סיוה עקפה את התחזיות ברבעון הראשון, משעה חלק מהתחזית השנתית

סיוה רשמה ברבעון הראשון הכנסות של 23.6 מיליון דולר, צמיחה של 39.2% ביחס לרבעון המקביל ומעל לתחזיות האנליסטים שציפו להכנסות של 21.5 מיליון דולר • מתוך ההכנסות, תחום הרישוי תרם כ-14.5 מיליון דולר, ותחום התמלוגים תרם 9.1 מיליון דולר • בעקבות הדוחות המניה נסחרת בעליות

מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר / צילום: איל יצהר
מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר / צילום: איל יצהר

חברת הטכנולוגיה סיוה, המספקת טכנולוגיות קישוריות לתחום השבבים, עקפה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון הראשון. במבט קדימה, בדומה לחברות רבות, סיוה משעה את התחזית השנתית שלה - אם כי משאירה את התחזית להכנסות מתחום הרישוי. סיוה מכירה בהכנסות הן ממכירת רישיונות לטכנולוגיה שלה והן מתמלוגים שמתקבלים כשמכשיר שכולל בתוכו טכנולוגיה שלה נמכר לצרכן הסופי. בתחילת השנה סיוה ציפתה לרשום ב-2020 הכנסות של 51 מיליון דולר מתחום הרישוי, צמיחה של 9% מ-2019, ותחזית זו עדיין בתוקף; התחזית המקורית לתחום התמלוגים, שכרגע מושעית, הייתה להכנסות של 44 מיליון דולר, צמיחה של כ-12%.

ברבעון הראשון, סיוה  רשמה הכנסות של 23.6 מיליון דולר, צמיחה של 39.2% ביחס לרבעון המקביל (שהיה חלש במיוחד), וגבוה מתחזיות האנליסטים שציפו להכנסות של 21.5 מיליון דולר. מתוך ההכנסות, תחום הרישוי תרם כ-14.5 מיליון דולר, צמיחה של 31.6% מהרבעון המקביל, ותחום התמלוגים תרם 9.1 מיליון דולר, צמיחה של 53.1%.

עלייה בהוצאות התפעוליות של סיוה, בפרט הוצאות הנהלה וכלליות ומו"פ, הובילה להפסד תפעולי לפי כללי החשבונאות המקובלים, בסך 1.6 מיליון דולר. בשורה התחתונה נרשם הפסד נקי של 1.2 מיליון דולר, לעומת הפסד של 2.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP , בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות, הרווח הנקי הסתכם ב-2.6 מיליון דולר, עלייה מ-271 אלף דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי למניה הגיע ל-11 סנט, 6 סנטים מעל תחזיות האנליסטים. שיעור הרווח הגולמי Non-GAAP היה ברבעון 90%, גבוה מתחזית החברה, ובסיוה צופים שיסתכם ברבעון השני ב-88%.

בשיחת הוועידה שנערכה לאחר פרסום הדוחות אמר מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר, כי בעידן הפוסט-קורונה סיוה צפויה ליהנות משני טרנדים טכנולוגיים - המעבר לדור 5 וקישוריות Wi-Fi 6 , כשהמעבר לטכנולוגיות הקישוריות הללו משרת היטב את המגמה המתרחבת של עבודה מהבית ותומך בהרחבת השימוש ברובוטיקה וטיפול רפואי מרחוק. בתחום תחנות הבסיס לדור 5, הוזכר ש- ZTE הסינית, לקוחה של סיוה, הגדילה את נתח השוק שלה באספקת שבבים לתחנות בסיס סלולריות. ZTE מחזיקה בנתח של 29% בצ'יינה מובייל מתוך חוזה של 5.2 מיליארד דולר, ומכך לפי ההערכות ניתן לגזור הכנסות צפויות מתמלוגים לסיוה בסך מעל 15 מיליון דולר, במהלך השנתיים הבאות.

לדברי ורטהייזר, "אנו גאים בביצועינו ברבעון הראשון, למרות ההיקף הנרחב של הסגרים והשיבושים שלקוחותינו מתמודדים איתם בשל נגיף הקורונה. הגידול במוצרי IoT מבוססי סיוה והשקת סמארטפון מוזל של יצרן דגל נטרלו את השלכות השיבושים בשרשרת האספקה בסין במהלך הרבעון הראשון. אנו ממשיכים ביישום האסטרטגיה ובפיתוח מוצרים חדשים, ומאמינים שהשקעות אלו ייצרו הזדמנויות צמיחה נוספות עם התאוששות התעשייה מהנגיף".

סמנכ"ל הכספים, יניב אריאלי, מסר שהחברה רכשה במהלך הרבעון מניות של עצמה בסך 4.8 מיליון דולר. בסוף הרבעון היו לה 151 מיליון דולר בקופה. סיוה נסחרת בנאסד"ק בשווי 740 מיליון דולר.