בכמה תימכר הגיטרה של קורט קוביין ממופע האנפלאגד של MTV?

למרות מחאת אשתו לשעבר ובתו, הגיטרה האקוסטית של סולן "ניוורנה" המנוח תוצע למכירה פומבית במחיר התחלתי של מיליון דולר • מדובר בגיטרה בה השתמש קוביין במופע של MTV בנובמבר 1993, חמישה חודשים לפני מותו בגיל 27

קורט קוביין במופע האנפלאגד המפורסם של "נירוונה" ב-MTV / צילום: מתוך יוטיוב
קורט קוביין במופע האנפלאגד המפורסם של "נירוונה" ב-MTV / צילום: מתוך יוטיוב

הגיטרה האקוסטית בה השתמש קורט קוביין במופע האנפלאגד של להקת "נירוונה" ב־MTV בניו יורק עומדת למכירה פומבית במחיר התחלתי של מיליון דולר. זאת, על-פי דיווחים שונים, למרות חוסר שביעות-רצון מצד אשתו לשעבר ובתו.

המופע המדובר של MTV נערך בנובמבר 1993, חמישה חודשים לפני מותו של קוביין בגיל 27.

הגיטרה מדגם מרטין D-18E משנת 1959 מגיעה עם התיק המקורי שקושט על-ידי קוביין. הגיטרה תעלה למכירה ב-Music Icons - אירוע המוזיקלי שבו שבית המכירות ג'וליאן'ס מארח בבוורלי הילס בשידור חי ובאינטרנט ב־19־20 ביוני . 

הגיטרה האקוסטית של קורט קוביין ממופע האנפלאגד המפורסם שאיתה הופיע ב-MTV  / צילום: Julien's Auctions/Handout, רויטרס
 הגיטרה האקוסטית של קורט קוביין ממופע האנפלאגד המפורסם שאיתה הופיע ב-MTV / צילום: Julien's Auctions/Handout, רויטרס

לא ברור כיצד הגיטרה התגלגלה לבית המכירות, אך על-פי דיווחים שונים, לאחר גירושיה של בתו היחידה של קוביין, פרנסס בין קוביין, מהזמר איזיאה סילביה ב־2016, הוא לקח עמו את הגיטרה מאותו מופע אנפלאגד. למרות ניסיונות לקבל אותה בחזרה, היא מעולם לא חזרה למשפחה. סילביה טען כי הוא קיבל אותה כמתנת "חתונה" מפרנסס בין קוביין. גם ניסיונות תביעה להשבת הגיטרה העלו חרס. עכשיו, כאמור, הגיטרה עומד למכירה.

"אנחנו גאים להציע למכירה את הגיטרה ההיסטורית הזו של קורט קוביין, שקידמה את תעשיית המוזיקה ותרבות הפופ עם הביצועים המיתיים שלו במופע האנפלאגד של MTV בניו יורק", אמר נשיא בית המכירות. "גיטרה חשובה זו זכתה במקומה הראוי בהיסטוריה של הרוק ככלי הנגינה של אחד המוזיקאים והאייקונים המשפיעים ביותר של רוק, ובאחת ההופעות החיות הגדולות והזכורות ביותר בכל הזמנים".

בשנה שעבר נמכר הקרדיגן שקורט קוביין לבש באותו מופע ב-334 אלף דולר.