כל הפועלים הפלסטינים יוכלו לשוב לעבודתם אחרי חג שבועות

עפ"י תקנות שעת החירום, הפועלים נכנסו לישראל למשך תקופה של שלושה שבועות ללא יציאה וכניסה מחודשת • התקנה החדשה מבשרת למעשה חזרה לשגרה

פועלים פלסטינים באתר בנייה בישראל / צילום: Ammar Awad, רויטרס
פועלים פלסטינים באתר בנייה בישראל / צילום: Ammar Awad, רויטרס

המל"ל (המטה לביטחון לאומי) המליץ הבוקר (ב') כי מיד אחרי חג השבועות יוכלו עובדי הבנייה הפלסטינים לשוב לעבודה רגילה, כולל כניסה ויציאה בכל יום מהרשות הפלסטינית לישראל.

מאז פרוץ משבר הקורונה נאלץ ענף הבנייה להתמודד עם המחסור החמור בכוח עבודה. ההחלטה האחרונה בנושא התקבלה ב-27.4.20, כשהממשלה החליטה לאפשר כניסה לישראל של 48,000 פועלים פלסטינים העובדים בבניין ובחקלאות, החל מ-3.5.20. על פי תקנות שעת החירום הפועלים נכנסו לישראל למשך תקופה של שלושה שבועות ללא יציאה וכניסה מחודשת. התקנה החדשה, שהתפרסמה היום מבשרת למעשה חזרה לשגרה.

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו מסר: "העמידה האיתנה של ענף הבנייה מול הקשיים האדירים של תקופת המשבר ראויה לשבח. בכל זאת, חשוב להבין כי רוב הענף למעשה הושבת בשל המחסור הענק בעובדים הפלסטינים, וכי את תוצאות המשבר נרגיש בענף עוד זמן רב. כבר עכשיו ברור כי חלק ניכר מהפרויקטים יושלמו באיחור בשל כך. על הממשלה לקבוע חד משמעתית כי היא תגן על הקבלנים, בהגדרת משבר הקורונה ככוח עליון ותקים קרן סיוע לרוכשי דירות שהדירות שלהם ימסרו באיחור, כפי שמסייעת המדינה למגזרי העסקים האחרים שנפגעו בתקופת משבר הקורונה"