סייברארק עקפה את התחזיות ברבעון וסיפקה תחזית פושרת

החברה רשמה ברבעון הראשון הכנסות של כ-107 מיליון דולר, צמיחה של 11.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד • הודיעה על רכישת חברה מארה"ב בתמורה ל-70 מיליון דולר

אודי מוקדי, מנכ"ל חברת CyberArk / צילום: סטיוארט גרפילד
אודי מוקדי, מנכ"ל חברת CyberArk / צילום: סטיוארט גרפילד

חברת סייברארק עקפה את התחזיות ברבעון הראשון של השנה, מספקת תחזיות פושרות לרבעון השני ומשעה את התחזית השנתית בשל האי-ודאות הנגרמת ממגפת הקורונה. במקביל, החברה הודיעה היום על רכישת חברה מארה"ב בתמורה ל-70 מיליון דולר.

סייברארק  עוסקת בניטור, ניהול ואבטחה של חשבונות מועדפים במערכת המחשוב הארגונית. החברה רשמה ברבעון הראשון הכנסות של כ-107 מיליון דולר, צמיחה של 11.4% לעומת הרבעון המקביל. בכך היא עקפה את תחזיות האנליסטים שציפו להכנסות של כ-106 מיליון דולר, ועמדה בטווח התחזית שמסרה בעצמה בעבר. ההכנסות ממכירת רישיונות הסתכמו ב-51.7 מיליון דולר, צמיחה צנועה של 0.7% מהרבעון המקביל, וההכנסות מתחזוקה ושירותים מקצועיים צמחו ב-23.6% ל-55.2 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), עלייה בהוצאות התפעוליות כיווצה את הרווח התפעולי והרווח הנקי. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 2.4 מיליון דולר, ירידה של 82.3% לעומת הרבעון המקביל. בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות, הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-19.6 מיליון דולר, ירידה של 8.8%, והרווח הנקי למניה היה 50 סנט - 14 סנט מעל תחזיות האנליסטים.

סייברארק ייצרה ברבעון תזרים של 33.8 מיליון דולר מפעילות ובסיומו היו לה בקופה קרוב ל-1.2 מיליארד דולר (בסוף 2019 החברה גייסה 500 מיליון דולר בהנפקת אג"ח להמרה בריבית אפסית). כאמור, סייברארק משתמשת ב-70 מיליון דולר מהסכום שבקופתה לרכישת Idaptive , חברה מסנטה קלרה קליפורניה המספקת שירותי ניהול זהויות (Identity as a Service).

במבט קדימה, סייברארק מצפה לרשום ברבעון השני הכנסות של 95-105 מיליון דולר, לעומת תחזית האנליסטים שהייתה ל-107 מיליון דולר. הרווח הנקי ברבעון השני (Non-GAAP) יגיע ל-17-35 סנט למניה, גם כן נמוך מתחזיות האנליסטים שהיו ל-36 סנט למניה. בכך יסתכם הרווח הנקי ברבעון השני ב-6.7-13.8 מיליון דולר. כאמור התחזית השנתית מושעית בשל האי-ודאות. לדברי מייסד ומנכ"ל סייברארק, אודי מוקדי, "אנו מאמינים שנצא ממגפת COVID-19 חזקים מאי-פעם".

סמנכ"ל הכספים ג'וש סיגל הוסיף שלאור החולשה בסביבה הכלכלית, החברה מצפה שלקוחות יהיו זהירים יותר בהחלטות רכישה, דבר שישפיע על הכנסות החברה והתזרים שלה בטווח הקצר. עם זאת הוסיף שבחברה ממשיכים להאמין בהזדמנויות הצמיחה לטווח הארוך.

סייברארק נסחרת בנאסד"ק בשווי 4.2 מיליארד דולר.