אמסלם: "מנדלבליט לכאורה עבריין"; ניסנקורן: "יש לי אמון מלא ביועמ"ש"

ככל שקרב מועד פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך מתעצמות המתקפות על היועץ המשפטי לממשלה ועל הפרקליטות

היועמ"ש אביחי מנדלבליט. המתקפות נגדו גוברות ככל שמשפט נתניהו מתקרב /  צילום: שלומי יוסף
היועמ"ש אביחי מנדלבליט. המתקפות נגדו גוברות ככל שמשפט נתניהו מתקרב / צילום: שלומי יוסף

ככל שקרב מועד פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך מתעצמות המתקפות על היועץ המשפטי לממשלה ועל הפרקליטות. אחרי שסנגוריו של נתניהו, עורכי הדין עמית חדדו מיכה פטמן, טענו כי סירובה של הפרקליטות לאפשר לנתניהו לקבל פטור מהדיון  נובעת ממניעים לא ענייניים, אלא "באה לשרת את המסע התקשורתי להציג תמונה של ראש הממשלה נתניהו על ספסל הנאשמים, כהמשך לקמפיין 'רק לא ביבי'" - התבטא היום (ה') השר דודי אמסלם, מקורבו של נתניהו, בחריפות נגד היועמ"ש אביחי מנדלבליט.

בראיון לקרן מרציאנו ואודי סגל בגלי צה"ל כינה אמסלם את היועמ"ש, "עבריין לכאורה". לדברי אמסלם, "אין מחלוקת שמנדלבליט הוא לכאורה עבריין, שלב ההפיכה לא נעצר".

שר המשפטים החדש, אבי ניסנקורן, הגיב לדברים בטוויטר וכתב: "יש לי אמון מלא ביועץ המשפטי לממשלה. שרי ממשלה רשאים להביע ביקורת עניינית, אבל מתקפות נטולות רסן הן חציית קו אדום".

משפטו של נתניהו יחל במעמד הקראת כתב האישום ביום ראשון הקרוב, 24 במאי. אתמול (ד') דחו שלושת שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, רבקה פרידמן-פלדמן, עודד שחם ומשה בר-עם, את בקשת נתניהו לקבל פטור מהתייצבות לדיון.

השופטים קבעו כי "בכל הנוגע לדיון הקראה - הכלל הוא כי נאשם מתייצב להקראה, שהיא פתיחת המשפט. כך הדבר בכל הליך פלילי, וכך גם בהליך הפלילי הנוכחי, ולא מצאנו כי יש בנימוקי המבקש כדי להצדיק חריגה מכלל זה".

בית המשפט התייחס לטענת סנגורי נתניהו כי "נוכחותו אינה נחוצה למעמד ההקראה, שכן "תרומתו בדיון תתמצה בכך שהוא יאשר כי קרא את כתב האישום והבין את תכנו", ולדבריו הוא קרא את כתב האישום מספר פעמים והבין את תכנו. השופטים דחו את הטענה וקבעו: "זו בדיוק התרומה הנדרשת ממנו - להתייצב לדיון ולאשר את הדברים כאמור. על המבקש, כמו יתר הנאשמים, להתייצב ולומר את דברו בבית המשפט".

בתוך כך, ובשל מידע על איומים מתגברים, הוצבה אבטחה הן לשופטים והן לראשת צוות התביעה, עו"ד ליאת בן-ארי. 

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.