המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות של יותר מ-2%

מדד ת"א 35 עלה ב-2%, מדד ת"א 125 קפץ ב-2.3%, ומדד ת"א 90 זינק ב-3% • מדד ביטוח פלוס בלט בעלייה של 3.2%

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

יאיר שני, מנכ"ל בית ההשקעות סיגמא: "עוד לא מאוחר להיכנס חזרה לבורסה"; וגם, מה הסיכוי שהפיתרון לקורונה יגיע מנס ציונה? דוח השווקים היומי עם גיא בן סימון - הצטרפו לשידור החי

17:25

המסחר בבורסת תל אביב ננעל היום (ג') בעליות שערים, אחרי יומיים שליליים. מדד ת"א 35 עלה ב-2%, מדד ת"א 125 קפץ ב-2.3%, ומדד ת"א 90 זינק ב-3%. מדד ביטוח פלוס בלט בעלייה של 3.2%

ברקע לשינוי הכיוון, נראה כי המשקיעים שואבים בשלב הנוכחי עידוד מהסרה והקלה בתנאי הסגר שעליהם הודיעו מדינות רבות ברחבי העולם, הצפויים להיכנס לתוקף בקרוב, וזאת אחרי שבועות ארוכים של עצירת הפעילות הכלכלית כמעט לחלוטין, בעקבות הטלת הסגר. כל זאת, בעקבות התפשטות וירוס הקורונה ברחבי העולם.

בבית ההשקעות אופנהיימר ציינו כי "במבט קדימה, נתוני המאקרו ימשכו את תשומת הלב של המשקיעים ויקבעו את הטון בשווקים, יחד כמובן עם עונת הדוחות". עד כה, יותר ממחצית מהחברות הכלולות במדד S&P 500 הציגו את תוצאותיהן הכספיות לרבעון הראשון של 2020, ולפי אופנהיימר, "עד כה, משקפת התמונה הכללית רמה גבוהה של אי-ודאות כלכלית, שבאה לידי ביטוי במשיכת תחזיות שנתיות של מספר רב של חברות שדיווחו עד כה, בייחוד חברות החסינות לכאורה למשבר הקורונה".

בין נתוני המאקרו הממשיכים לזרום בקשר למצב השוק האמריקאי, המשקיעים ממתינים בעיקר לדוח התעסוקה של ארה"ב לחודש אפריל, הצפוי בסוף השבוע. בעניין זה ציינו באופנהיימר כי זהו "הדוח החשוב ביותר בגזרת המאקרו", משום שהוא "ישקף את מלוא השפעת תקופת הסגר על הכלכלה האמריקאית".

בצד החיובי של מדד ת"א 35 היום, זינוק במניית חברה לישראל  ובזו של החברה הבת כיל . עוד בין העולות במדד המוביל, מניות מליסרון  ואלוני חץ . ברקע למסחר במניית אלוני חץ, עומד פרסום דוחות הרבעון הראשון של החברה השוויצרית PSP, שבה היא מחזיקה, וברקע למסחר במליסרון, החברה פרסמה היום הודעה בדבר היערכותה "לפתיחת הקניונים, כולל תוכנית הקלות לשוכרים". תוכנית דומה פרסמה גם המתחרה עזריאלי.

מדד ביטוח פלוס בלט כאמור בצד החיובי, עם קפיצה במניית כלל ביטוח  ובזו של איידיאיי ביטוח .

עוד במסחר, מניית נייר חדרה  צללה בהמשך לצניחה של כ-8% ביום שני, שנרשמה על רקע פרסום דוחותיה הכספיים של החברה לרבעון הראשון של השנה. מנגד, מניית באטמ  קפצה, אחרי שהחברה עדכנה על השקת בדיקות נוגדנים לווירוס הקורונה וכי "החלה במכירות למדינות באירופה". חברת נובה  עדכנה כי "פתרונות המדידה של החברה נבחרו על ידי יצרן שבבים בינלאומי מוביל", ומנייתה טיפסה.

שותפות מודיעין  פרסמה דוח הצעת מדף להנפקת יחידות השתתפות וכתבי אופציה, ויחידות ההשתתפות שלה נחלשו. לעומתן, יחידות ההשתתפות של גבעות  קפצו, על רקע עדכון שפרסמה השותפות בנוגע להסכם ההשקעה של חברת אלברטה ועדכון לתוכנית הקידוחים שלה.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום מגמה חיובית, ובאילו מסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה מעורבת.

16:40

העליות בת"א התחזקו מעט לאחר הפתיחה החיובית בוול סטריט. מדד ת"א 35 עולה ב-1.9%, ומדד ת"א 125 מתחזק ב-2.2%

16:05

מניית נובה  רושמת עלייה חדה לאחר שהחברה דיווחה היום כי נבחרה על-ידי אחד מיצרני ה שבבים המובילים לאספקת פתרונות מטרולוגיה אופטית, לצורך בקרת קווי ייצור השבבים באתרי הלקוח. גורמים בשוק מעריכים שהלקוח הוא חברת אינטל. בעקבות הזכייה, נובה כבר קיבלה מספר הזמנות והחלה באספקה ובהכרה של הכנסות ראשון ברבעון הראשון של השנה.

14:45

נמשכות העליות בבורסה. המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח בעליות של 0.8%-1.2% במדדי המניות המובילים. 

שותפות מודיעין פרסמה היום דוח הצעת מדף להנפקת יחידות השתתפות וכתבי אופציה, ויחידות ההשתתפות שלה נחלשות ב-6%-7%. לעומתן, יחידות ההשתתפות של גבעות  קופצות על רקע עדכון שפרסמה השותפות בנוגע להסכם ההשקעה של חברת אלברטה ועדכון לתוכנית הקידוחים שלה.

13:00 

נמשכת המגמה החיובית בבורסה. מחזור המסחר מסתכם בכ-744 מיליון שקל. בעליות בולטות מניות כיל , כלל ביטוח, אופקו, החברה לישראל, פתאל והראל השקעות.

מנגד, ירידות בולטות נרשמות במניות נייר חדרה   שפרסמה אתמול דוחות חלשים לרבעון הראשון, ארקו. 

בקרב המניות הקטנות בולטת פורסייט  בעלייה חדה וגם אלקטריאון  מזנקת, ככל הנראה על רקע עסקת הרכישה של מוביט על ידי אינטל שמעניקה רוח גבית לתחום התחבורה החכמה. 

11:15

עליות חדות נרשמות בבורסה, ומדד ת"א 35 מזנק בכ-2%. מניית באטמ קופצת לאחר שהחברה עדכנה הבוקר כיהחלה בייצור המוני של בדיקות לאבחון נוגדנים לקורונה בגופם של בני אדם: בדיקות סופקו למספר לקוחות באירופה והחברה עברה לייצור המוני כמענה להזמנות. 

בשוק האג"ח נרשמות עליות של כ-0.3% בממשלתיות השקליות הארוכות, ומדדי התל בונד המרכזיים עולים בכ-0.2%.  

10:00

יום המסחר בבורסה בתל אביב נפתח במגמה חיובית, על רקע המשך פתיחת המשק וחזרה לפעילות תחת "שגרת הקורונה".

בעליות חדות בולטות מניות באטמ , פתאל החזקות , קבוצת דלק, כלל ביטוח, פוקס , עזריאלי, מליסרון  ובזן.  

09:00

קבוצת עזריאלי פרסמה הבוקר את תוכניתה לחזרה לשגרה, הכוללת סדרת הטבות והקלות לשוכרים בקניונים בהיקף כולל של כ-200 מיליוני שקלים. עיקרי התכנית: החברה תעניק פטור מלא מתשלום דמי שכירות ודמי ניהול לשוכרים אשר היו סגורים בעקבות הנחיית הממשלה, וזאת על התקופה מיום 15 במרץ ועד ל-4 במאי.  מה-5 במאי ועד ל-14 במאי ("תקופת ההתארגנות") תעניק החברה פטור מלא לשוכרים מתשלום דמי שכירות והנחה בשיעור של 75% בדמי הניהול. בגין התקופה שמתום תקופת ההתארגנות ועד יום 31 במאי 2020, תעניק החברה הנחה בשיעור של 75% בדמי השכירות והנחה בשיעור של 50% בדמי הניהול. בגין חודש יוני 2020 תינתן הנחה בשיעור של 50% בדמי השכירות.

06:00

יום המסחר השלישי לשבוע זה בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר בהמשך לנעילה החיובית בוול סטריט אמש. מנגד, באירופה, הדאקס הגרמני צנח ב-3.6% והקאק הצרפתי ב-4.4%. 

אתמול (ב') בבורסה בתל אביב המסחר ננעל בירידות. מדד ת"א 35 איבד 1.2%, מדד ת"א 90 ירד בשיעור דומה, מדד הבנקים בלט בירידה של 2.2%. טבע חוזרת מוול סטריט עם פער שלילי של 2.6% לקראת פרסום הדוחות ביום חמישי, קנון עם פער שלילי של 4%, אורמת ופריגו עם פער שלילי של 1.4% ו-1.7% בהתאמה.

ראש הממשלה נתניהו הציג אמש את מתווה היציאה מהסגר. הכלכלנית הראשית במשרד האוצר מעריכה כי מתווה היציאה שאושר אמש בישיבת הממשלה, מעמיד את הפגיעה השנתית במשק על סביבות 8%-8.5%, כפי שהעריך האגף בעבר בדבר אסטרטגיית יציאה מהירה זאת בפער של בין 0.5% ל-1% תוצר לעומת הערכות הפגיעה בתוצר שנעשו עבור אסטרטגיות יציאה איטיות יותר.

כלכלני פועלים כתבו בסקירתם השבועית, כי "הפעילות הכלכלית צפויה לעלות החודש, בעקבות ההקלות במדיניות הסגר. הנפגעים העיקריים מהסגר הם תחומי השירותים: עדיין יש איסורים על התקהלויות, והציבור עצמו חושש משימוש בתחבורה הציבורית, או משהייה במלונות. סביר שגם לאחר שיוסרו רוב המגבלות, ייקח הרבה זמן עד שהתוצר ישוב לרמה של טרם המשבר, אלא אם כן ימצא חיסון אפקטיבי".