תמיכה מכיוון לא צפוי: סנגורי פאינה קירשנבאום מתייצבים לימינו של דן אלדד

העימות בין מנדלבליט לאלדד גורר גל של מכתבי עו"ד: אחרי מכתבי הפרקליטים התומכים ביועמ"ש, מגיעים מכתבי התמיכה במ"מ פרקליט המדינה • בין הסנגורים התומכים באלדד: גיורא ואורן אדרת, סנגורי קירשנבאום, הנאשמת המרכזית בתיק הדגל שניהל אלדד

עו"ד דן אלדד, ממלא-מקום פרקליט המדינה / צילום: שלומי יוסף
עו"ד דן אלדד, ממלא-מקום פרקליט המדינה / צילום: שלומי יוסף

"לא ייתכן כי אדם ששירת בפרקליטות במשך כ-30 שנה ושימש בתפקידים בכירים ורגישים ביותר, יושמץ בפרהסיה על-ידי היועץ המשפטי לממשלה ועל-ידי חבריו לפרקליטות כ'אויב המערכת'" - כך טוענים סנגורים בולטים בגילוי דעת שפרסמו הבוקר (ב') כתמיכה בממלא-מקום פרקליט המדינה, עו"ד דן אלדד.

העימות המתוקשר בין היועמ"ש אביחי מנדלבליט לבין עו"ד אלדד ממשיך לשאת עמו גם גל של מכתבי תמיכה בשניים, כל אחד ומחנהו.

הפעם מקבל אלדד רוח גבית מכיוון לא צפוי, כשלתומכים בו הצטרפו היום גם עורכי הדין גיורא ואורן אדרת, סנגוריה של סגנית שר הפנים לשעבר פאינה קירשנבאום. קירשנבאום היא הנאשמת המרכזית בפרשת "ישראל ביתנו" (פרשה 242), בעוד אלדד, שכיהן עד למינויו כממלא-מקום פרקליט המדינה בתור מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות, היה הפרקליט הבכיר בצוות שניהל את מה שמוגדר על-ידי רבים כתיק הדגל של המחלקה בשנים האחרונות.

מכתב הסנגורים מגיע אחרי שכמעט כל בכירי הפרקליטות הביעו תמיכה פומבית בעמדתו של מנדלבליט, הסבור כי אין להאריך את כהונתו של אלדד ב-3 חודשים נוספים כפי שמבקש לעשות שר המשפטים אמיר אוחנה, ובהמשך למכתב ששלחו בסוף השבוע גם למעלה מ-100 עורכי הדין בכירים ממשרדי עורכי הדין הגדולים בישראל שהתייצבו לצידו של היועמ"ש.

אתמול (א') הגיבו במכתב משלהם מספר עורכי דין אחרים מהשוק הפרטי, ובהם גם מספר חברים מהמועצה הארצית בלשכת עורכי הדין. במכתבם הם ביקשו להביע שאט-נפש מהדברים הקשים שכתב מנדלבליט על אלדד במכתבו לנציב שירות המדינה, במסגרתו הביע את התנגדותו להמשך כהונתו.

ובחזרה לגילוי דעת שפיסמו הבוקר הסנגורים, בו כתבו כי הם "מסתייגים ממכתבו הפומבי של היועמ"ש, המטיח הכפשות ועלבונות לא ראויים ולא ענייניים בעו"ד דן אלדד, וממכתב התמיכה של 20 בכירים בפרקליטות שיצא בעקבותיו".

לפי הסנגורים, "עו"ד דן אלדד מוכר לנו - כפי שהיה מוכר בפרקליטות במשך 30 שנה ועד לפני 3 חודשים - כפרקליט ישר, צנוע, מקצועי, מוסרי ונאמן לפרקליטות ולמדינת ישראל לא פחות מכל אותם בכירים בפרקליטות היוצאים בגנותו, מפני שאינם משלימים עם מינויו לתפקיד ממלא-מקום פרקליט המדינה. הפרקליטות אינה משרדו הפרטי של איש מבין המכפישים את עו"ד אלדד, ואלה, כמו יתר המשרתים בפרקליטות, צריכים לכבד את מינויו לתפקיד ממלא-מקום פרקליט המדינה, גם אם מסיבות שונות איננו לרוחם".

סנגורים נוספים שחתמו על גילוי הדעת הם עורכי הדין שני אסייג, אייל בסרגליק, טלי גוטליב, אמיר ברכה, יפעת מנור נהרי ומור עטיה.

עימות חריף בין מנדלבליט ואלדד

ביום חמישי האחרון שלח מנדלבליט מכתב חריף ביותר לנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, בו התריע בפניו כי אין לאשר את בקשת שר המשפטים אמיר אוחנה להאריך את כהונתו הזמנית של אלדד בשלושה חודשים נוספים. על-פי החוק, כהונתו של אלדד כממלא-מקום פרקליט המדינה שאינו מחויב בוועדת איתור אפשרית ל-3 חודשים המסתיימים שבוע הבא, וניתנת להארכה ב-3 חודשים נוספים.

בין היתר טען היועמ"ש כי בעבודתו של אלדד התגלו כשלים ערכיים חמורים, וכי הוא גרם לשיתוק עבודת הפרקליטות. עוד האשים מנדלבליט את אלדד בהסתרת נושאים מקצועיים וארגוניים בהם עסק ובפגישות שקיים עם שר המשפטים אוחנה.

בתגובה פרסם אלדד תגובה חריגה בה טען כי מנדבליט פועל להדיח אותו לאחר שביקש לברר פרטים נוספים על סגירת התיק נגדו בפרשת הרפז. אמש הודיע אלדד כי הוא העביר חומרים הנוגעים לבדיקה שערך בקשר לכך למבקר המדינה, רו"ח מתניהו אנגלמן, והדגיש כי אין היבטים פליליים בחומרים אלה.

עו"ד גיורא אדרת מסר בתגובה: "יציאתנו נגד העוול שנעשה לדן אלדד בהלבנת פניו ברבים, איננה קשורה כלל ועיקר לתיק פאינה קירשנבאום. כמובן שאיננו רואים עין בעין את גישת הפרקליטות בתיק זה, נלחמנו נגד האישומים המיוחסים לה שלדעתנו אינם נכונים ואינם מוצדקים ונגד העוול והפגיעה המתמשכת בה ובבני משפחתה במשך שנים ארוכות".