הקורונה הביאה להפסדי נוסטרו של 22 מיליון שקל באנליסט שעבר להפסד רבעוני

הרווח התפעולי הרבעוני הסתכם בכ-3.7 מיליון שקל • השפעת הקורונה על אנליסט באה לידי ביטוי בהשפעה ישירה על שווי הנכסים הפיננסים המנוהלים, ובעיקר על תיק הנוסטרו, שרשם הפסד של כ-22 מיליון שקל

מימין: איציק שנידובסקי, מנכ"ל אנליסט, ונועם רוקח, סמנכ"ל ההשקעות אנליסט / צילום: איל יצהר, גלובס
מימין: איציק שנידובסקי, מנכ"ל אנליסט, ונועם רוקח, סמנכ"ל ההשקעות אנליסט / צילום: איל יצהר, גלובס

בצל הפסדי נוסטרו של 22.3 מיליון שקל ברבעון הראשון בעקבות המפולות שנרשמו בשווקים בשל משבר הקורונה, בית ההשקעות אנליסט, שבניהול איציק שנידובסקי ושבשליטת אהוד שילוני ושמואל לב, רשם ברבעון הראשון השנה הפסד של 17 מיליון שקל, שכולל הטבת מס של 1.6 מיליון שקל. זאת, לעומת רווח של 7.8 מיליון שקל שרשם בית ההשקעות ברבעון הראשון אשתקד.

בשורה העליונה בית ההשקעות הציג ירידה מינורית בהכנסות, שהסתכמו בכ-26.3 מיליון שקל. בבית ההשקעות ציינו כי מאז תום הרבעון הראשון ההפסד בנוסטרו של החברה הצטמק בכ-8 מיליון שקל לסדר גודל של כ-14 מיליון שקל. היקף תיק הנוסטרו של החברה עומד היום על כ-152.4 מיליון שקל, כשהיקף הנכסים המנוהל בבית ההשקעות עומד עתה על 15.1 מיליארד שקל. בסוף הרבעון הראשון השנה הסתכם סך הכנסים המנוהל בבית ההשקעות בכ-14.1 מיליארד שקל, לעומת כ-16.6 מיליארד שקל בסוף שנת 2019.

בבית ההשקעות ציינו הערב כי "הרווח התפעולי הרבעוני הסתכם בכ-3.7 מיליון שקל", כשהמנכ"ל שנידובסקי מסר כי "בדומה לגופים אחרים, השפעת הקורונה על אנליסט באה לידי ביטוי בהשפעה ישירה על שווי הנכסים הפיננסים המנוהלים, ובעיקר על תיק הנוסטרו, שרשם הפסד של כ-22 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. יחד עם זאת, לקראת סוף הרבעון, נרשמה התאוששות נאה בשווקים, ובהתאמה: עלייה בשווי הנכסים המנוהלים, ובשווי תיק הנוסטרו. התנהגות השווקים בחודשים האחרונים, המתאפיינת במעברים חדים מאופטימיות לפסימיות מחדדים את הקושי לתזמן את השוק, ומחייבים גישה אחראית, וסבלנית בניהול השקעות, תוך הסתכלות לטווח בינוני וארוך", הוסיף.