הקורונה פגע באס.אר. אקורד: ירידה של 11% ברווחי הרבעון

הפסדי אשראי והפסדים מירידת ערך לקוחות וחייבים הסתכמו בכ-4.1 מיליון שקל • עדי צים: "על אף המשבר הנוכחי אנו ממשיכים לגייס לקוחות חדשים תוך הקפדה על איכות תיק האשראי, כמובן עם הקפדה על קבלת בטחונות מספקים . האיתנות הפיננסית של אקורד נמצאת בנקודת שיא מתחילת פעילותה"

חברת האשראי החוץ בנקאי אס.אר. אקורד, שבשליטת איש העסקים עדי צים, דיווחה הבוקר על עלייה של 17% בהכנסות מימון ברבעון הראשון של 2020 , לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-28.5 מיליון שקל.

הוצאות מימון ועלות ההכנסות הסתכמו ברבעון הראשון של 2020 בכ-6.5 מיליון שקל, גידול של 27.8% לעומת הוצאות של כ- 5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההוצאות גדלו בעיקר בשל הגידול באשראי מתאגידים בנקאיים ונותני אשראי אחרים ומהלוואת בעלים. 

הפסדי אשראי והפסדים מירידת ערך לקוחות וחייבים הסתכמו בכ-4.1 מיליון שקל, לעומת כ-500 אלף שקל ברבעון המקביל. זאת, על רקע גידול ביתרת הלקוחות וכן בשל הפרשות לחובות לקוחות, אשר בתקופת הדוח חלה הרעה בסיכון האשראי שלהם או שחלו שינויים בהערכות הנהלת החברה לגבי יכולת הגביה של חובותיהם, בין היתר, בעקבות עלייה בהערכת סיכוני האשראי בעקבות התפשטות נגיף הקורונה.

בשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של 11.1 מיליון שקל ברבעון, ירידה של כ-11% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. 

האשראי מתאגידים בנקאיים ונותני אשראי אחרים לחברה הסתכם בכ-450 מיליון שקל ב-31 במרץ 2020 לעומת 474 מיליון שקל בסוף 2019.

במקביל לפרסום הדוחות הודיעה אס.אר אקורד  כי תחלק דיבידנד רבעוני של 6 מיליון שקל, בהתאם למדיניות חלוקת הדיבידנד של החברה של לפחות 50% מהרווח הנקי בחישוב ותשלום רבעוני.

מניית אס.אר אקורד רושמת ירידה של כ-3% במהלך המסחר בבורסה. מתחילת השנה רשמה המניה ירידה של כ-15% ושוויה של החברה הצטמק לכ-635 מיליון שקל. 

עדי צים ציין היום כי "על אף המשבר הנוכחי אנו ממשיכים לגייס לקוחות חדשים תוך הקפדה על איכות תיק האשראי, ואני מאמין שנמשיך את מגמת הצמיחה תוך שמירה הדוקה ומתמשכת על טיוב תיק האשראי ואיכות הלקוחות, וכמובן עם הקפדה על קבלת בטחונות מספקים . האיתנות הפיננסית של אקורד נמצאת בנקודת שיא מתחילת פעילותה. בתחילת השנה קיבלנו את אמון המשקיעים המוסדיים וגייסנו הון בסכום ברוטו של כ- 67 מיליון שקל כאשר את הרבעון סיימנו עם הון של כ-207 מיליון שקל. אני אישית ממשיך לתמוך באקורד בתקופה זו, ואף הגדלתי את הלוואת הבעלים שאני מעמיד לאקורד לסכום של כ- 102 מיליון שקל, וזאת מעבר לערבויות האישיות שאני מעמיד לגופים המממנים את החברה".