פועלים פוליטית: ההסתדרות תלתה דגלי גאווה - והציתה אש בקרב מתנגדי הקהילה

וגם: רו"ח שלומי שוב מצטרף לחברת הדירוג מידרוג כדירקטור חיצוני • השיחה

בנין ההסתדרות בת''א עם דגל הגאווה / צילום: כדיה לוי
בנין ההסתדרות בת''א עם דגל הגאווה / צילום: כדיה לוי

צמד דגלי גאווה הונפו השבוע לראשונה על בניין ההסתדרות בתל אביב, ויו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הסביר כי "זכותו של כל עובד וזכותה של כל עובדת, להגשים את עצמם מקצועית ואישית, מבלי לחוש מאוימיים מסביבתם", זאת לרגל היום הבינלאומי למאבק בלהט"בופוביה, ולמניעת מקרים של אפליה ממניעים אלה.

אולם הצהרה זו הפריעה, כך מתברר לקבוצות מסוימות. בדף הפייסבוק של קבוצה המכונה "התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית" ביקרו את הצעד וכתבו כי "המגוחך הוא שססמת ההסתדרות היא 'הבית של העובדים בישראל'. אבל כדי להקים בית דרושה משפחה, וכדי להקים משפחה צריך אב ואם. ההסתדרות מצפצפת על ערכי המשפחה הנורמלית, ועובדים נורמליים צריכים לברוח מהבית הקורס הזה".

בתנועה הגיבו לפניית "גלובס" והסבירו כי: "ההסתדרות היא גוף המייצג עובדים בעלי השקפות עולם שונות. המאבק הלהט"בי אינו מאבק תמים על זכויות עובדים, אלא מאבק פוליטי על נושא השנוי במחלוקת ציבורית. לו הייתה נשמעת טענה על אפליה לרעה של עובדים להט"בים, הייתה צריכה ההסתדרות הכללית להתערב לטובתם. התערבותה בנושא, למורת רוחם של עשרות אלפי עובדים המתנגדים להרס התא המשפחתי באמצעות הצעת מודלים חסרי תוחלת שאין להם קיום והמשכיות, פסולה. ראוי לה להסתדרות שתעסוק בהבטחת זכויות העובדים כגון העסקתם שבעה ימים בשבוע של מעל מאה אלף ישראלים, נושא שבו ההסתדרות ממלאת פיה מים, ולא בנושאים פוליטיים. בהעדר יכולת להתמודד מול טענות ענייניות, נוטים מבקרינו להאשים בהומופוביה. מדובר בבריחה מהתמודדות ובניסיון נואל לסתום פיות של מי שדעתם שונה, וה'טיעון' הזה לא שווה יחס רציני. אם ההסתדרות אינה מסוגלת לשמור על ניטרליות פוליטית, צריכים העובדים המאוגדים בה לחפש חלופה באיגוד עובדים אחר, ואם אינם יכולים - לכתוב מכתבי מחאה פומביים לעומדים בראשה".

הילה פאר, יו"רית האגודה למען הלהט"ב מסרה: "אנחנו מחזקים את ההסתדרות ומברכים על המהלך החשוב והערכי. דגל הגאווה הוא סמל של שוויון, סובלנות, קבלה ואהבה. בכל פעם ובכל מקום שבו מונף הדגל, הוא מסמל עשרות שנים של מאבק יומיומי, מאבק של חיים ומוות. יש מי שבוחרים בצד של החיים ויש מי שבוחרים בצד השני, בשנאה, בהסתה, באלימות, באיומים, במאמץ לדכא כל חירות באשר היא. תמיד היו כאלה, ודגל הגאווה נשאר הרבה אחרי שהם התפוגגו ונמוגו. מי שמטיפים לשנאה לא יכולים להתיימר לדבר בשם היהדות שמאמינה ב'אהבת לרעך כמוך'. בסוף היום, דגלים מתנופפים ברוח ואנשים בורים ואלימים ומסיתים - מתנדפים ברוח". מההסתדרות נמסר בתגובה כי "מדובר בחבורה קיצונית והזויה. אנחנו מצרים על כך שבשנת 2020 עדיין יש תנועות חשוכות שאינן מכבדות כל אדם באשר הוא אדם ללא קשר למוצאו או לנטייתו המינית. ההסתדרות תמשיך ותפעל לקירוב לבבות ולסולידריות בחברה הישראלית".

מצנח הזהב

● שוב הוא דח"צ: רו"ח שלומי שוב מצטרף לחברת הדירוג מידרוג כדירקטור חיצוני. שוב מכהן היום כראש התוכנית בחשבונאות וסגן דיקן בית ספר אריסון למנהל עסקים במרכז הבינתחומי בהרצליה, וכדירקטור חיצוני ויו"ר ועדת מאזן וועדת תגמול בחברת אלוני חץ. במידרוג יחליף שוב את יאיר אבידן שנאלץ להפסיק את כהונתו עם כניסתו לתפקיד המפקח על הבנקים. 

● פרופ' אביב רגב מונתה לראש יחידת מחקר ופיתוח מוקדם בחברת התרופות ג'ננטק של רוש העולמית. במסגרת תפקידה היא תהיה חברה בוועד המנהל המורחב של החברה בסן פרנסיסקו, תפקיד בו תחל לכהן החל מה-1 באוגוסט 2020. כיום משמשת פרופ' רגב  כחוקרת, ראש פקולטה, וכחברה בצוות ההנהלה הבכיר של מכון Broad של MIT והרווארד. רגב תחליף את ד"ר מייקל ורני, שיפרוש מהחברה בסוף יולי.

● שותפות פוסט קורונה: עו"ד איריס פאפו מצטרפת כשותפה למחלקת ההייטק של פירמת עוה"ד שבלת ושות'. עם פאפו מצטרף לפירמה גם עו"ד ג'וליאן מלאך. קודם להצטרפותה לשבלת, הייתה שימשה פאפו כשותפה בכירה בפירמת bfp & Co, ולפני כן כיהנה כשותפה במשרדים איתן-מהולל ופרל כהן לצר.

 

חדשות טובות

"קרן שמש" לעידוד יזמות, מפעילה את תוכנית המנטורינג "תגובה מהירה" לתמיכה בעסקים שנפגעו ממשבר הקורונה. התוכנית היא יוזמה של ארגון Young Business International וממומנת על-ידי הזרוע הפילנתרופית של גוגל.