונה העיקרי היה בנק ישראל שרק בחודש מרץ רכש אג"ח בסך של כ-8.5 מיליארד שקל וקיבל כבטוחות עוד 5.5 מיליארד שקל. בנק ישראל לא ימכור אג"ח במועד כניסה למדד.

"החלק הארוך ביותר בעקום הישראלי יכול למשוך ביקושים מצד המשקיעים הזרים במיוחד. אם התלילות בין 5 ל-10 שנים בישראל ירדה לאמצע הדירוג העולמי וכלל לא בולטת (תרשים 20), בחלק הארוך בין 10 ל-30 שנה העקום בישראל יותר תלול מאיטליה ורק במעט שטוח יותר מהמדינות בעלות סיכון הרבה יותר גבוה כמו מקסיקו או דרום אמריקה (תרשים 21). הכניסה ל-WGBI עשויה להוביל לירידה בתלילות העקום בחלק זה", כתב ז'בזינסקי.