משבר הקורונה הקפיץ את שווי מאנדיי ל-2.7 מיליארד דולר

משקיעים קיימים מכרו מניות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים • שווי החברה קפץ פי חמישה בתוך שנתיים • הדיווח על העסקה פורסם לראשונה ב"בלומברג"

חברת מאנדיי, שפיתחה מערכת לניהול פרויקטים ארגוניים, היא אחת מהחברות שנהנית ממשבר הקורונה ומהמעבר של ארגונים לעבודה מרחוק. מי שניצל את המומנטום החיובי סביב החברה אלו משקיעים קיימים שהחליטו לממש מניות (עסקת סקנדרי) בהיקף של עשרות מיליוני דולרים לפי שווי חברה של 2.7 מיליארד דולר. הדיווח על ביצוע העסקה פורסם לראשונה ב"בלומברג" וגורמים שמעורים בפרטים אישרו אותם ל"גלובס". במאנדיי סירבו להגיב.

מאנדיי, שהוקמה ב-2012 על ידי רועי מן וערן זינמן, השלימה סבב גיוס לפני עשרה חודשים לפי שווי של 1.9 מיליארד דולר. שנה לפני כן גייסה לפי שווי של כחצי מיליארד דולר, כך ששווי החברה זינק ביותר פי חמישה בתוך כשנתיים. בסך הכל גייסה החברה כ-234 מיליון דולר.

מאנדיי הגיעה בסוף 2019 לקצב הכנסות (ARR) של 120 מיליון דולר, כלומר בחודש האחרון של השנה עמדו הכנסות מאנדיי על 10 מיליון דולר (מכיוון שהמודל העסקי של החברה הוא SaaS, מדובר בהכנסות חוזרות). החברה צומחת בקצב מהיר: ב-2018 עמד קצב ההכנסות שלה על 50 מיליון דולר ואילו בשנה שלפני כן על 18 מיליון דולר. במאנדיי מכוונים להכפלה של קצב ההכנסות בשנה הנוכחית, ל-240-250 מיליון דולר. בין בעלי המניות של החברה יש את הקרנות Sapphire Ventures, אינסייט, וינטג', ION, אנטרי קפיטל ועוד.

המערכת הנוכחית של מאנדיי מאפשרת לנהל במקום אחד את כל היבטי העבודה שלהם - החל מתכנון אסטרטגי שנתי ועד לניהול המשימות השוטפות, העבודה מול לקוחות וכו'. המערכת כוללת הרבה מאוד תבניות עבודה, שמתאימות לארגונים שונים ולעובדים שונים באותו ארגון. כמו כן, בחברה שמים דגש על יכולת הגמישות שמקבלים המשתמשים. כך, כל משתמש יכול לבנות לעצמו את תהליכי העבודה שמותאמים לו, דבר שמאפשר לנהל על גבי המערכת של מאנדיי תהליכים מגוונים - ניהול של מלונות, תהליכי ייצור במפעלים, עבודה על גבי אניות ועוד.