גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

היפוך מגמה: וול סטריט נצבעה אדום בצל הודעתו של טראמפ כי יקיים מחר מסיבת עיתונאים בנוגע לסין

הנשיא טראמפ צפוי לחתום על צו נשיאותי שיפגע בהגנות על הרשות החברתיות ● מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפיאו הודיע אמש בקונגרס כי הונג קונג אינה אוטונומית מסין ● קצב הגשת התביעות החדשות ירד בהשוואה לשבועות הקודמים, ונרשמה ירידה של כ-4 מיליון תביעות מאז פרוץ מגפת הקורונה

אדם עם מסכה עובר ליד בניין בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP
אדם עם מסכה עובר ליד בניין בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

היפוך מגמה בוול סטריט: המדדים העיקריים נצבעו אדום לאחר יום מסחר שהתאפיין בעליות שהגיעו בשיאן לעלייה של כ-1% במדד הנאסד"ק, זאת בעקבות הודעתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי יקיים מחר מסיבת עיתונאים בנוגע לסין וליחסים בין שתי המעצמות.

ההודעה הגיעה על רקע אישור חוק הביטחון של הונג קונג בפרלמנט הסיני.
אמש דיווח מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפיאו לקונגרס כי הונג אינה אוטונומית מסין יותר. מהלך זה יכול לסכן את יחסי הסחר החיוביים בין ארה"ב לאזור הגיאוגרפי המיוחד בשליטת סין, מאחר שכעת מצופה מהממשל האמריקאי לנהוג בהונג קונג כפי שהוא נוהג בסין.

מדד הדאו ג'ונס נחלש ב -175 נקודות, או 0.7%. מדד ה-S&P 500 נחלש ב -0.4% והנאסד"ק ירד ב -0.6%. 

21:30

מדד הדאו ג'ונס עולה ב-160 נקודות ביום השלישי ברציפות של עליות. ה-S&P 500 והנאסד"ק רשמו עליות של כ-1%,  בטרם החלו לרדת מעט. בשעה זו עולה הנאסד"ק ב-0.7&, ה-S&P 500 עולה בכ-0.8%.

אפל עולה בשעה זו בכ-1.3%. טוויטר יורדת בכ-2.4% בצל איומי הנשיא דונלד טראמפ לסגור את טוויטר לאחר שהאחרונה הודיעה לנשיא כי הפעילה בדיקת עובדות על חלק מציוציו. 

19:40

מתחדדות העליות בבורסות ארה"ב: כך, מדד הדאו ג'ונס עולה ב-135 נקודות, או 0.5%, ורושם שלושה ימים של עליות. מדד S&P 500 עלה ב-0.7%, הנאסד"ק עולה ב-0.8%.

מניית HP צונחת ביותר מ -11% לאחר שדיווחה על הכנסות נמוכות מהצפוי ברבעון השני. מכירות החברה עומדות על סך של 12.47 מיליארד דולר ברבעון, בעוד שהאנליסטים צפו ל-12.93 מיליארד דולר.

מניית הקמעונאית Dollar Tree מזנקת ב-11%, בעקבות הרווחים עליהם דיווחה במהלך תקופת הקורונה. החברה היכתה את תחזיות האנליסטים, ודיווחה על רווח של 1.04 דולר למניה, והכנסות של 6.29 מיליארד דולר.

מניית Abercrombie & Fitch צונחת ביותר מ-5% על רקע תוצאות רבעוניות מאכזבות. החברה דיווחה על הפסד של 3.29 דולר למניה, ועל הכנסות של 485 מיליון דולר.

טוויטר איבדה גובה ויורדת בכ-2.6% בצל איומי הנשיא דונלד טראמפ לסגור את טוויטר לאחר שהאחרונה הודיעה לנשיא כי הפעילה בדיקת עובדות על חלק מציוציו. 

17:45

עליות קלות בבורסות וול סטריט לאחר נתוני האבטלה, שעדיין לא חזקים אולם לאור הירידה המתמדת במספרם נותנים זריקת עידוד לשווקים, בתקווה כי הגרוע עבר וכי השפעות מגפת הקורונה מתחילות להתאושש.

מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-110 נקודות, או 0.4%. מדד S&P 500 עולה גם הוא ב-0.4% והנאסד"ק הוסיף לערכו 0.3%.

16:30

בורסות וול סטריט נפתחו במגמה מעורבת. הדאו רושם עליות קלות, לאחר נעילה ירוקה אמש - ביום השלישי ברציפות - עם עליות שהתחזקו לקראת הסגירה. מדד הנאסד"ק קפץ ב-0.8%, ה-S&P 500 זינק ב-1.45% ומדד דאו ג'ונס הוסיף יותר מ-500 נקודות, או 2.2% לערכו.

פורסם נתון התביעות לדמי אבטלה, לפיו בשבוע שעבר עלה מספר התביעות ב-2.1 מיליון, יותר מההערכות המוקדמות. קצב הגשת התביעות החדשות ירד בהשוואה לשבועות הקודמים, ונרשמה ירידה של כ-4 מיליון תביעות מאז פרוץ מגפת הקורונה.

מנכ"ל בנק אוף אמריקה, בריאן מוינהאן, אמר ל-CNBC כי "הכלכלה האמריקאית יוצאת מהבור".

מניות החברות שנסקו מעלה בזמן הקורונה רושמות ירידות. כך, מניית זום יורדת בכ-1.8%, Shopify יורדת ב-1.1% ואמזון מאבדת 0.9%.

מניותיהן של ולס פארגו וג'יי.פי.מורגן מתרוממות. 

באירופה, מתחזקות העליות. בורסת איטליה עולה בכ-2%, בורסות לונדון ופריז עולות בכ-1%, בורסת גרמניה רושמת עליות של כ-0.5%.

14:08

החוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט עולים בשעה זו, למרות המתיחות המחודשת בין ארה"ב לסין. החוזה על הדאו ג'ונס מזנק בכ-100 נקודות, גם החוזה על S&P 500 עולה ואילו החוזה על הנאסד"ק מאוזן.

נזכיר כי אתמול בלילה המדדים בוול סטריט ננעלו בעליות שערים ומניות התעופה והבנקים עלו.

12:05

המדדים באירופה מוסיפים לעלות בשעה זו, הקאק והדאקס עולים ב-0.7% והפוטסי הבריטי מוסיף 0.63% לערכו. מדד סטוקס 600 עולה ב-0.7%%. המשקיעים מגיבים לתוכניות קרן החילוץ של הנציבות האירופית. הנציבות מתכננת להזרים לגוש האירו 750 מיליארד אירו, בעוד האיזור מתמודד עם המשבר הכלכלי הגדול ביותר מאז שנות ה-30 של המאה העשרים.

מגזר התיירות והנופש האירופי מזנק בכ-1.5% לאור תחילת חזרה לשגרה הדרגתית בקרב מדינות האיחוד.

מניית רשת הקולנועים הבריטית Cineworld טסה 23% לאחר שהרשת קיבלה תזרים מזומנים מהלווים לקראת פתיחה מחודשת של הקולנועים בבריטניה שמתוכננת ליולי.

מניית חברת המשרדים מלוקסמבורג IWG קופצת ב-8% אחרי שהחברה הציעה חלק ממניותיה למכירה לציבור.

חברת המחזור הנורבגית טומרה סיסטמס נופלת ב-6.8%, חברת רכבי היוקרה הבריטית רולס-רויס מאבדת 6.7% מערכה.

10:30

נעילה שלילית בהונג קונג על רקע אישור חוק הביטחון של הונג קונג בפרלמנט הסיני, ההנג סנג איבד 0.8% מערכו.

10:15

פתיחה חיובית בבורסות אירופה, הפוטסי בבריטניה מטפס ב-0.9%, הקאק הצרפתי עולה ב-0.76% והדאקס בגרמניה מוסיף 0.63% לערכו. סטוקס 600 הכלל אירופי עולה ב-0.4%.

10:00

מרבית מדדי אסיה ננעלו במגמה מעורבת, הניקיי היפני זינק ב-2.3%, מדד שנחאי עלה ב-0.3% ואילו הקוספי בדרום קוריאה איבד 0.1% מערכו.

07:50

המסחר בבורסות אסיה ואוסטרליה מתנהל במגמה מעורבת, כאשר מדד ההנג סנג בהונג קונג צולל ב-1.8%, מדד שנחאי הסיני יורד ב-0.35% ואילו הניקיי ביפן מזנק ב-1.2% והבורסה באוסטרליה מטפסת ב-1.23%.

מתחי הסחר המחודשים בין סין לארה"ב מובילים את הסנטימנט השלילי במדדים בשעות אלו. אמש (ד') מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפיאו, דיווח לקונגרס כי הונג אינה אוטונומית מסין יותר. מהלך זה יכול לסכן את יחסי הסחר החיוביים בין ארה"ב לאזור הגיאוגרפי המיוחד בשליטת סין, מאחר שכעת מצופה מהממשל האמריקאי לנהוג בהונג קונג כפי שהוא נוהג בסין.

הקונגרס האמריקאי גם פרסם הודעת גינוי רשמית בנוגע ליחסה של סין למוסלמים החיים בשטחה, הכולל מאסר ועינויים.

מחירי הנפט יורדים, חבית מסוג ברנט ב-3.08% ל-33.67 דולר לחבית, וחבית מסוג קרוד ב-4.33% ל-31.39 דולר לחבית.

מניית ענקית האינטרנט הסינית טנסנט יורדת ב-3.24% בבורסה בהונג קונג. מניית פאסט ריטיילינג ביפן  עולה ב-2.54%.

אתמול בלילה החזרה לשגרה לאחר התפרצות הקורונה הובילה את הסנטימנט החיובי במסחר בוול סטריט, הוא ננעל בירוק ביום השלישי ברציפות, עם עליות שהתחזקו לקראת הסגירה. מדד הנאסד"ק קפץ ב-0.8%, ה-S&P 500 זינק ב-1.45% ומדד דאו ג'ונס הוסיף יותר מ-500 נקודות, או 2.2% לערכו.

מניותיהן של חברות שנהנו מתקופת הסגר, כמו זום ונטפליקס, ירדו, ומנגד מניות הבנקים והתעופה עלו. מניותיהן של הרשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר איבדו גובה בצל איומי הנשיא דונלד טראמפ לסגור את טוויטר לאחר שהאחרונה הודיעה לנשיא כי הפעילה בדיקת עובדות על חלק מציוציו.

עוד כתבות

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

מנות במחתרת התאילנדית / צילום: דניה ויינר

אחת המסעדות התאילנדיות הטובות בישראל מסתתרת בכלל בחצר של בית

עגלת קפה שמגישה מאפה פיסטוק נדיר, מרכז הוליסטי שגם הציניקנים יתמסרו לו, מיזם אמנות נשי ומסעדה שאפשר למצוא בה בננה לוטי משובחת ● יום בפרדס חנה כרכור

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press, Nathan Howard

ארה"ב: מדד הליבה של ההוצאה לצריכה פרטית ירד ל-2.8%, כצפוי

מדד ה-PCE החודשי ירד ל-0.3% לעומת 0.5% בחודש שעבר ● מזרחי טפחות: "אי ההפתעה תומכת להערכתנו בתוואי הפד הנוכחי" ● היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות אירופה ובוול סטריט ● מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8% ● אמש ננעלה וול סטריט בירוק, מדד ה-S&P 500 שבר שיא בפעם ה-23 מתחילת השנה

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע