הבנק הדיגיטלי יקבל מישראכרט הנפקה ותפעול של כרטיסי אשראי

ההסכם בין שתי החברות נחתם לתקופה של לפחות 7 שנים עם אפשרות להארכה בשנתיים כל פעם • הבנק הדיגיטלי שבבעלות אמנון שעשוע מתכנן להתחיל לפעול במחצית השנייה של 2021

אמנון שעשוע / צילום: איל יצהר
אמנון שעשוע / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי שבבעלות פרופ' אמנון שעשוע שנמנה על מייסדי מובילאיי ואורקום, ממשיך בהיערכותו לפתיחת הדלתות לציבור במהלך 2021. זמן קצר לאחר ששעשוע נפרד ממייסד הבנק הדיגיטלי, מריוס נכט, מודיע היום הבנק שקיבל אישור מבנק ישראל כי חתם על הסכם להנפקה ותפעול של כרטיסי אשראי עם חברת ישראכרט.

במקביל הבנק הדיגיטלי שנמצא עמוק בשלבי ההקמה ושמתכנן לפתוח את שעריו לציבור הרחב רק במחצית השנייה של 2021, הודיע היום כי הוא "משלים בימים אלה את תהליך הצטרפותו כחבר בורסה, חתימה על הסכם בין-בנקאי להכרה הדדית וכן את ההתקשרויות הנדרשות כדי לאפשר ללקוחותיו מסחר בבורסות נוספות בעולם".

בבנק המיועד מספרים גם על " התקדמות משמעותית בפיתוח מערכת הליבה של הבנק ובימים אלו צוותי הבנק מסיימים את הגדרת המוצרים הבנקאיים, השירותים ותהליכי העבודה הרגולטורים, ומתחילים להקים את מחלקות הבנק - לרבות מוקדי התמיכה והשירות", לשון הודעתם. מנכ"ל הבנק הדיגיטלי הוא גל בר-דעה והיו"ר הוא שוקי אורן.

על פי הודעת הבנק הדיגיטלי וישראכרט מהיום, "כרטיסי האשראי שיונפקו ללקוחות הבנק הדיגיטלי יהיו מבית מאסטרקארד". בבנק הדיגיטלי מתייחסים לחבירה לישראכרט כאל "אבן דרך אסטרטגית נוספת בדרך להקמת הבנק הדיגיטלי העצמאי". ההסכם בין הבנק הדיגיטלי לישראכרט שבניהולו של רון וקסלר קובע כי לחברת כרטיסי האשראי תהיה בלעדיות בתנאים שנקבעו בהסכם. תקופת ההסכם היא 7 שנים, עם אפשרות לתקופות הארכה נוספות של שנתיים בכל פעם.

בישראכרט מעריכים כי להסכם לא צפויות להיות לפי שעה השלכות מהותיות על תוצאותיה, כשהיא כבר עתה חברת כרטיסי האשראי הגדולה במשק. מניית ישראכרט עולה היום בכ-2.5% למחיר שמשקף לחברה שווי של כ-1.95 מיליארד שקל. החברה הונפקה בבורסה בתל אביב אשתקד לפי שווי חברה של 2.7 מיליארד שקל.

בספטמבר האחרון נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון והמפקחת על הבנקים הקודמת ד"ר חדוה בר הודיעו ליזמי הבנק נכט ושעשוע, על "נכונות הנגיד להעניק להם רישיון בנק והיתר לשליטה בבנק, זאת לאחר שהפיקוח על הבנקים סיים את תהליך הבדיקה של המיזם להקמת הבנק הדיגיטלי". או אז הובהר כי הבעלים של הבנק התחייבו להחזיק גרעין שליטה של 50.1% בבנק, ולהזרים לו סך של כ-420 מיליון שקלים עד תחילת הפעילות, מחצית מזה מהונם האישי. מאז, כאמור, השניים נפרדו ושעשוע נותר בעלי הבנק.

מנכ"ל הבנק הדיגיטלי בר-דעה התייחס לחבירה לישראכרט ואמר כי "יחד ניצור את החדשנות הפיננסית שאנו שואפים לה ונגדיר כיצד ייראה תחום התשלומים הדיגיטליים בשנים הבאות". עוד אמר כי "הדרך עוד ארוכה, אבל אנחנו מתקדמים על פי התוכנית, צעד אחר צעד: יש לנו את הרישיון, המימון שלנו מובטח, גייסנו את הנבחרת הניהולית, אנחנו מפתחים את הטכנולוגיה ועכשיו יש לנו גם כרטיס אשראי". מנכ"ל ישראכרט וקסלר ציין מצדו כי "אנו ממשיכים באסטרטגיית הרחבת פורטפוליו המוצרים שלנו".