נתניהו: ישראל כ"ץ יציג היום את התכנית לעידוד עסקים

שר האוצר ישראל כ"ץ אמור לפרט את חלקיה העיקריים של התכנית בישיבת הממשלה • שר הכלכלה עמיר פרץ, אמר במהלך סוף השבוע כי הוא מתנגד לתכנית כיוון שאינה מתחשבת בעסקים ששמרו על העובדים ללא חל"ת במהלך התקופה

בנימין נתניהו / צילום:  Abir Sultan, רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: Abir Sultan, רויטרס

ראש הממשלה נתניהו אמר היום (א') בפתח ישיבת הממשלה שהתכנית לתמרוץ עסקים, באמצעות מענקים להשבת עובדים לתעסוקה, תצא היום לדרך. שר האוצר ישראל כ"ץ אמור לפרט את חלקיה העיקריים של התכנית בישיבת הממשלה. שר הכלכלה עמיר פרץ, אמר במהלך סוף השבוע כי הוא מתנגד לתכנית כיוון שאינה מתחשבת בעסקים ששמרו על העובדים ללא חל"ת במהלך התקופה.

התכנית מקבלת ביקורות נוספות, בעיקר בשל מתן התמריצים למי שחיכו עם החזרת העובדים עד שלב מאוחר. כדי להשיב לביקורת על התוכנית, אמר נתניהו כי בחלק מסוים של התכנית, במענקים בסך 500 מליון ש"ח, הממשלה תקיים התייעצויות עם שרים ספציפיים וגם תפתח את הנושא לתגובות ורעיונות מן הציבור.

ראש הממשלה החליפי בני גנץ אמר בפתח ישיבת הממשלה כי סיעתו תתמוך בתכנית של ישראל כ"ץ. גנץ התייחס גם לאירוע הירי של צעיר מוגבל, איאד אלחלאק, במהלך החג במזרח ירושלים, ואמר: "אנחנו משתתפים בצערה של המשפחה, ומצטערים על האירוע. האירוע יתחוקר מהר ויוסקו המסקנות".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בישיבת הממשלה שההתפרצות בירושלים בבית הספר הגימנסיה, אינה קשורה לכך שעוד קודם לכן אפשר היה לראות עלייה מסוימת בתחלואה. אדלשטיין אמר "אני קורא לבעלי עסקים ולמנהלי בתי ספר להקפיד על הכללים. הדברים החשובים הם מרחק, מסיכה והגיינה. לא קשה להבין את שלושת העיקרים האלה. או שכולנו נהיה בסדר או שכולנו נהיה בסגר".