גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"כמעט לא קיים חיבור בין מטבעות קריפטו לכלכלה האמיתית"

המגמה החיובית בשוק המטבעות הדיגיטליים הובילה לשיתוף פעולה חדש בין שתי חברות ישראליות בתחום, המחבר בין אפליקציית הארנק ZenGo לפלטפורמת Coinmama ● אוריאל אוחיון, מנכ"ל החברה שפיתחה את זנגו, מספר כיצד יכול הארנק הדיגיטלי להקל על חייהם של משקיעי הקריפטו

אוריאל אוחיון, מייסד ומנכ"ל KZen Networks / צילום: כדיה לוי, גלובס
אוריאל אוחיון, מייסד ומנכ"ל KZen Networks / צילום: כדיה לוי, גלובס

מגפת הקורונה הספיקה לחולל בתוך חודשים ספורים את אחד הזעזועים הכלכליים הגדולים שידע העולם בדורות האחרונים. ואולם, לא כל התעשיות בעולם נפגעו באותה מידה ממשבר הקורונה, ונראה כי כמה מהן ניזוקו פחות מהשפעותיו, לפחות עד כה. כך למשל, בחודש האחרון נרשם גידול בהיקפי המסחר במטבעות דיגיטליים, הנסחרים בבורסות קריפטו ברחבי העולם, וכן גידול במחזורי המסחר בחוזים עתידיים על ביטקוין.

מהעלייה בהיקפי המסחר נהנות לא רק הבורסות, הגובות מלקוחותיהן עמלות מסחר, אלא גם חברות המספקות למחזיקי מטבעות הקריפטו שירותים, כמו ייעוץ וניהול השקעות, שירותי משמורת וגם ארנקים דיגיטליים. על רקע האופטימיות בשוק הקריפטו, הושק השבוע פתרון חדש למשקיעים במסגרת שיתוף פעולה בין שתי חברות ישראליות: הסטארט-אפ KZen Networks, שפיתח את הארנק הדיגיטלי ZenGo, וחברת Coinmama, המספקת פלטפורמה לרכישת מטבעות קריפטו תמורת מטבעות פיאט (דולר, אירו, ליש"ט או ין יפני). בעקבות שיתוף הפעולה, תתאפשר רכישת מטבעות קריפטו מקוינמאמא באמצעות ארנק זנגו, בלי כל צורך להזין כתובת ארנק, קוד QR או מפתח דיגיטלי.

לדברי זנגו, שיתוף הפעולה פותח "שער כניסה פשוט מאוד" אל שוק הקריפטו בפני משקיעים חדשים, המעוניינים להמיר מטבעות פיאט למטבעות דיגיטליים. שגיא בקשי, מנכ"ל קוינמאמא, אומר כי השירות למשתמשי זנגו מוצע בכ-190 מדינות בעולם שבהן קוינמאמא מספקת שירותים (ישראל אינה אחת מהן).

"גידול משמעותי במספר המשתמשים החדשים"

בשיחה עם "גלובס" מוקדם יותר החודש, סיפר אוריאל אוחיון, מייסד שותף ומנכ"ל KZen Networks, כי לתקופת הקורונה הייתה דווקא השפעה חיובית על החברה, "אם כי היינו צריכים להתאים את עצמנו למצב החדש. כל העובדים שלנו עברו לעבוד מהבית, וזה דרש מהם זמינות ויכולת להתרכז בעבודה מרחוק. זה לא פשוט, אבל נראה שאנחנו מתקרבים לסוף התקופה הזאת". קייזן, שמשרדיה נמצאים במגדלי הארבעה בתל אביב, מעסיקה כיום 18 עובדים.

הראיון עם אוחיון נערך חמישה ימים לפני חציית הביטקוין, שעוררה עניין רב בקרב משקיעי הקריפטו ודחפה גם היא לעלייה במחזורי המסחר בשוק. העלייה הזו הורגשה גם בשימוש בארנק זנגו, שלצד החזקת ביטקוין (BTC) תומך גם בהחזקת מטבעות את'ריום (ETH), בייננס (BNB), טזוס (XTZ) ועוד 18 סוגי מטבעות בתקן ERC-20, ובהם גם מטבעות צמודי-דולר כמו Tether. "רוב השימוש בזנגו הוא במטבעות ביטקוין או את'ריום. בתקופת הקורונה היה ממש פיצוץ בהיקף הפעילות אצלנו", אמר אוחיון.

בכל עסקה של קניית מטבעות קריפטו באמצעות זנגו, גובה הארנק מהמשתמש עמלה בשיעור של כ-6% לעסקה בכרטיס אשראי, או של כ-2% לעסקה בהעברה בנקאית. לדברי אוחיון, בעתיד יאפשר הארנק גם המרה בין מטבעות דיגיטליים (קריפטו לקריפטו). נוסף על כך, כל העברת מטבע קריפטו כרוכה בעמלת טרנזקציה, המשתנה בהתאם להיקף הפעילות ברשת.

מה ההסבר לגידול בהיקף הפעילות באפליקציה שלכם בתקופת האחרונה?
"אנחנו רואים בתקופה האחרונה גידול משמעותי במספר המשתמשים החדשים במטבעות קריפטו", אומר אוחיון. "זה קשור, בין השאר, לכך שאנשים מצאו לעצמם יותר זמן פנוי, והרבה מהם ניצלו אותו כדי ללמוד על ביטקוין ומטבעות קריפטו. נוסף על כך, ההתמודדות מול הקורונה הובילה למשבר אמון במערכת הכלכלית בהרבה מקומות בעולם, וזה בא לידי ביטוי גם בחיפוש אלטרנטיבות למטבע הממשלתי, כמו ביטקוין. הרבה אנשים באירופה ובארה"ב, שקיבלו מענקים ממשלתיים בתקופת הקורונה, השתמשו בחלק מהכסף לרכישת מטבעות קריפטו. היו גם מקומות בעולם שבהם אנשים התנפלו על הכספומטים בתקופת הקורונה, עד שלא ניתן היה למשוך עוד כסף מזומן - וגם זה דחף לא מעט אנשים להתחיל להחזיק קריפטו".

"תנודות המחיר הגדילו את מחזורי המסחר"

אוחיון, שעלה לישראל ב-2003, שותף בקרן ההון סיכון הצרפתית ISAI, שמשקיעה בסטארט-אפים בתחום האינטרנט. הוא היה גם מייסד שותף בחברת הסטארט-אפ Appsfire בקליפורניה, שבה שימש מנכ"ל עד 2016, ולפני כן היה מייסד האתר הצרפתי של TechCrunch.

איך השפיעה חציית הביטקוין ב-11 במאי על הפעילות של זנגו?
"יש הרבה אי-ודאות לגבי ההשפעות של חציית הביטקוין על הביקוש וההיצע של ביטקוין. עדיין לא ברור אם האירוע הזה מתומחר או לא בשווי הנוכחי של המטבע, ואני מעדיף לא לעסוק בתחזיות בתחום. זה הימור".

במרץ, כשהיתה פאניקה בשווקים בעקבות הקורונה, נחתך מחיר הביטקוין בחצי בתוך יומיים, ובאפריל הוא זינק באופן מרשים. עד כמה השפיעו על זנגו התנודות במחיר הביטקוין?
"באופן כללי, הזעזועים במחיר המטבע הגדילו את מחזורי המסחר בביטקוין. מאז התפרצות הקורונה אנחנו רואים באפליקציית זנגו גידול של פי ארבעה בהיקפים הכספיים של הפעילות, ומדובר בהיקפים של מיליוני דולרים. בסיס המשתמשים שלנו גדל פי עשרה מתחילת השנה".

חברת קייזן נטוורקס, שנוסדה ב-2018 על-ידי אוחיון ושלושת שותפיו, גרי בן-עטר, עומר שלומוביץ וטל בארי, גייסה מאז הקמתה יותר מ-4 מיליון דולר, ואת סבב הגיוס הראשוני שלה הובילה קרן ההון סיכון Benson Oak Ventures. "לפני כשבועיים גם קיבלנו מענק מהמדען הראשי", אומר אוחיון.

ZenGo, הארנק הדיגיטלי שהושק על-ידי קייזן ביוני 2019, מוגדר באתר החברה כארנק קריפטו "כל כך פשוט, שאפילו סבתא וסבא שלך יוכלו להשתמש בו". הייחוד של זנגו הוא בהיותו ארנק נטול מפתחות (keyless). מפתח פרטי הוא חתימה דיגיטלית מוצפנת, המוכיחה בעלות על מטבעות דיגיטליים. הוויתור על הצורך בהזנת מפתח באפליקציית זנגו מתאפשר על-ידי שימוש בטכנולוגיות קריפטוגרפיות כמו MPC (חישוב רב-משתתפים בטוח), המשתמשות בשיטות הצפנה שונות מאלה הנהוגות ברוב ארנקי הקריפטו.

בקרב מחזיקי ביטקוין ותיקים, הוויתור על המפתח הפרטי בארנק הביטקוין נתפס כחילול הקודש. לקהילת הביטקוין יש כלל ברזל שאומר "אם אין לך מפתח פרטי, אין לך ביטקוין". נוסף על כך, יש להביא בחשבון שמערכות MPC כמו של זנגו עדיין לא צברו ניסיון רב כמו מערכות ההצפנה הוותיקות שעליהן מתבססים רוב ארנקי הביטקוין, שבהן חייבים המשתמשים להחזיק במפתח פרטי.

ואולם, מה שהוביל את הדרך השונה של זנגו, הוא הרצון לשפר באופן משמעותי את חוויית המשתמש בארנק, על-ידי זה שהאפליקציה מסירה מכתפי המשתמשים את האחריות על אבטחת המפתחות. זה אומר שהמשתמש לא צריך לכתוב או לשמור סיסמה כלשהי כדי לגשת למטבעות שבהם הוא מחזיק בארנק. נוסף על כך, כדי לחסוך מהמשתמשים צורך בסיסמה, משתמשת אפליקציית זנגו בטכנולוגיה ביומטרית לזיהוי פנים. כמו ארנקי קריפטו רבים, גם זנגו פועל ללא שירותי משמורת, כך שלחברה המספקת את הארנק אין כל גישה למטבעות המוחזקים בו.

"חצי מהמשתמשים סוחרים במטבעות קריפטו"

"בין המשתמשים בארנק זנגו, בערך מחצית משתמשים בו למסחר במטבעות דיגיטליים, ומחציתם משתמשים בו לצורך החזקת המטבעות בלבד", אומר אוחיון. "בארנקי קריפטו, ההבחנה בין ארנקים 'חמים' לארנקים 'קרים' מתייחסת בעצם לחשיפה של המפתח הפרטי לרשת. בארנק קר המפתח לא חשוף לרשת, ובארנק חם הוא נחשף. לעומתם, ארנק זנגו הוא נטול מפתח (keyless), ולכן כמובן גם אין חשיפה של המפתח הפרטי. זה מה שנותן שקט נפשי למי שמחזיק מטבעות בארנק שלנו".

האם זנגו היא אלטרנטיבה לאפליקציות תשלומים, כמו אלה שמציעים בנקים וחברות פינטק?
"לא, אנחנו רואים את זנגו כארנק פשוט לצורכי השקעות - כלומר, ארנק שמשמש בעיקר כדי לסחור, לקנות, למכור וגם להלוות מטבעות דיגיטליים. החיבור בין מטבעות קריפטו לבין הכלכלה האמיתית כמעט לא קיים כיום. אף שיש ניסיונות כאלה ואחרים, כמו פרויקט ליברה של פייסבוק, יותר מ-90% מכל מטבעות הקריפטו בעולם משמשים להשקעה".

איך אתם עומדים ברגולציה במדינות שבהן פועל ארנק זנגו?
"המשתמשים של זנגו מגיעים כיום מכ-80 מדינות ברחבי העולם, כולל ישראל. אנחנו לא פועלים בסין, כי שם יש חסמים רגולטוריים שמונעים מחברות זרות לפעול בתחום הקריפטו. מי שמשתמשים בארנק שלנו לרכישת מטבעות קריפטו, נדרשים לעבור תהליכי זיהוי (KYC) ומניעת הלבנת הון (AML). מי שמסתפק בהחזקת מטבעות קריפטו ללא רכישה נדרש למסור לנו רק את כתובת האימייל שלו לצורך פתיחת חשבון משתמש".

רוב מכשירי הסמארטפון לא תומכים בזיהוי פנים ביומטרי, אז איך אפשר להשתמש עמם בארנק שלכם?
"האפליקציה שלנו לא משתמשת במערכת זיהוי הפנים של אנדרואיד או של אייפון, אלא במצלמה שקיימת בכל טלפון. לכן, ארנק זנגו יכול לפעול כמעט על כל טלפון בעולם".

מי שומר על המידע הביומטרי של המשתמשים בזנגו?
"סריקת הפנים באפליקציית זנגו נעשית במכשיר של המשתמש, ושם היא מוצפנת. ההצפנה הזאת נשלחת אלינו - אבל היא נשלחת כמידע מוצפן, כך שאנחנו לא יכולים לעשות עם זה כלום. לכן, הסיכון לחשיפה של חשבון המשתמש או לפריצה אליו הוא כמעט אפסי. המידע המוצפן נשמר אצלנו רק כדי לסייע למשתמש במקרה שהוא נזקק לגיבוי או שיחזור של הארנק שלו - למשל, במקרה שהמכשיר שלו נגנב או אבד".

ומה אם מישהו רוצה להשתמש בארנק ויש לו מסכה על הפנים, להגנה מפני קורונה?
"אם הפנים של המשתמש מכוסים באופן כלשהו, זיהוי הפנים לא יפעל", מסביר אוחיון. "אבל צריך לזכור שזיהוי הפנים נועד רק לצורך גיבוי או שיחזור של הארנק, כך שאין צורך להשתמש בו באופן יומיומי. במקרה שבו זיהוי הפנים לא פועל - למשל, כשיש מסכה על הפנים - המשתמש נדרש להזין סיסמה אישית".

ת"ז: KZen Networks

פעילות: אפליקציית Zengo - ארנק למטבעות דיגיטליים ● מייסדים שותפים: אוריאל אוחיון (מנכ"ל), גרי בן-עטר, עומר שלומוביץ וטל בארי ● מועד הקמה: יולי 2018 • מספר העובדים: 18 ● משרדים: מגדלי הארבעה, תל אביב ● מימון שגויס עד כה: יותר מ-4 מיליון דולר

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.

עוד כתבות

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

חיזבאללה מפרסם את שמותיהם של 5 מפעילי הארגון שנהרגו בחלב

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

הפגנה הקוראת לשוויון בנטל. בלי נתונים מסולפים / צילום: שב״פ sha_b_p@

אותה אוזלת היד מאפשרת למגזר גדול לא לשאת בנטל וחונקת אותנו בפקקים

משבר הגיוס הוא משבר המטרו: שניהם יחד הוא אותו כישלון תשתיות ענק, של התחבורה המקרטעת פה ושל יסודות המדינה המתפוררים אחרי 76 שנותיה ● הסטטוס קוו מת. הגיע הזמן להיפרד מפתרונות הישראבלוף

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?