סגירה חיובית בבורסה: ת"א 35 קפץ ב-1%, דלק עלתה ב-8%

סייפ-טי עדכנה על עסקאות חדשות של חברה בת בענף אבטחת הסייבר, ומנייתה קפצה בכ-16.7% • אופנהיימר: למרות ההתאוששות במדד S&P 500, אין מדובר עדיין בעלייה רחבה בשוק המניות; מדד המניות הקטנות Russell2000 ממשיך להפגין חולשה יחסית"

מפעל ההתפלה שורק / צילום: איל יצהר, גלובס
מפעל ההתפלה שורק / צילום: איל יצהר, גלובס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

האם סקטור הקנאביס פספס את האישור לייצוא? וגם, איך המשקיעים מעכלים את החדשות הטובות על חיסון לקורונה | דוח השווקים היומי עם גיא בן סימון, הצטרפו לשידור החי

 

17:27

יום המסחר הרביעי לשבוע התנהל במגמה חיובית, הנמשכת כבר מתחילת השבוע. המדדים בארה"ב נסחרים בגמה חיובית זאת, כשהמשקיעים ממשיכים לחפש סימנים לכיוון צמיחת הכלכלה הגלובלית בהמשך, בעקבות התפשטות וירוס הקורונה בעולם בחודשים האחרונים.

בבית ההשקעות אופנהיימר ציינו, כי "למרות ההתאוששות במדד S&P 500, אין מדובר עדיין בעלייה רחבה בשוק המניות, כאשר מדד המניות הקטנות Russell2000 ממשיך להפגין חולשה יחסית".

עוד הוסיפו שם, כי "בניגוד לחוזקה במניות ה-Large Cap ובשוק האמריקאי הכללי, הסקטורים שנפגעו פונדמנטלית כתוצאה ממשבר הקורונה, כגון הבנקים, התעופה, המלונאות והנדל"ן, ממשיכים להפגין חולשה".

בצד החיובי של מדד ת"א 35, מניית פתאל החזקות  החבוטה טיפסה בכ-2.5%. דלק קבוצה   זינקה ב-8%.

בין החברות הקטנות, מדיגוס  פרסמה תמחור של הנפקה לציבור לגיוס הון בהיקף של 5 מיליון דולר, ומנייתה צללה בכ-15%.

חברת סייפ-טי גרופ  עדכנה על עסקאות חדשות של חברה בת בענף אבטחת הסייבר, ומנייתה קפצה בכ-16.7%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה מגמה חיובית, ובמסחר ב אג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה מעורבת.

15:50

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 מוסיף 0.65% לערכו, ת"א 90 משיל 0.2% ומדד הבנקים עולה ב-0.66%. מנייתה של דלק עולה ב-1.5% במחזור גבוה, טבע קופצת ב-4%, פתאל החזקות עולה בכ-3.5%.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-880 מיליון שקל.

14:30

בצד החיובי של מדד ת"א 35, מניית פתאל החזקות החבוטה בולטת בעלייה. מניות החברה לישראל והחברה הבת שלה, כיל , מתחזקות בכ-2%-3%.

עוד במסחר, חברת דוניץ  עדכנה על אישור תכנית פרויקט שלה ברמת השרון, ומנייתה בולטת בעלייה חדה.

חברת אס.אר אקורד פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה, ומנייתה נחלשת בכ-4%.

13:20

המסחר בבורסה של תל אביב עבר להתנהל בעליות. זאת, במקביל לעליות של יותר מ-1% במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט, ומגמה מעורבת באירופה. 

מחזור המסחר מסתכם בכ-518 מיליון שקל. 

11:15

מגמה מעורבת נרשמת בבורסה של תל אביב כעת. עליות בולטות נרשמות במניות צור, פז נפט , איי.סי.אל , טבע , ויקטורי  ופתאל.

מנגד, ירידות בולטות רושמות מניות אופקו , אלוט, לייבפרסון ופרטנר.

בשוק האג"ח נרשמות עליות של כ-0.3% בממשלתיות השקליות הארוכות. 

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה מעורבת. בשוק המטבעות נחלש הדולר בכ-0.5% ונסחר סביב 3.51 שקלים והאירו נחלש בכ-0.6% מול השקל ונסחר סביב 3.84 שקלים. 

אלה פריד, אנליסטית בכירה בלאומי שוקי הון, מתייחסת לתימחור הנוכחי של אורמת   בהמשך לדו"חות הטובים שפרסמה , ומציינת כי "אנו רואים באורמת את אחת המניות האיכותיות בתחום האנרגיה האלטרנטיבית, אבל מאמינים שהשווי הנוכחי, המבטא מכפיל חזוי של 12 לשנה הקרובה, הוגן. התוכניות של אורמת מרשימות והיא מתקדמת בביצוען. היא גם נהנית מרוח גבית לאנרגיה מתחדשת. מנגד, התמחור בטווח הקצר תלוי בצבר משמעותי של מוצרים. אנו מותירים את ההמלצה למניית אורמת על 'משקל שוק' ואת מחיר היעד על 74 דולר למניה".

חברת אס.אר אקורד  דיווחה הבוקר על תוצאותיה לרבעון הראשון. הכנסות המימון גדלו בכ- 17% לכ- 28.5 מיליון שקל; הרווח הנקי הסתכם בכ-11.1 מיליון שקל. הוכרזה חלוקת דיבידנד ביניים לרבעון של 6 מיליון שקל בהתאם למדיניות חלוקת הדיבידנד של החברה. 

06:40

יום המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר (ד') על רקע הנעילה השלילית אמש בוול סטריט, בצל ספקות בנוגע לדיווח של מודרנה על חיסון אפשרי לקורונה. בשעה האחרונה למסחר אמש מדד דאו ג'ונס איבד יותר מ-300 נקודות, ומדד נאסד"ק עבר מעליות שרשם במשך כל יום המסחר לירידה. בסוף יום המסחר אתמול הדאו ד'ונס ירד ב-1.6%, הנאסד"ק איבד 0.5%, ומדד S&P 500 נחלש ב-1%.

היום נרשמות עליות קלות במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט, ומגמה מעורבת בשוקי אסיה . 

הירידות בוול סטריט אמש (ג') הגיעו לאחר דיווח באתר STAT, שהעלה ספקות בנוגע לתוצאות הניסוי של מודרנה בחיסון אפשרי לקורונה. לפי הדיווח, מומחים לחיסונים טוענים כי מודרנה לא הציגה נתונים קריטיים להערכת החיסון.

מדד ת"א 35 צפוי לקבל תמיכה מהתחזקות מניית טבע , שעלתה אתמול בוול סטריט ב-2% למחיר של 12.01 דולר, והיא שבה עם פער ארביטראז' חיובי של 1.9%. פריגו  שבה עם פער חיובי של 0.5% ונייס עם 0.3%. לעומתן, לייבפרסון  שבה עם פער שלילי של 2.9%, אורמת חוזרת עם פער שלילי של 2.4% וטאואר עם 1.6%.

אתמול יום מסחר תנודתי בבורסה של תל אביב הסתיים בעליות שערים קלות במדדים המובילים. מדד ת"א 35 עלה ב-0.14%, מדד ת"א 125 התחזק ב-0.25% ומדד ת"א 90 הוסיף 0.39%.

מבין המדדים הענפיים, מדד הבנקים בלט לחיוב עם עלייה של 1.62%, מדד הביטוח עלה ב-1.2%, מדד הפיננסים התחזק ב-1.07% ומדד טכנולוגיה הוסיף 0.73%. בצד השלילי, מדד הנפט והגז ירד ב-1.9%, מדד הנדל"ן נחלש ב-0.8% ומדד הביומד איבד 0.7%.