מצליחה לשחות גם בימי קורונה: הרווח הנקי של מיטרוניקס צמח ברבעון בכ-7% ל-64 מיליון שקל

מניית יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות השלימה זינוק של 65% מהשפל שאליו צנחה ב-23 במרץ השנה, וחזרה להציג תשואה חיובית מתחילת השנה

מניית חברת מיטרוניקס  השלימה זינוק של 65% מהשפל שאליו צנחה ב-23 במרץ השנה, וחזרה להציג תשואה חיובית מתחילת השנה. יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות שחייה מדווחת על צמיחה של כ-12% במכירות ברבעון הראשון של 2020, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-314 מיליון שקל.

מיטרוניקס, בשליטת קיבוץ יזרעאל, שאותה מוביל המנכ"ל אייל טריבר, נסחרת כיום  בבורסה בת"א בשווי של כ-3.2 מיליארד שקל, הגוזר למניות שמחזיק הקיבוץ (60%) שווי של 1.9 מיליארד שקל.

הכנסות החברה ממכירות הרובוטים לבריכות פרטיות גדלו בכ-11% לרמה של כ-271 מיליון שקל, על רקע מכירות מוקדמות מוצלחות בכל הטריטוריות המרכזיות (ארה"ב, אירופה, אוסטרליה ובשאר העולם).

המכירות במגזר הרובוטים לבריכות הציבוריות צמחו בכ-18%, והסתכמו בכ-23 מיליון שקל, בעיקר על רקע עלייה במכירות בארה"ב לאור השינוי במערך המכירות שם ומאמצי שיווק לפיתוח התחום. ההכנסות ממוצרי בטיחות ומוצרים נלווים לבריכות הסתכמו בכ-19 מיליון שקל, צמיחה של 19.7%.

השורה התפעולית של מיטרוניקס הצביעה על רווח של כ-75 מיליון שקל, עלייה של 9.5% לעומת הרבעון המקביל. בשורה התחתונה הציגה החברה עלייה של 7.3% ברווח הנקי לרמה של כ-64 מיליון שקל.

בנוגע להשפעות נגיף הקורונה מציינים במיטרוניקס, כי "בשל ההיערכות המוקדמת של החברה למשבר לא הייתה השפעה לרעה על השגת היעדים העסקיים שהציבה לעצמה החברה לרבעון הראשון של 2020, והיא נערכת למשמעויות אפשריות של השפעת המשבר על לקוחותיה בחו"ל ברבעונים הבאים".

"החברה מביאה בחשבון היתכנות גבוהה לצמצום בחודשים הקרובים בפעילות המכירות שלה בתחום הרובוטים לניקוי בריכות ציבוריות, בשל מגבלות התקהלות שהוטלו במקומות שונים בעולם, ברם אין בידי החברה בשלב זה לאמוד את השפעת צמצום זה על תוצאות הפעילות במגזר הציבורי ברבעונים הקרובים".

"את הקורונה התחלנו להרגיש באמצע פברואר"

גם המנכ"ל טריבר התייחס למשבר הקורונה, ואמר כי "את השפעות הקורונה התחלנו להרגיש באמצע פברואר על הספקים שלנו, ובמרץ על השווקים, אך לאור ההיערכות המהירה של החברה בכל הגזרות ובשל אופי הפעילות העסקית שלנו, למשבר הקורונה לא הייתה השפעה לרעה על השגת היעדים העסקיים שהצבנו לרבעון הראשון.

"אנו נערכים למשמעויות אפשריות של השפעת המשבר ברבעונים הבאים. יחד עם זאת, בשלב זה, למרות ירידה מסוימת בהכנסות בחודש אפריל והשפעות המשבר על השוק הציבורי שנותר עדיין סגור, נכון להיום החברה פועלת ומוכרת בכל השווקים ועושה את המיטב לסיים גם את יתרת השנה בצורה הטובה ביותר.

"ברמת השוק, הבריכות הפרטיות נפתחו ומזג האוויר טוב מאוד בכל השווקים, וקיימת מגמה של שימוש מוגבר של בעלי הבריכות בתקופה זו. ברמת החברה, הפריסה הגיאוגרפית הרחבה, הנוכחות בכל הערוצים, בפרט בימים אלו, היכולות והקשרים בערוצי האונליין, עוצמת המותג ויכולות השיווק הדיגיטלי שפיתחנו מאפשרים לחברה לפעול למרות האתגרים וחוסר הוודאות שעדיין צריכים להילקח בחשבון", הוא הוסיף.