דח"צ בקבוצת דלק עומד בראש עמותה המקבלת תרומות מתשובה

שמעון דורון, שמכהן כדירקטור חיצוני בקבוצת דלק מסוף 2018, לא גילה בעת בחירתו לתפקיד כי הוא יו"ר עמותה שמקבלת תרומות מבעל השליטה בדלק • קבוצת דלק: "אין ולא הייתה זיקה בין מר שמעון דורון לבין החברה ו/או בעל השליטה בה שיש בה כדי לפסול אותו מלכהן כדח"צ"

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק / צילום: גדעון לוין
יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק / צילום: גדעון לוין

שמעון דורון, שמכהן כדירקטור חיצוני בקבוצת דלק מסוף 2018, לא גילה בעת בחירתו לתפקיד כי הוא יו"ר עמותה שמקבלת תרומות מבעל השליטה בדלק, יצחק תשובה. העמותה היא הארגון העולמי של יהודים יוצאי לוב והנושא מעלה חשש לניגוד עניינים אפשרי.

דורון מונה לתפקיד דח"צ לאחר שאסיפת בעלי המניות של דלק הצביעה בעד מינויו ברוב של 80% מקרב בעלי המניות שאינם בעלי השליטה, ושיעור המצביעים נגד המינוי היה 3.3% מסך זכויות ההצבעה בחברה. בין המתנגדים נמנו גופים מוסדיים מישראל ובהם אלטשולר שחם, פסגות ואי.בי.אי.

בהצהרה שהעביר דורון לפני ההצבעה נכתב כי הוא בעלים של חברה לייעוץ אסטרטגי ויו"ר עמותה, מבלי לפרט איזו עמותה. כאמור דורון הוא יו"ר עמותת הארגון העולמי של יוצאי לוב, ובאתר האינטרנט של העמותה אפשר למצוא סרטון שבו תשובה מבקר בבית כנסת שהקים בשם "שערי תשובה" ועימו נמצא גם דורון. תשובה גם תרם כספים לעמותה.

מדלק נמסר: "אנו דוחים על הסף את הטענות. אין ולא הייתה זיקה בין מר שמעון דורון לבין החברה ו/או בעל השליטה בה אשר יש בה כדי לפסול אותו מלכהן בתפקיד דח"צ בחברה. כזכור, מר שמעון דורון נבחר על ידי בעלי המיעוט בחברה ומינויו נעשה על פי ובהתאם לדרישות הדין ולא נפל כל פסול בעניין. הניסיון לטעון לזיקה בין האנשים רק בגלל שמר דורון כיהן בהתנדבות בתפקיד ייצוגי בעמותה שדואגת ליהדות לוב, ובעל השליטה בחברה עלה מלוב ופעל למען קהילת עולי לוב הוא לא יותר ממגוחך ומלמד על הניסיון הבלתי פוסק לנגח את החברה בכל דרך אפשרית".