איילה פארמה גייסה 55 מיליון דולר בנאסד"ק - גבוה מהמתוכנן

מחיר ההנפקה היה באמצע הטווח המבוקש – 15 דולר למניה • החברה, שבין מייסדיה קבוצת הביטוח הראל, ושהוקמה על בסיס קניין רוחני שהגיע מבריסטול מיירס סקוויב, מתמחה בטיפול בסוג מסוים של סרטן המאופיין על פי הגנטיקה שלו

ד"ר רוני ממלוק / צילום: אוריה תדמור
ד"ר רוני ממלוק / צילום: אוריה תדמור

ההימור של חברת התרופות לסרטן איילה פארמה (Ayala Pharmaceuticals) לצאת להנפקה בנאסד"ק דווקא עכשיו הצליח. החברה גייסה 55 מיליון דולר, מעט מעל הסכום שאותו יצאה לגייס במקור. המחיר היה באמצע הטווח המבוקש - 15 דולר למניה. ביום המסחר הראשון, יום שישי, המניה עלתה מעט בתחילת המסחר, אך שבה וירדה למחיר ההנפקה. שווי החברה עומד על 182 מיליון דולר.

איילה פארמה היא אחת מחברות הפורטפוליו המבטיחות של הקרנות IBF ,aMoon ,SBI וחברת הביטוח הראל. היא הוקמה על-ידי משקיעיה על בסיס קניין רוחני שהגיע במקור מחברת בריסטול מיירס סקוויב (BMS), מנוהלת על-ידי ד"ר רוני ממלוק והיו"ר פרופ' דיוויד סידרנסקי, שהוא גם שותף בקרן IBF.

החברה מתמחה בטיפול בסוג מסוים של סרטן המאופיין על פי הגנטיקה שלו (סרטן המציג מוטציות במסלול Notch) ונמצאת בשלב II של הניסויים בחולים עם מוטציה כזו בסרטן מסוג ACC, סרטן נדיר המשפיע בדרך כלל על בלוטות הרוק. מדובר בקבוצה קטנה מאוד של חולים, אך כזו שניתן להדגים באמצעותה את הגישה הטיפולית של החברה. מסלולים גנטיים מסוג Notch רלוונטיים בסוגי סרטן נוספים, כולל כאלה שהם נפוצים הרבה יותר.

בספטמבר פרסמה איילה את תוצאות הניסוי הראשון שערכה. כמקובל בתחום הסרטן היה זה ניסוי ראשוני בחולים בלבד, ללא קבוצת ביקורת, שנועד בעיקר לבחון את הבטיחות. החברה ציינה כי תופעות הלוואי (שכללו בחילות, שלשולים, שיעול ליחתי ותופעות מקומיות באתר הזריקה), היו פחות חמורות מבטיפול המקובל. נצפו גם סימני יעילות בניסוי ב-18 החולים שלגביהם נמסרו נתונים.

כיום הטיפול הוא בניתוח, אבל אצל 60% מהחולים הסרטן חוזר אחרי הניתוח, ואצל כמעט 90% מהם הוא אינו מגיב לכימותרפיה. בניסוי זה 22% מהחולים חוו שיפור מסוים, אצל 39% לא הייתה החמרה ואילו אצל 39% הייתה החמרה.

החברה הוקמה ב-2017. את סבב הגיוס האחרון שלה, 30 מיליון דולר במאי 2019, הובילה חברת התרופות נוברטיס, אשר נוטה להשקיע בחברות מסוג זה כאשר היא מאמינה כי היא עשויה למצוא עניין ביצירת הסכם שת"פ איתן בעתיד. במסגרת ההסכם עם נוברטיס קיבלה איילה פארמה סכום נוסף של 10 מיליון דולר. עד הגיוס הנוכחי גייסה החברה כ-70 מיליון דולר.