סייברוואן הגישה תשקיף להנפקת מניות בת"א; פיתחה פתרון לבעיית היסח הדעת בנהיגה בשל שימוש בטלפון סלולרי

המערכת שפיתחה סייברוואן - בה מחזיקות בין היתר איתוראן, UMI ושידורי קשת - משתלטת על הטלפון של הנהג ומונעת שימוש באפליקציות מסוכנות • החברה טרם רשמה הכנסות משמעותיות • היקף הגיוס לא נמסר, אך במצגת פורט ייעוד כספי הגיוס בהיקף 20 מיליון שקל

SaverOne / צילום: מצגת החברה
SaverOne / צילום: מצגת החברה

בדרך להנפקת הטכנולוגיה הראשונה בבורסה לשנת 2020? חברת סייברוואן (SaverOne), שבין המשקיעים בה נמצאות החברות איתוראן, UMI ישראל ושידורי קשת, הגישה תשקיף בתחילת השבוע.

בהנחה שתשלים את ההנפקה, היא תהיה החברה השלישית שמונפקת השנה בבורסה בת"א, אחרי ריט אזורים ואלמוגים. בתשקיף שהוגש לא נכתב עדיין מהו היקף הגיוס, אך המצגת שפורסמה מפרטת את ייעוד כספי הגיוס בהיקף 20 מיליון שקל - 16.5 מיליון שקל מתוכם לתוכנית הפיתוח ו-3.5 מיליון שקל לפעילויות שיווק ומכירה. הגיוס האחרון של החברה בוצע לפי שווי של 15 מיליון דולר. את ההנפקה יובילו רוסאריו ודיסקונט. 

תכנית הפיתוח של סייברוואן
 תכנית הפיתוח של סייברוואן

סייברוואן פיתחה מערכת המספקת לדברי ה פתרון ייחודי לבעיית היסח הדעת בנהיגה כתוצאה משימוש בטלפון סלולרי: המערכת משתלטת על הטלפון של הנהג ומונעת שימוש באפליקציות מסוכנות.

לדברי סייברוואן, 25% מכלל תאונות הדרכים בארה"ב קשורות להתעסקות עם הטלפון הנייד, והמערכת שלה היא היחידה שמונעת נגישות לתכונות מסיחות דעת בטלפון באזור הנהג. המערכת מזהה את הטלפון שנמצא באזור הנהג, התקן ההגנה מתחבר לאפליקציה ומפעיל את שכבת ההגנה, שחוסמת את כל אפליקציות ההודעות, המדיה והגלישה, וכשהרכב נעצר החסימה משתחררת.

סייברוואן הוקמה ב-2014, מעסיקה כיום 24 עובדים ויש לה 10 פטנטים רשומים. מאז הקמתה היא גייסה 10 מיליון דולר. במצגת שפרסמה החברה נכתב שיש לה שיתופי פעולה עם משטרת ישראל, חברת האוטובוסים דן וחברת הביטוח הראל. מנכ"ל סייברוואן הוא אורי גלבוע, לשעבר מנכ"ל חטיבת הרכב בקבוצת מאיר, ויו"ר החברה הוא יעקב טננבוים, שהקים את חברת האינטרנט ג'ניו שנמכרה לסומוטו.

במצגת שפרסמה סייברוואן היא מעדכנת כי המודל העסקי שלה מתבסס על מכירה חד פעמית של המערכת, ולהערכתה פוטנציאל השוק הכספי הכולל, כשתיכנס לתוקף רגולציה המחייבת שימוש במערכת למניעת היסח דעת סלולרי - עומד על 70 מיליארד דולר. הרגולציה הזו מוגדרת על-ידי החברה כ"Game Changer". לדבריה, השוק תחרותי ביותר, אולם למיטב ידיעתה אין פתרונות מלאים ואפקטיביים דומים.

שנת 2019 הייתה השנה הראשונה שבה החברה החלה להכיר בהכנסות, והיא סיימה את השנה עם הכנסות של 85 אלף שקל מהתקשרויות פיילוט. ההפסד התפעולי בשנה זו הסתכם ב-8.2 מיליון שקל, ירידה מ-8.9 מיליון שקל ב-2018, וההפסד לשנה הגיע ל-9.4 מיליון שקל לעומת 11.6 מיליון שקל ב-2018. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה שלילי בגובה 8.4 מיליון שקל. התגמולים לארבעת הבכירים בחברה הסתכם ב-2018 ב-1.7 מיליון שקל, מתוכם 766 אלף שקל לסמנכ"ל המו"פ אבירם מידן.

בתשקיף מציינת החברה את הגאות בענף הרכב העולמי וכן בשוק הישראלי, ומעריכה שמגמת הגידול במספר כלי הרכב הפרטיים עשויה לגרום ליצרניות הרכב ולמנהלי ציי רכב לאמץ טכנולוגיות מתקדמות לשימור מעמדם בשוק הגואה, ולפיכך הם עשויים להימנות עם קהל לקוחותיה. החברה לא צופה השפעה מהותית של הרכב האוטונומי על תחום פעילותה.

את נגיף הקורונה מזכירה החברה בתשקיף כשהיא מציינת שפעילותה ותוצאותיה עלולות להיות חשופות להאטה ניכרת, כתוצאה מההגבלות שהוטלו על תנועת אזרחים וצמצום הפעילות המשקית, וכי המשך התפשטות הנגיף עלולה להוביל להשפעות מאקרו רוחביות במשק, שעלולות לפגוע בכושר הקנייה של הצרכנים ולהשפיע על עסקיה.

שידורי קשת השקיעה מיליון שקל, ותעניק שירותי פרסום תמורת מניות

טרם ההנפקה, בעלת המניות הגדולה בחברה היא איתוראן שבשליטת משפחת שרצקי, המספקת שירותים לסביבת הרכב ונסחרת בנאסד"ק בשווי 336 מיליון דולר (היא נסחרה עד לפני מספר שנים גם בת"א). גיל שרצקי, סמנכ"ל פיתוח עסקי ומנהל הפעילות הבינלאומית באיתוראן, הוא חבר בדירקטוריון סייברוואן.

איתוראן מחזיקה ב-13% ממניות החברה, שלפי הגיוס האחרון שוות קרוב ל-2 מיליון דולר. בעלת מניות גדולה נוספת היא סוכנות UMI (יוניברסל מוטורס ישראל), יבואנית רכבי שברולט, קדילאק ואיסוזו, המחזיקה בכ-10% מהמניות.

עמי גור ויוסי כהן, ממייסדי החברה ונושאי משרה בה, מחזיקים 6.1% ו-5.2% מהון המניות, בהתאמה. לחברה יש גם הסכם עם שידורי קשת, לפיו בהמשך להשקעה בחברה בסך 1 מיליון שקל, קשת תעניק לה שירותי פרסום בתמורה להקצאת 6.5% מהמניות, הסכם שטרם בוצע.