נטו מוכרת את חלקה בביכורי שדה דרום בכ-215 מיליון שקל

הרוכשת - משווקת הירקות והפירות ביכורי שדה אחזקות של האחים אילן וששון שבע •  כתוצאה מהעסקה צפויה נטו לרשום רווח (לפני מס) של כ-67 מיליון שקל

חברת המזון נטו אחזקות שבשליטת דודי עזרא מוכרת את חלקה (50%) בחברה-הבת המשותפת - ביכורי השדה דרום - לידי משווקת הירקות והפירות ביכורי שדה אחזקות (בכ"ש) של האחים אילן וששון שבע.

נטו אחזקות  עדכנה הערב כי תמכור את חלקה וכן את אחזקתה (כ-23%) בחברת גרין ארק תמורת 215 מיליון שקל, מתוכם סך של 15 מיליון שקל שולם במועד החתימה (שהיה היום) והיתרה באמצעות הלוואת מוכר שתוחזר ב-36 תשלומים חודשיים שווים.

עוד הוסכם בין הצדדים כי עד להשלמת פירעון הלוואת המוכר או עד מועד התרחשות של אירועים מסוימים, החברה תישאר ערבה ל-50% ממסגרות האשראי של ביכורי השדה בבנקים, בסך כולל שלא יעלה על 100 מיליון שקל. 

ביכורי שדה ניסתה לבצע הנפקה בבורסה במהלך הרבעון הראשון של השנה אולם המהלך נכשל. נטו אחזקות חתמה בנובמבר האחרון על הסכם במסגרתו תמכור לבכ"ש את חלקה בחברה-הבת המשותפת תמורת כ-300 מיליון שקל - אולם בתחילת אפריל השנה הודיעה החברה כי ההסכם פקע ולא הושלם וכאמור כעת הסכימו הצדדים על השלמת העסקה בכ-215 מיליון שקל בלבד. 

כתוצאה מהעסקה צפויה נטו לרשום רווח (לפני מס) של כ-67 מיליון שקל. 

הנפקת המניות הראשונית (IPO) של בכ"ש אחזקות החלה לצבור תאוצה בתחילת השנה, ולצורך השלמתה, במחצית הראשונה של ינואר היא פרסמה טיוטת תשקיף , החלה בסבב "רוד שואו" אצל הגופים המוסדיים ותכננה להשלים את ההנפקה שבועות ספורים לאחר מכן, לפי שווי של 600 מיליון שקל.

אולם השינויים המהירים שנרשמו מאז בתנאי השוק - עם תחילת האצת ההתפשטות של וירוס הקורונה, במקביל למכירת סניפי רשתות יינות ביתן ומגה, המהוות את הלקוח העיקרי לתוצרת החקלאית של בכ"ש - הערימו קשיים על השלמת המהלך.