משלוחים | בלעדי

חברת הקורקינטים WIND נכנסת לתחום המשלוחים בישראל

בצל משבר הקורונה, הבינו גם בחברה שתחום השליחויות הפך למשגשג במיוחד ושעליהם להמציא את עצמם מחדש למקרה שיפרוץ גל שני • בתי העסק שיניעו את המהלך כוללים חנויות יין, מאפיות, קצביות, בתי מרקחת וסופרמרקטים • תוך כמה זמן מתחייבים בחברה שהמשלוח יגיע?

ווינד שליחים / צילום: נדב בן משה
ווינד שליחים / צילום: נדב בן משה

אל השליחים הכחולים של וולט והכתומים של תן ביס שהפכו כבר לחלק מהמרחב העירוני, יצטרפו ממחר שליחים כחולים/צהובים: ל"גלובס" נודע כי חברת הקורקינטים השיתופיים WIND מרחיבה את שירותיה והיא תציע שירותי משלוחים.

מטרת המהלך היא ניצול התשתיות הקיימות של החברה, כלי התחבורה והניידות העירונית כדי להעביר טובין מבתי עסק לצרכנים. ב-WIND מועסקים 30 עובדים שמתעתדים לשמש גם כשליחים. משלוחים גדולים שאי אפשר לשאת על קורקינט ישונעו ברכבי החברה.

כמו מרבית הענפים במשק, גם תחום הקורקינטים השיתופיים נפגע. הענפים ששגשגו -ואת זה הבינו גם ב-WIND - הם תחום השליחויות. להתנעה של המהלך גויסו בתי עסק דוגמת חנויות יין, מאפיות, קצביות, בתי מרקחת וסופרמרקטים (ללא מסעדות). בשלב הראשון בתי העסק לא ישלמו ל-WIND עמלה עבור השירות, ולא ייגבו דמי משלוח כלל.

ההתחייבות של WIND היא להגיע עד 4 שעות לבית הלקוח, כאשר נבחנת האפשרות שההזמנות יבוצעו דרך האפליקציה של WIND. בעתיד ייתכן שיוצעו גם שליחויות שהן לא רק מעסק ללקוח, אלא גם מלקוח ללקוח אחר. ב-WIND, כמו בעסקים אחרים, מבינים שהתקופה הזו מחייבת אותם להמציא את עצמם מחדש, ולדבוק בשירותים שרלוונטיים כעת ושעשויים להיות רלוונטיים אם חלילה יגיע גל שני של מגפת הקורונה.

WIND, שפרוסה עם אלפי קורקינטים שיתופיים בתל אביב, בת ים, חולון, רמת גן ובגבעתיים תציע את שירות השליחויות בערים הללו כשגם בתי העסק, העסקים הקטנים והבינוניים, יוכלו לצאת נשכרים ולהתרחב לשירות המשלוחים, סוגיה מאתגרת ויקרה עבור רבים מהם.

ומה עם הזהירות בדרכים? השליחים יצטרכו לשמש דוגמה יוצאת דופן בכאוס העירוני בעודם ממותגים במדי החברה. הם יצטרכו להיות חמושים בקסדות ולרכב רק בשבילים המסומנים או באזורים המותרים. אגב קסדות - חובת החברות לצרף קסדות לקורקינטים השיתופיים עליה החליטה עיריית תל אביב זה מכבר נדחתה מה-1 ביוני לאמצע חודש ספטמבר, גם זה בחסות קורונה.