מסר להסתדרות? שר האוצר ישראל כ"ץ יפחית את שכרו ב-10%

כ"ץ: "בשעה קשה זו, עלינו להוות דוגמה אישית כנבחרי ציבור" • בטקס חילופי השרים שנערך קודם לכן אמר שר האוצר הנכנס כי בכוונתו לקדם רפורמות שייטיבו על הציבור ועם מוקדי הכוח

שר האוצר הנכנס ישראל כ"ץ / צילום: אמיל סלמן-הארץ
שר האוצר הנכנס ישראל כ"ץ / צילום: אמיל סלמן-הארץ

שר האוצר הנכנס ישראל כ"ץ הודיע היום (ב') לאחר כניסתו לתפקיד כי הורה לגורמי המקצוע להפחית את שכרו ב-10% כדוגמה אישית בעקבות משבר הקורונה. ההחלטה עשויה להתפרש כמסר לעובדי המגזר הציבורי לקראת חידוש המו"מ על הסכם מסגרת לשנים הקרובות ועל רקע קריאות להפחית בשכר עובדי המגזר הציבורי.

יישום ההחלטה מחייב ככל הנראה אישור וועדת הכספים של הכנסת וגורמי מקצוע. כ"ץ אמר כי: "בשעה קשה זו, עלינו להוות דוגמה אישית כנבחרי ציבור. לאות הזדהות עם המצב במשק שבו אזרחים רבים נמצאים ללא עבודה ופרנסה ובעלי עסקים רבים קורסים תחת המצב הכלכלי שנוצר בעקבות משבר הקורונה החלטתי לקצץ 10% מהמשכורת החודשית שלי כשר האוצר".

בטקס חילופי השרים שנערך קודם לכן אמר כ"ץ כי בכוונתו לקדם רפורמות שייטיבו על הציבור ועם מוקדי הכוח. "תהיה תוכנית היא תהיה מלווה ברפורמות, בקו שאני מאמין בו, בתחרות. בדברים שבדרך כזו או אחרת בעצם לוקחים ממוקדי כוח ונותנים לכלל הציבור אגב בצורה שמיטיבה גם עם מוקדי הכוח בסוף. אני גאה בזה שבכל הרפורמות שעשיתי לא פיטרו אף בן אדם כי הפעילות התרחבה כולל בשמיים הפתוחים שאמרו שזה ייחרב וההוא ייחרב. בנמלים הגענו לפלא שהוועדים בנמל חיפה רוצים שיפריטו אותם.

"המשרד הזה הוא משרד המשרדים הוא מרכז את הדברים ומקשיב גם לשרים. בטווח הקצר נבחן את ההחלטות שהתקבלו, את הביצוע נהיה קשובים להערות על התאמות. נדאג לבצע את הדברים הציבור הוא באחריותנו. נעשה הכל כדי להקל על הציבור ויחד עם זאת לבנות את התקציב והמהלכים. זאת תהיה ממשלה חזקה מבחינת היכולת שלה להחליט. אני מדבר על כלכלה בסימן אחדות שאין בה גוונים וחשיבה מפלגתית. אני מדבר על כלכלה של אחדות של תחרות שתתניע את המשק אחרי כל מה שקרה".

כ"ץ שציין כי הוא נכנס למשרד האוצר ב"חרדת קודש" הוסיף כי "כשר התחבורה כבר אמרתי שלא צריך להיות מהנדס תחבורה השר צריך להיות מומחה למומחים. ישבתי - אולי אז היה יותר זמן - עם כל חברה עם כל אגף שמעתי אותם הם הוציאו את כל התכניות מהמגירות אחרי זה גיבשתי את הקו שלי שהיה קו ברור של חיבור הפריפריות של רפורמות של תחרות ואמרתי עכשיו תבצעו את הדברים שהצגתם בפניי. אני מתכוון לשבת עם ראשי האגפים כל אחד יתבקש להכין את המצגת. ראש הממשלה מפקיד על חמש שורות - אני אאפשר לכם להציג יותר. כל אחד יציג את מה שקיים את מה שנראה ואת מה שהוא חושב שצריך להיות ומתוך נוסיף ונגבש את הדברים".