בהשפעת מגפת הקורונה ולא רק בגללה, מבקש מיזם PlayBeyondBio לעודד ולתמוך בחברות טכנולוגיה צעירות בתחומי הבריאות. כחלק מכך, אירחו השבוע קרן ההון סיכון JVP וחברת הפארמה אסטרהזניקה, כמובן תחת מגבלות, תשעה נציגי ונציגות סטארט-אפים העוסקים בעולמות הבריאות הדיגיטלית.
הסטארט-אפים יצטרפו למסלול מהיר של 6 חודשים שבהם יקבלו ליווי צמוד של צוות חונכים להגדרת חזון, השוק הפוטנציאלי, והטמעת הטכנולוגיה. אבל איך עורכים יום פיצ'ים שבו מסבירים הסטארט-אפים על המוצר והחזון? הפעם בחרו המארגנים שלא להיכנע לטרנד הזום, ארגנו למנהלות ולמנהלים יום צילומים, ובסופו של דבר שידרו את שלל הפיצ'ים בפייסבוק לייב. את חברת הצילום והפקה סטודיו גולן, הזמינו המארגנים הירושלמים מקריית שמונה.
מי שגם הגיעו למפגש המרכזי ולפחות השתדלו להתמקם במרחק של שני מטר זה מזה, היו אראל מרגלית, יו"ר JVP; אוהד גולדברג, מנכ"ל אסטרהזניקה ישראל; ומשה ליאון, ראש עיריית ירושלים. במיזם שותפים גם מכון המחקר והחדשנות של מכבי שירותי בריאות; מוריס קהאן וקרן סגול; המרכז הרפואי שערי צדק; עמותת "יוזמה לאומית"; והחברות מיקרוסופט וסיסקו. במציגים היו למשל BioBeat, שפיתחו מוצר שנועד לבצע את הבדיקות העיקריות הדרושות למעקב אחר חולים במכשיר אלחוטי, ללא הצורך במגע בין צוות רפואי לחולה; פלסקדאטה, שמבקשים לצמצם משמעותית את משך הזמן הדרוש לביצוע ניסויים רפואיים; Dia, ששואפת לנטרל את הגורם האנושי מבדיקות האולטראסאונד ועוד. בהחלט שלא נדע, אבל חשוב שיהיה למגפה הבא.
מצנח הזהב:
ובינתיים בסלקום: אבי גבאי ממשיך בשינויים הפנימיים. עמוס מאור, סמנכ"ל שירות ומכירות בסלקום הודיע לגבאי, מנכ"ל סלקום, על רצונו לסיים את תפקידו בחברה לאחר 16 שנה שבהן מילא תפקידי סמנכ"ל. בתפקידו האחרון משנת 2012 כיהן כסמנכ"ל שירות ומכירות, ושימש גם כיו"ר חברת הבת דינמיקה. מאור התמודד על תפקיד המנכ"ל מול גבאי ואחרים.
גד פרץ
ד"ר אלי אופר פרש מתפקידו כיו"ר חברת תאי הגזע קדימהסטם. החברה הוקמה על-ידי פרופ' מישל רבל ממכון ויצמן על בסיס פיתוחיו, יחד עם יוסי בן יוסף, שלפני כמה חודשים עזב את תפקידו והוחלף על ידי רמי אפשטיין. כעת ייתכן שהעזיבה של אופר היא חלק מחילופי הנהלה כלליים יותר בחברה.
גלי וינרב
משנה את התפריט: לאחר שכיהן בכמה סטארט-אפים, בהם כסמנכ"ל הכספים של איתמר מדיקל, שאול שרוני הצטרף כסמנכ"ל כספים ל-DayTwo, הסטארט-אפ שמפתח תזונה מותאמת אישית.
אזור התעשייה:
נגסו בתקציב
ארומה ישראל עבדו בשנים האחרונות ללא משרד פרסום, אבל בימים האחרונים עלה לפתע סרטון חתום של משרד הפרסום מנצ'. במקביל העלה יניב מלינרסקי, אחד מהבעלים במנצ', פוסט שבו צירף את הסרט וכתב "התחזלש"נו בלקוח חדש ובקמפיין חדש". אלא שבארומה הסכימו לאשר רק את החלק השני של האינפורמציה: "אין לארומה משרד פרסום" נמסר ממשרד היח"צ של הרשת, "הם לקחו את מנצ' כדי שיטפלו במשהו נקודתי כך שלא השתנה דבר בארומה ישראל". מלינרסקי ביקש שלא להגיב. מי מהשניים לא דייק נדע בסרט השני.
רשת ברגר קינג חוזרת לפרסם: החברה העבירה את תקציב הפרסום שלה למשרד הפרסום Down The Field שבבעלות איתמר רועי ושגיא ברגמן. המשרד צפוי לנהל את כל פעילויות האונליין והאופליין של הרשת, לרבות השקות של מוצרים חדשים שצפויים לצאת השנה. רשת ברגר קינג מונה כיום 11 סניפים ובמהלך השנה אמורים להיפתח שני סניפים נוספים בטרמינל 1 בנתב"ג (שנכון לימים אלה יישאר סגור לפעילות בינלאומית לזמן בלתי מוגבל). עד לפני שלוש שנים עבדה הרשת עם משרד הפרסום ליאו ברנט שליווה אותה במהלך ההשקה המחודשת של הרשת בארץ באמצעות מהלכים שיצרו הרבה מאוד יחסי ציבור ותקשורת. אולם תקציב הפרסום הקטן יחסית של הרשת הביאו להפסקת ההתקשרות.
ענת ביין-לובוביץ'
חדשות טובות:
חברת אפלייד מטיריאלס וקרן אייסף, פתחו במיזם למניעת נשירה מבתי ספר. לצד תרומת מלגות חודשיות ומחשבים ניידים, יסייעו לתלמידים מתנדבים מעובדי אפלייד ויציעו עזרה בלימודים ותרגול החומר הנלמד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.