אודיוקודס נהנית מהמעבר לעבודה מהבית: עקפה את התחזיות

החברה מאשררת את התחזית השנתית שלה להכנסות של 222-214 מיליון דולר, ומעלה מעט את תחזית הרווח הנקי למניה, מ-1.12-1.08 דולר ל-1.13-1.09 דולר

מניית אודיוקודס   מטפסת היום במסחר בבורסה בתל אביב לאחר שהחברה עקפה את תחזיות האנליסטים ברבעון הראשון של השנה. אודיוקודס, ספקית פתרונות תקשורת לעסקים ופתרונות VoIP, רשמה ברבעון הכנסות של 52 מיליון דולר לעומת תחזיות האנליסטים ל-50.9 מיליון דולר, והרווח הנקי Non-GAAP למניה הגיע ל-25 סנט, גבוה ב-2 סנטים מהתחזיות.

אודיוקודס נחשבת לאחת החברות שעשויות דווקא ליהנות מהמגמות שעלו על רקע משבר הקורונה, משום שהיא מספקת פתרונות טכנולוגיים שמסייעים לעבודה מרחוק, בין היתר במסגרת שיתוף הפעולה שלה עם מיקרוסופט. על רקע זה, אודיוקודס מאשררת היום את התחזית השנתית שלה, שצופה הכנסות של 222-214 מיליון דולר (צמיחה של 10.8%-6.8% לעומת 2019), ומעלה מעט את תחזית הרווח הנקי Non-GAAP למניה, מ-1.12-1.08 דולר ל-1.13-1.09 דולר.

בינתיים ברבעון הראשון, ההכנסות צמחו ב-11.7% בהשוואה לרבעון המקביל. מתוך זה, ההכנסות ממוצרים צמחו ב-5.8% ל-34.3 מיליון דולר וההכנסות משירותים, הרווחיים יותר לחברה, צמחו ב-25.2% ל-17.7 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-5.3 מיליון דולר, עלייה מ-3 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בנטרול התגמולים ההוניים לעוברים והפחתות חשבונאיות אחרות, הרווח הנקי הגיע ל-7.8 מיליון דולר, עלייה של 41% מהרבעון המקביל.

במהלך הרבעון אודיוקודס ייצרה 6.8 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ירידה של 18.2% לעומת הרבעון המקביל, ובסיום הרבעון היו לחברה בקופה 74.2 מיליון דולר. בחודש מרץ החברה חילקה דיבידנד בסך 3.9 מיליון דולר.

במקביל, אודיוקודס דיווחה היום על שיתוף פעולה עם גוגל, במסגרתו ישולבו פתרונות של אודיוקודס בפלטפורמת Google Dialogflow.

"אנו שמחים לדווח על דוח כספי מצוין לרבעון הראשון של שנת 2020", אמר שבתאי אדלרסברג, נשיא ומנכ"ל אודיוקודס. "המשכנו ליהנות ברבעון הראשון ממומנטום עסקי מוצלח בפעילותנו בתחום הארגונים העסקיים ובתחום ספקי שירותי התקשורת".

לדבריו, "ביחס להשפעות מגפת ה-COVID-19 על פעילותנו העסקית, לקראת אמצע הרבעון הראשון נתקלנו בקשיים בייצור המוצרים מבוססי החומרה שלנו בסין. הצלחנו להתגבר במהירות על עיכוב זה ולספק את כלל המוצרים בהתאם למתוכנן ברבעון. בהתאמה להוראות ותקנות הממשלה להתמודדות עם המשבר, העברנו את רוב עובדי המטה לעבודה מהבית, מעבר שהתבצע בצורה חלקה. בהתבסס על פעילותנו העסקית במהלך הרבעון הראשון של 2020 ובשבועות האחרונים, אנו מאמינים כי נעמוד ביעדים אשר הצבנו לשנה כולה ולרבעון השני", הוסיף אדלרסברג.

הוא ציין שהחברה מזהה ביקושים גוברים ופעילות גוברת לפתרון של Microsoft Teams ל- UCaaS ולמגמה המתגברת של עבודה מהבית - work-from-home) WFH), בשל המשבר.

"בהסתכלות קדימה, אנו בטוחים ביכולותינו להמשיך ולהרחיב את עסקינו בשנת 2020 ומעבר לה. על אף האי וודאות באשר להשפעות המלאות של מגפת  ה-COVID-19 שמהווה אתגר בקנה מידה עולמי, הרי שעד כה, כל מכשול עסקי בו נתקלנו, לווה גם בהזדמנות עסקית חדשה עבורנו. אנו מתכננים להמשיך להשקיע בפתרונותינו העתידיים ולהתמקד במקסום ההחזר על השקעות אלו לטובת בעלי המניות".