בדרך לביטול? מכירת פורסקאוט לא הושלמה; הצדדים דנים על תנאי הרכישה

החברה הייתה אמורה להימכר לקרנות האמריקאיות Advent ו-Crosspoint תמורת 1.9 מיליארד דולר ולפי מחיר של 33 דולר למניה

מניית פורסקאוט  צונחת ב-20% בטרום מסחר בוול סטריט לאחר שנודע שמכירתה לא תושלם השבוע כמתוכנן. החברה הייתה אמורה להימכר לקרנות האמריקאיות Advent ו-Crosspoint תמורת 1.9 מיליארד דולר ולפי מחיר של 33 דולר למניה. רק בשבוע שעבר העלה גוף ההשקעות Spruce Point Capital טענות לפיהן פורסקאוט הפרה את התנאים להשלמת הרכישה, בכך שמשכה כסף מקו אשראי ובעקבות התוצאות החלשות ברבעון הראשון.

היום הודיעה החברה כי הרוכשת אדוונט הודיעה לה שלא תמשיך בהשלמת הרכישה כמתוכנן. הדיווח של פורסקאוט אינו מדבר על ביטול הרכישה, אלא על "המשך דיונים בנוגע לתזמון ההשלמה ותנאי הרכישה". נראה אם כך שהעסקה בתנאיה המקוריים כבר לא תצא אל הפועל, ואם תושלם עסקה בסופו של דבר היא תהיה בתמחור נמוך יותר.

"זו תקופה של חוסר ודאות לכולם, כשעסקים וקהילות ברחבי העולם מנווטים את דרכם באתגרים שנוצרו על-ידי מגפת COVID-19", מסר מנכ"ל פורסקאוט, מייקל דה-סזארה. "אנחנו ממשיכים להאמין שאדוונט היא השותף הנכון לפורסקאוט ונשארים מחויבים להשלמת העסקה בטווח הקצר. אנו מודים לעובדים שלנו על מאמציהם הכבירים והמחויבות לפורסקאוט, וממשיכים להיות ממוקדים בחדשנות ובמעבר לענן".

פורסקאוט הישראלית-אמריקאית עוסקת באבטחה ושליטה על מכשירים מחוברים בארגונים. והיא הונפקה לראשונה בוול סטריט בסוף 2017. החברה פרסמה לאחרונה דוחות חלשים במיוחד לרבעון הראשון, ונימקה את החולשה במגפת הקורונה. עם זאת, עוד לפני המגפה היא ציינה שתצטרך לשנות מודל עסקי והעריכה (בתחזית פנימית שפורסמה לקראת אסיפת בעלי המניות לאישור המכירה) שחולשה בצנרת המכירות עלולה להביא לתוצאות נמוכות מהצפוי ב-2020. החברה העריכה אז בפני יועציה הפיננסיים, מורגן סטנלי, שתשיג ברבעון הראשון הכנסות של 62 מיליון דולר, אך בסופו של דבר ההכנסות היו נמוכות יותר והגיעו ל-57.2 מיליון דולר, ירידה של 24% מהרבעון המקביל. ההפסד הנקי ברבעון צמח ב-79% ל-32.5 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP, נתון חלש משמעותית מתחזיות האנליסטים.