אינטל מציבה יעדים ל-2030: הכפלת מספר הנשים, שימוש רק באנרגיה מתחדשת

בענקית השבבים פרסמו היום את התוכנית החברתית והסביבתית שלה שכוללת הגדלת מספר הנשים בתפקידים בכירים ל-40%, פיתוח מחשב ללא פליטות פחמן ועוד • החברה גם פרסמה את היעדים שהציבה לפני כעשור והאם עמדה בהם

בוב סוואן,/ צילום: רויטרס
בוב סוואן,/ צילום: רויטרס

חברת אינטל פרסמה היום יעדים חברתיים וסביבתיים לעשור הקרוב: הכפלת מספר הנשים שממלאות תקפיד בכיר בתוך אינטל ל-40%, הגדלת אחוז העובדים עם נכות, לקות או מגבלה ל-10%, פיתוח מחשב ללא פליטות פחמן, מעבר לשימוש באנרגיה שכולה ממקורות מתחדשים וירוקים וצמצום הפסולת באתרי הייצור לאפס. לפי החברה, זאת הפעם הראשונה שהיא מגדירה יעדים כמותיים להשפעה הגלובלית שלה.

"מדי יום אנו מבינים טוב יותר את האתגרים שעמם מתמודד העולם, הודות לאיסוף וניתוח של יותר נתונים", מסר מנכ"ל אינטל בוב סוואן בהודעה לעיתונות. "ואולם, ללא תגובה קולקטיבית לנתונים אלה - בין אם מדובר בשינויי האקלים או בפער הדיגיטלי העמוק בעולם וכלה במגפה הכלל העולמית ששינתה את חיינו לאחרונה, לא נשיג דבר. אנו יכולים לפתור את האתגרים האלה, אבל רק באמצעות שיתוף פעולה בין ארגונים, תעשיות ומדינות".

ההודעה של אינטל היא חלק ממגמת הפנמה של חברות עסקיות כי לפעילות שלהן יש השלכות חברתיות ועסקיות, וכי יש להן אחריות לכך. בחודש אוגוסט האחרון פרסמו 161 מנכ"לים של חברות אמריקאיות גדולות מכתב שבו הם הצהירו כי הרווח אינו הדבר היחיד שצריך לעמוד לנגד עיניהם של מקבלי ההחלטות בחברות. מנכ"ל אינטל לא חתום על המכתב, אבל כאמור, היעדים שהחברה הציבה הם חלק מאותה תפיסה.

בענקית השבבים הודיעו כי החברה רוצה לקחת חלק בהתמודדות עם שלושה אתגרים גלובליים נוספים, ביחד עם שותפים וקואליציות שונות. את התחומים היא מגדירה כך: מהפך בבריאות ובבטיחות באמצעות טכנולוגיה; טכנולוגיה מכילה והרחבת המוכנות הדיגיטלית; ומחשוב ללא פחמן בכדי לבלום את שינוי האקלים.

מבחינת בריאות, באינטל מציינים כי החברה תפעל להאצת פיתוח תרופות למחלות ושיפור שירותי הבריאות. באינטל כבר הכריזו באחרונה על יוזמה טכנולוגית להתמודדות עם מגפה כלל עולמית. יוזמה זאת משלבת טכנולוגיית ענן, בינה מלאכותית ופתרונות מחשוב.

באינטל הוסיפו כי הם יפעלו ליצירת מדד הכלה גלובלי שיאפשר לעקוב אחר הייצוג של נשים ובני מיעוטים במשרות בכירות וטכניות, טכנולוגיה נגישה ושכר שוויוני. עוד ציינו בחברה כי יפעלו לגשר על הפער הדיגיטלי.

בנוגע למחשב ללא פחמן, באינטל יפעלו ליצירת מחשבים אישיים ביחד עם יצרני המחשבים. המטרה היא ליצור מחשבים יעילים מבחינה אנרגטית, כלומר לחסל את פליטות הפחמן, בזבוז המים ויצירת הפסולת הכרוכים בתכנון ובשימוש במחשבים אישיים. באינטל התייחסו גם לצורך לצמצם פליטות בתחום מחשוב הענן, שצריכת החשמל בו גבוהה.

החברה פרסמה במקביל את דוח האחריות התאגידית שבו התייחסת להשגת היעדים שהציבה לפני כעשור: הגנת זכויות הפרט בכל שרשרת האספקה של החברה, הרחבת הגיוון וההכלה בקרב עובדי החברה, ושיפור הקיימות של פעולותיה.

באינטל מציינים כי בסוף 2019 כל צריכת החשמל של אינטל בארה"ב ובאירופה, 50% מצריכת החשמל שלה בישראל ו-71% מצריכת החשמל העולמית של החברה הייתה ממקורות מתחדשים. החברה השיגה את היעד שקבעה לשימוש באנרגיה שנתיים לפני המועד המתוכנן. החברה השקיעה מאז 2012 סכום של יותר מ-200 מיליון דולר בכ-2,000 פרויקטים לשימור אנרגיה במתקניה ברחבי העולם, והחיסכון לחברה עמד על יותר מ-500 מיליון דולר עד סוף השנה שעברה. אינטל צמצמה ב-38% את השימוש שלה במים. עם זאת, באינטל הוסיפו כי בכמויות האבסולוטיות נרשם גידול בצריכת המים והאנרגיה, בגלל צמיחה בהיקף הייצור.

עוד הוסיפו באינטל כי החברה לא עמד ביעד של שיפור של פי 25 ביעילות האנרגטית במוצרים למרכזי נתונים ומחשבי "מחברת". הסיבה, לפי החברה, היא מפת הדרכים של החברה והמעבר של תעשיית השרתים למדד חדש של יעילות שרתים פעילים והמגוון של מרכיבי המערכות שהושקו אחרי שהיעד נקבע. בחברה ציינו כי השיגו שיפור של פי 8.5 במוצרים למרכזי נתונים ושל פי 14 במחשבי "מחברת".

אינטל השיגה שני יעדים שקשורים למחזור פסולת: מחזור של 93% מהפסולת הלא מסוכנת ואי העברה של פסולת למטמנות. מה שגדל זה כמות האשפה הלא מסוכנת, בעיקר עקב הצמיחה ועבודות הבנייה של החברה. אינטל גם השיגה יעדים שקשורים לשוויון מגדרי בשכר וייצוג של נשים ומיעוטים בקרב עובדי אינטל.