הקורונה עושה טוב לעל בד: רווח של כ-22 מיליון שקל ברבעון

המנכ"ל דן מסיקה: "התוצאות הכספיות החזקות שמציגה היום על בד מעידות על המשך תהליך השיפור בחברה לצד השפעות נגיף הקורונה. אנחנו חווים שיפור בפעילות גם באתרים הפחות טובים שלנו"

מפעל על בד / צילום: איל יצהר
מפעל על בד / צילום: איל יצהר

יצרנית מוצרי ההגיינה על בד, פרסמה היום דוחות חזקים לרבעון הראשון של 2020. החברה מייצרת ומוכרת, בין השאר, מגבונים לחים וטמפונים לא ממותגים. 

ההכנסות ברבעון החולף רשמו עלייה של 18% והסתכמו בכ-429 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של כ-363 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2019. עיקר הגידול בהכנסות נובע מהשפעות התפשטות נגיף הקורונה ברבעון הראשון על הגידול בביקושים לכלל מוצרי החברה.

מכירות החברה בתחום המגבונים הלחים באירופה רשמו גידול של כ-21%, בישראל - גידול של כ-25% ובארה"ב - גידול של כ-8%. גידול של כ-6% וכ-2% חל במכירות היגיינה נשית ומוצרי ספיגה, בהתאמה. 

השורה התפעולית הצביעה על רווח של כ-33 מיליון שקל ברבעון, לעומת רווח תפעולי של כ-5.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. זאת, על רקע גידול במכירות ושיפור בעלויות הקבועות.

בשורה התחתונה, על בד  מדווחת על מעבר לרווח נקי של כ-22 מיליון שקל ברבעון זה, לעומת הפסד של כ-3.2 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019.

בחברה מסבירים כי "התפשטות נגיף הקורונה בעולם השפיעה על גידול בביקושים למוצרי החברה, וזאת כחלק מתופעת האגירה של צרכנים ומעלייה משמעותית בביקושים למוצרי חיטוי וניקיון בעולם כולו. נכון למועד הדוח, פעילות החברה והחברות הבנות לא נפגעה. בחודש מאי 2020 ניכרים סימנים של האטה בקצב התפשטות הנגיף אולם עדיין קיים חשש כי עד למציאת חיסון או תרופה יעילים, ייתכן ויתרחשו גלים נוספים של התפשטות הנגיף. הנהלת על בד ממשיכה לעקוב ולבחון את השלכות התפשטות הנגיף על פעילות החברה".

מנכ"ל החברה דן מסיקה ציין כי "התוצאות הכספיות החזקות שמציגה היום על בד מעידות על המשך תהליך השיפור בחברה לצד השפעות נגיף הקורונה. אנחנו חווים שיפור בפעילות גם באתרים הפחות טובים שלנו. לצד העלייה בביקושים למוצרי חיטוי וניקיון, חווינו ברבעון החולף גם שיפור במגזר ההגיינה הנשית ומוצרי הספיגה. החל מינואר המפעל בדימונה עובד בתפוקה מלאה ועומד בציפיות ההנהלה".

"אנחנו ממשיכים לעשות התאמות נדרשות במפעלי החברה תוך שמירה קפדנית על הוראות משרד הבריאות על מנת לשמור על בריאות ובטיחות העובדים. אנחנו ערוכים להמשך הצריכה של מוצרי חיטוי והגיינה, ומעריכים כי גם לאחר תקופת השיא של נגיף הקורונה הצרכנים בכל העולם יקפידו יותר על חיטוי וניקיון, ומוצרי החברה ימשיכו להיות נדרשים בסלי הקניות של הצרכנים", סיכם מסיקה.

מניית על בד מגיבה לדוחות בעלייה חדה בבורסה. החברה נסחרת כיום בשווי של 372 מיליון שקל לאחר עלייה של 77% מתחילת השנה.