שר התקשורת המיועד יועז הנדל יחליט על זהות מנכ"ל המשרד הבא

ל"גלובס" נודע כי הנדל בוחן אפשרות להביא למשרד התקשורת מנכ"לית מטעמו, אך רק לאחר שייפגש עם נתי כהן, המנכ"ל הנוכחי • מסביבתו נמסר: "הנדל לא הושבע עדיין, והוא לא עוסק במינויים כרגע"

יועז הנדל, שר התקשורת המיועד / צילום :איל יצהר
יועז הנדל, שר התקשורת המיועד / צילום :איל יצהר

המועמד לתפקיד שר התקשורת יועז הנדל, כבר החל לעבוד על הכוורת שתעבוד איתו במסגרת כניסתו לתפקיד. השאלה הגדולה שתעמוד בפני הנדל היא האם להמשיך ולעבוד עם נתי כהן כמנכ"ל המשרד, וההערכה בקרב רבים הייתה שכהן נתפס כמינוי מקצועי ואינו צבוע פוליטית, ולכן יוכל להמשיך בתפקיד. עם זאת, אחד מהשמות שמוזכרים בסביבתו של הנדל כמועמדת לתפקיד זו לירן אבישר בן חורין, לשעבר מנכ"לית מסע ופעילה במפלגת תלם. לא ניתן היה לקבל התייחסות למועמדותה.

בסביבתו של הנדל אומרים שהנושא טרם הוכרע, אך ל"גלובס" נודע כי הנדל בוחן גם את האפשרות להביא מנכ"לית מטעמו. בכל מקרה, בסביבתו של הנדל אומרים כי הוא יחליט על זהות מנכ"ל המשרד רק לאחר שייכנס לתפקידו וייפגש עם כהן. הנדל גם מייעד תפקיד ליועצת מקצועית שהוא צפוי להביא עימו.

לאורך ההיסטוריה של משרד התקשורת היו מקרים ששרים שנכנסו למשרד השאירו את המנכ"לים בתפקידיהם, והיו מקרים הפוכים ששרים הגיעו עם מנכ"לים לתפקיד. לכן קשה לדעת בשלב הזה האם הנדל נחוש להביא מישהו מטעמו או שבכוונתו לנסות ולעבוד עם נתי כהן ורק אז להחליט על המשך העבודה המשותפת.

כהן הגיע למשרד התקשורת מיד עם סיום שירותו הצבאי כתת אלוף בצה"ל בתפקיד ראש מטה חיל התקשוב. הוא הובא על ידי שר התקשורת דאז איוב קרא שחיפש מועמד לתפקיד ונפגש עם כהן על רקע בעיות קשות שהתגלו בדרום הארץ כאשר מצרים שיבשה את התקשורת הסלולרית כתגובה להפרעות מצד ישראל. כהן טיפל אז במשבר מצד צה"ל, ומשם צמחה ההיכרות ביניהם.

מטעמו של יועז הנדל נמסר: "הנדל לא הושבע עדיין, והוא לא עוסק במינויים כרגע".

מגורמים מסביבת המנכ"ל נתי כהן נמסר: "החלפת מנכ"ל הוא מהלך מקובל עם כינון ממשלה חדשה, והמנכ"ל יישאר בתפקיד ככל שיידרש".