נמחקו העליות בבורסה בנעילה; לייבפרסון זינקה 32% אחרי הדוחות

דלק איבדה 6.2%, פתאל נפלה ב-5.7%, מליסרון איבדה 1.8% • אל על דוחה שוב את מועד החזרת הטיסות המסחריות שלה • העליות שנרשמו בוול סטריט בפתיחה נמחקו

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

‎השמרנים בגרמניה שמים מקלות בגלגלים של הבנק המרכזי של אירופה, איך זה ישפיע על השווקים? דו"ח השווקים היומי עם גיא בן סימון - הצטרפו לשידור החי

 

17:25

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ד') בירידות כאשר העליות שנרשמו מוקדם יותר התפוגגו בדומה לסנטימנט בניו יורק. מדד ת"א 35 ננעל ללא שינוי, מדד ת"א 90 איבד 0.46%, ומדד הבנקים הוסיף 0.3% לערכו.

לייבפרסון זינקה ב-32% לאחר פרסום הדוחות הכספיים לרבעון הראשון. 

לייבפרסון הציגה ברבעון הראשון 2020 הכנסות של 78.1 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 18%, מעל הצפי של 77 מיליון דולר. ההפסד התפעולי non-GAAP הסתכם ב-10.2 מיליון דולר, שיפור מתחזית הקונצנזוס להפסד של 12.6 מיליון דולר. החברה חתמה הרבעון על 130 עסקאות במגזר הארגוני (כולל 56 עסקאות חדשות), עם הכנסה שנתית ממוצעת של 365 אלף דולר, צמיחה שנתית של 22%. קופת המזומנים בסוף הרבעון עמדה על 171 מיליון דולר, כנגד חוב של 182 מיליון דולר, בגין אג"ח להמרה .

הנהלת לייבפרסון צופה ברבעון השני 2020 הכנסות בטווח 83-85 מיליון דולר, צמיחה של 17%-20%, מעל הצפי של 81.8 מיליון דולר, והפסד תפעולי של (3.5)-(4.5) מיליון דולר, שיפור מהקונצנזוס להפסד של (8.8) מיליון דולר. EBITDA ברבעון הבא צפוי להיות חיובי של 1-2 מיליון דולר, מעל הצפי להפסד של (3.4) מיליון דולר. בצעד חיובי, סיפקה הנהלת החברה תחזית לשנת 2020 כולה, הכנסות בטווח 340-355 מיליון דולר.

דלק איבדה 6.2%, פתאל נפלה ב-5.7%, מליסרון איבדה 1.8%, שיכון ובינוי איבדה 3.8%, בזק וגזית גלוב איבדו 0.9% כ"א.

מחזור המסחר, כולל הפקיעה השבועית, הסתכם ב-1.49 מיליארד שקל.

17:09

נמחקו העליות בבורסה בתל אביב בדומה לסנטימנט בוול סטריט, שם לאחר פתיחה חיובית נמחקו העליות בדאו ג'ונס ובמדד S&P 500.

14:20

נמשכות העליות בבורסה, על רקע מגמה חיובית במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב. 

בבית ההשקעות מיטב דש ציינו בימים האחרונים כי "הכלכלה האמריקאית, החשובה בעולם, מתקשה להתמודד עם המגפה - מה שמעלה את רמת הסיכון בשווקים. גם חידוש העימות מול סין מגביר סיכונים".

בהתאם למצב השווקים, במיטב דש "ממשיכים להמליץ על הקטנת חשיפה באפיקי סיכון", וכן על הורדת חשיפה למניות לרמה בינונית. לגבי הנתונים הכלכליים המדווחים באחרונה, הוסיפו בבית ההשקעות כי השווקים "לא מתרגשים מאוד" מנתונים כלכליים גרועים שמתפרסמים, וזאת משום ש"הנתונים בתקופת הסגר לא מלמדים הרבה על מה שצפוי בעוד שלושה חודשים או חצי שנה, שזה הרבה יותר חשוב מבחינת השווקים".

לגבי השוק הקונצרני בישראל, ציינו במיטב דש כי "באג"ח הקונצרניות נמשכת ירידה מהירה במרווחים. בחודש האחרון ירדו המרווחים בכל רמות הדירוג מ-A עד AA בשיעור של כ-0.5%. בקבוצת AA המרווחים מאוד קרובים לרמות שהיו לפני המשבר. בקבוצת A הפער מעט יותר גבוה, אך לא משמעותי".

כלכלני מיטב דש הוסיפו כי "מבחינת הפרמטרים הפיננסיים, מצבן הפיננסי של החברות הבורסאיות בישראל לא היה נורא, אבל גם לא במיטבו. החברות בתל אביב נכנסו למשבר כשיחס החוב להון העצמי שלהן היה בעלייה והיחס בין רווחי החברות הבורסאיות לתשלומי הריבית והקרן השוטפים שלהן היה נמוך ביחס לרמות שהיו בשני העשורים האחרונים". לפי מיטב דש, "גם בתסריט הטוב ביותר, ספק אם פעילות החברות תחזור כל כך מהר למה שהיה לפני המשבר, ופתיחה במרווחים מוצדקת מבחינה כלכלית. לכן, אנחנו שוב מתקרבים למצב שבו התשואה באפיק הקונצרני נותנת פיצוי נמוך מדי על הסיכון". בהתאם, המלצת בית ההשקעות היא "להמשיך ולהגביר גישה שמרנית באפיק הקונצרני בישראל, גם מבחינת החשיפה וגם מבחינת איכות החברות".

בצד החיובי של מדד ת"א-35, מניית לייבפרסון מזנקת על רקע פרסום דוחותיה הכספיים של החברה לרבעון הראשון של השנה. בבית ההשקעות אופנהיימר ציינו כי החברה "פרסמה תוצאות מעל הצפי, ושמרה על תחזית ההכנסות השנתית, על אף משבר הקורונה".

מניות הבנקים בינלאומי  ומזרחי-טפחות בולטות אף הן בעליות. 

12:40

מתחזקות העליות בבורסה ומדד ת"א 35 עולה כעת בכ-0.8%. מניית לייבפרסון  מובילה את העליות לאחר שפרסמה היום דוחות טובים לרבעון הראשון. 

בקרב המניות הקטנות בולטות בעליות חדות מניותאינפימר , קנאשור  ואירודרום. 

11:15

עליות קלות נרשמות בבורסה, במקביל למגמה מעורבת באירופה. בשוק האג"ח המגמה מעורבת בממשלתיות ובמדדי התל בונד.

מחזור המסחר מסתכם בכ-280 מיליון שקל. 

10:06

יום המסחר בבורסה של תל אביב נפתח במגמה חיובית. בעליות בולטות מניות נייס, גזית גלוב, נורסטאר  ונייר חדרה. 

לייבפרסון  מזנקת לאחר שפרסמה את תוצאותיה לרבעון הראשון. 

09:25

עונת הדוחות לרבעון הראשון של 2020: גב ים  דיווחה הבוקר כי התזרים הנקי מפעילות (FFO ) הסתכם ברבעון בכ-64 מיליון שקל, גידול של כ-23% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של כ-61 מיליון שקל, ירידה של 11% לעומת הרבעון המקביל.

סלקום  פרסמה תוצאות מקדמיות לרבעון הראשון. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בכ-885-900 מיליון שקל וההפסד הנקי בכ-42-46 מיליון שקל. 

בשוק המטבעות נסחר הדולר בירידה קלה סביב 3.515 שקלים והאירו נחלש בכ-0.3% לרמה של 3.80 שקלים לאירו.  

06:30

יום המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר בהמשך לעליות אתמול ועל רקע העליות שנרשמו אמש בוול סטריט. מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.6%, מדד נאסד"ק עלה ב-1.1%, ומדד S&P 500 טיפס ב-0.9%. 

באסיה הבוקר המגמה מעורבת וכך גם במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב. 

המניות הדואליות חזרו מניו יורק עם פערים מעורבים: טבע , טאואר , פריגו ואלביט מערכות עם פערים שליליים כך שהן צפויות לרדת הבוקר בתל אביב. מנגד, נייס  ואורמת צפויות לעלות. 

חברת הדירוג S&P מעלות הורידה אתמול את דירוג האשראי של קבוצת דלק מ-ilBBB ל-ilCCC, "בשל התגברות הסיכון לכשל פירעון" - עם תחזית שלילית. זאת לאחר שבראשית השבוע פרסמה דלק את דוחותיה הכספיים לשנת 2019, כשעליהם מתנוססת הערת "עסק חי" שצירפו לה רואי החשבון מפירמת ארנסט אנד יאנג (EY) בעקבות התפרצות מגפת הקורונה העולמית והירידה החדה בשווי נכסי בקבוצה.

אל על  דוחה שוב את מועד החזרת הטיסות המסחריות שלה ללו"ז: נכון לעכשיו דוחה החברה את המועד ל-30 למאי, כך הודיעה אתמול החברה לבורסה. המועד הקודם היה 16 למאי. יצוין כי מדיניות הממשלה המחייבת בידוד של 14 ימים לשבים מחו"ל תקפה בשלב זה עד ל-15 במאי, עם זאת מודיעה אל על כי לא תחזיר את הלו"ז שלה עד לסוף החודש. החברה עדיין ממתינה לסיוע ולהלוואה מהמדינה בשעה שהיא מצויה במו"מ מול הבנקים ומול ועד העובדים שלה בכדי לקבל אישור להסכם ההתייעלות שהיא הציגה למשרד האוצר. ההלוואה שאל על מחכה לה היא בהיקף של 400 מיליון דולר ובערבות של 75% מהמדינה.

אתמול (ג') ננעל יום המסחר בבורסת תל אביב בעליות שערים, אחרי יומיים שליליים. ת"א 35 עלה ב-2%, מדד ת"א 125 קפץ ב-2.3%, ומדד ת"א 90 זינק ב-3%. מדד ביטוח פלוס בלט בעלייה של 3.2%.