הלוביסטים בוושינגטון עומדים על הקווים לקראת חבילת סיוע חדשה

בעת שהקונגרס דן במה שיכול להיות הסבב האחרון של הסיוע הכספי לנפגעים ממגפת הקורונה, לוביסטים רבים מנסים לדאוג שהחברות שהם מייצגים יקבלו עזרה כספית

חברי הקונגרס האמריקאי / צילום: רויטרס, Jim Young
חברי הקונגרס האמריקאי / צילום: רויטרס, Jim Young

לוביסטים של קבוצות עסקים, איגודים מקצועיים ומלכ"רים עוברים להילוך גבוה כאשר הקונגרס האמריקאי דן במה שיכול להיות הסבב האחרון של הסיוע לנפגעים הכלכליים של מגפת הקורונה.

חלק מהלוביסטים הללו עובד עבור חברות כמו זאקס פיפת' אבניו מקבוצת הדסונ'ס ביי, שרוצה לשנות את חוק הסיוע כך שהיא תהיה זכאית לעזרה כספית. אחרים מייצגים מלכ"רים כמו סניפים מקומיים של PGA (ארגון הגולף האמריקאי), שרוצים גישה להלוואות של הממשל למרות מבנה המס המיוחד שלהם.

עסקים רבים יותר מנהלים שדולה לקבלת הגנה מתביעות משפטיות של עובדים שחלו או יחלו כשהם ייפתחו מחדש - והם מצויים בקונפליקט עם איגודי עובדים שדורשים חזרה מהירה יותר לעבודה, תוך סיכון בריאות העובדים.

הדמוקרטים בקונגרס מנסים להרחיב במידה דרמטית את הסיוע הכלכלי, ומנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל, אומר שכל עזרה חדשה תצטרך להיות קשורה להגנת עסקים מתביעות עובדים.

יו"ר בית הנבחרים הדמוקרטית ננסי פלוסי, ומנהיג המיעוט בסנאט צ'אק שומר, אמרו לנציגי איגודים בשיחת וידאו השבוע שכיסוי משפטי לחברות ללא הגנה על עובדים לא מקובל עליהם. שומר חזר על העמדה הזו בראיון לערוץ הטלוויזיה הציבורי.

איגודים של עובדי ציבור רוצים שהקונגרס יקצה 700 מיליארד דולר לסיוע למדינות ולרשויות מקומיות כדי שימשיכו לתפקד. רוב הסיוע הוענק עד כה לעסקים וליחידים.

"ללא עזרה מהממשל הפדרלי, "אותם האנשים שמסכנים את חייהם כדי להגן עלינו יקבלו טפסי פיטורים כמתנת הוקרה", אמר לי סונדרס, נשיא הפדרציה האמריקאית של עובדי המדינות, המחוזות והעיריות, שמייצגת 1.4 מיליוני עובדים, רובם עובדי ציבור.

גם כמה אגודות ללא מטרת רווח, שלא נכללו בחוקים הסיוע הקודמים בגלל מבנה המס שלהן, אומרות שהן זקוקות לסיוע ממשלתי. האגודה האמריקאית למנהלי התאחדויות, שמייצגת בין היתר ארגונים כמו לשכת המסחר, אומרת שהמגפה ייבשה את ההכנסות מדמי חבר וחסויות. היא זכתה לתמיכת עשרות מחוקקים רפובליקנים ודמוקרטים שקוראים לבטל סעיפים שלא מאפשרים לאיגודים כאלו להיות זכאים להלוואות פדרליות.

אלו הם הסעיפים שמונעים מסניפים מקומיים של PGA ומועדוני גולף שהם מלכ"רים לקבל סיוע, אמר מנכ"ל PGA אמריקה, סת ווף, שטוען שעסקי הגולף צריכים להיכלל בתוכנית סיוע חדשה. "אם את מלצרית במועדון גולף פרטי ולא במסעדה ברחוב, אין הבדל", הוא אמר. "לא מחלצים מועדון מהקשיים שלו, אלא עובדים יחידים".