"אנחנו תמיד צודקים, גם כשאנחנו סותרים את עצמנו": סוכנות הידיעות הסינית בסרטון נגד ארה"ב

הסינים מציגים את ארה"ב במעין דמות מגוחכת של צעצוע לגו פסל החירות, המזלזל בכל פיסת המידע היוצאת מסין • הסרטון מגיע על רקע מלחמת תודעה בין ארה"ב וסין בנוגע לנגיף, בה האמריקאים מאשימים את הסינים בהסתרת מידע

מתוך סרטון התעמולה של "שינחואה" / צילום: צילום מסך, גלובס
מתוך סרטון התעמולה של "שינחואה" / צילום: צילום מסך, גלובס

סוכנות הידיעות הסינית, שינחואה, המשמשת גם כזרוע הפצת המידע הרשמי של הממשלה העלתה היום (ה') ברשתות החברתיות סרטון תעמולה נוקב נגד הממשל האמריקאי.

בלב הטיעון של הסינים, הינה העובדה שהם יידעו את העולם ואת ארגון הבריאות העולמי בכך שהוירוס מדבק מאוד, מסוכן מאוד והמליצו להגן מהר על הצוותים הרפואיים, לענוד מסיכות פנים ועוד, ואולם האמריקאים התכחשו למצב.

הסינים מציגים את ארה"ב במעין דמות מגוחכת של צעצוע לגו פסל החירות, המזלזל בכל פיסת המידע היוצאת מסין. דמות הלגו האמריקאית, מציינת ש"באפריל הכל יעלם" כפי שאמר הנשיא טראמפ לפני כמה חודשים, מאשימה את ארגון הבריאות העולמי ואת הסינים שלא הזהירו מספיק מראש, אך הסינים מדגישים את ריבוי הסתירות בהודעות האמריקאיות.

ראשה של דמות הלגו האמריקאית הולכת ונהיית ורודה/סגולה בסרטון, ובסוף היא גם עונדת את המסיכה, תוך שהיא ממשיכה להטיח האשמות בסינים וב WHO.

עוד מדינות קוראות לחקור את ארגון הבריאות העולמי על הקשרים העמוקים שלהם עם המשטר הסיני

מלחמת התודעה בין שתי המעצמות, סין וארה"ב, מתרחשת מזה חודשים ארוכים, מאז פרוץ המגיפה. האמריקאים האשימו את הסינים בהסתרת מידע, ואף בהפצת מידע מבהיל בנוגע למהלכים של הממשל. פקידים אמריקאיים טענו, בכתבה שהתפרסמה בניו יורק טיימס לפני כמה ימים, שסין נוקטת בשיטות הפצת מידע, הדומות לאלה שרוסיה משתמשת בהן, באמצעות ריבוי טרולים ברשתות.

לפני מספר שבועות, הנשיא טראמפ איים במהלך מסיבת עיתונאים בבית הלבן, כי אם יתגלה שסין אחראית באופן מודע להתפרצות מגיפת הקורונה, "יהיו לכך השלכות". דבריו הגיעו על רקע חשד שווירוס הקורונה הונדס באופן מכוון במעבדה בווהאן.

גם העיתון הנפוץ בגרמניה ה"בילד" קבע שהאחריות על הפצת הוירוס היא על בייג׳ינג וכי סין צריכה לפצות את גרמניה בפיצויים בסך 165 מליארד דולרים.

באשר לביקורת של הנשיא טראמפ על ארגון הבריאות העולמי, הוא אינו המנהיג היחיד המאשים אותם. מדינות רבות, במזרח הרחוק, יפן, טייוואן, אוסטרליה קוראות לחקור את הנהלת הארגון על הקשרים העמוקים שלהם עם המשטר הסיני. עיקר הטענה היא בכך שהממשלה הסינית הייתה מודעת להדבקה בשלב מוקדם בהרבה, אך רק ב-31 בדצמבר 2019, הם העבירו דיווח לארגון הבריאות העולמי.