גוגל פתחה את אפליקציית שיחות הווידאו הקבוצתיות "Meet" לשימוש חופשי

לאחר שפתחה את אפליקציית שיחות הווידאו לשימוש חינמי עבור לקוחותיה העסקיים בעקבות משבר הקורונה, הודיעה ענקית הטכנולוגיה כי היא פותחת את השימוש באפליקציה לשימוש חינמי גם למשתמשים פרטיים

שיחת וידאו / צילום: שאטרסטוק
שיחת וידאו / צילום: שאטרסטוק

גוגל מצטרפת לחגיגת שיחות הווידאו הקבוצתיות בסגנון בכל הכוח. ענקית הטכנולוגיה הודיעה אתמול (ד') כי היא פותחת את אפליקציית Meet לשימוש חופשי לכל משתמשי גוגל.

הפתיחה של Meet לכלל המשתמשים, כולל הפרטיים, מגיעה לאחר שבחודש מרץ הודיעה החברה על פתיחת האפליקציה לשימוש חינמי ללקוחות העסקיים במסגרת ערכת השירותים לעסקים קטנים G-Suite, הכוללת גם את ג'ימייל, את שירותי "גוגל דרייב" לאחסון בענן ועוד.

אפליקציית Meet היא המקבילה של גוגל לאפליקציית שיחות הווידאו "זום", שהפכה לשם נרדף לשיחות וידאו קבוצתיות לפי הזמנה בעקבות משבר הקורונה.

בניגוד לשיחות וידאו קבוצתיות ברשתות החברתיות ובאפליקציות המסרים, שירותי שיחות הווידאו הקבוצתיות לפי הזמנה הם שירות עסקי בתשלום. אומנם מצד האורחים בשיחות ההשתתפות בשיחות הווידאו הקבוצתיות הללו היא חינמית, אך מצד מארגן השיחה (המזמין) מדובר בשירות עסקי שהשימוש בו לא תמיד היה פתוח למשתמש הפרטי. כמו כן, עבור מזמין השיחה, מעבר לאופציה בסיסית חינמית, השירות חייב בתשלום על-פי מסלולי מינוי שונים.

עם פרוץ משבר הקורונה, ובכדי להרחיב את בסיס המשתמשים, הרחיבו חברות שונות, כולל זום עצמה, את היקף השירות שהן נותנות בחינם. מאז, כך דיווחה החברה, זינק היקף השימוש היומי פי 30 והגיע לכ-3 מיליארד דקות שיחה והוסיף כ-3 מיליון משתמשים חדשים מדי יום.

במסגרת פתיחת שירות Meet, כל משתמש עם חשבון גוגל יוכל להזמין עד 100 משתתפים לשיחה, ללא הגבלת זמן. החבילות המתקדמות יותר מציעות עד 250 משתתפים, והמסלול הרחב ביותר לארגונים תומך בשידור לייב סטרים של עד 100 אלף צופים.

אפליקציית מיט היא גלגול של שירות שיחות הווידאו העסקי "Hangout". לגוגל יש שירות בשם זהה המופיע כצ'אט במסגרת שירות הדואר ג'ימייל, ויש לציין כי לא מדובר באותו שירות.

לגוגל יש אפליקציית וידאו נוספת בשם "Duo", שהמקבילה שלה היא "פייסטיים" של אפל, המאפשרת שיחות וידאו אחד על אחד. האפליקציות הבולטות האחרות האחרות בתחום הן כאמור זום, וובקס (Webex) של חברת סיסקו ואפליקציית בלוג'ינס (BlueJeans).