בצל מגפת הקורונה והסגר: מטס חיל האוויר במחווה למערכת הבריאות

במחווה למערכת הבריאות הנאבקת בהתפשטות נגיף הקורונה לרגל יום העצמאות ה-72, מטוסי חיל האוויר חלפו מעל המוסדות הרפואיים ברחבי הארץ • הצוותים הרפואיים הגיבו בנפנופי דגלי ישראל ובמחיאות כפיים נרגשות

יום העצמאות של 2020 שונה מכל ימי העצמאות שחגגה מדינת ישראל עד כה. רוב הסיכויים שחג זה לא יהיה דומה גם לאף אחד מאלו שנחגוג בעתיד. לפחות לא העתיד הנראה לעין.

מגפת הקורונה שפרצה בדצמבר 2019 בעיר ווהאן שבסין התפשטה ברוב מדינות העולם, ביניהן גם בישראל. בחודש מרץ שותקה המדינה בשיאו של מצב חירום כמותו לא הכרנו מאז הקמתה. סגר כללי הוטל בכל הערים והאזורים, ובשלושת החגים שנחגגו בחודש וחצי האחרונים - ערב פסח, חג פסח שני והיום - יום העצמאות ה-72 - הוטל עוצר כללי שהוטל ברחבי הארץ וכלל איסור על מעבר בין ערים ויישובים.

כל מופעי יום העצמאות בוטלו. הבמות, האמנים, צמר הגפן המתוק, ספריי שלג, צעצועים מאירים במחירים מופקעים, אלפי אנשים רוקדים וצועדים ונושאים על כתפיהם ילדים, ובעיקר שמחה. הכל בוטל.

בזו אחר זו הודיעו עיריות על ביטול מופעי הראווה של הזיקוקים, תוך הבטחות להקדשת הסכומים הבלתי מבוטלים הללו למטרות אחרות, דחופות יותר בעקבות המשבר הכלכלי שפרץ בעקבות התפשטות המגפה.

טקס הדלקת המשואות שודר בטלוויזיה, ללא קהל. טקסי הזיכרון שקדמו לו, שודרו ללא קהל גם הם. 

אבל הדבר שאולי מסמל יותר מכל את יום העצמאות יצא לפועל. בגאווה, כמו תמיד, המריא מטס חיל האוויר המסורתי לשמיים.

במחוות הערכה והוקרה לצוותים הרפואיים שהקדישו את החודשים האחרונים לטיפול בנדבקים ובחולים ובהתמודדות יום יומית עם הסיכונים, חלף המטס מעל בתי החולים, מלווה במחיאות כפיים נרגשות, נפנופי דגלי ישראל וחיוכים.

כך זה נראה.