הסטארט-אפ Skyline AI רואה בקורונה הזדמנות צמיחה

עד היום גייסה החברה 25 מיליון דולר בשני סבבי ההשקעה • "התקופה הזו יצרה עבורנו הזדמנות צמיחה אדירה והוכחת היתרון הבולט של הטכנולוגיה, בתקופה שבה שוק הנדל"ן בארה"ב קפא והשתנה בפרק זמן קצר מאוד"

לא מעט ספקולציות, ניתוחים ותחזיות הועלו בתקופה האחרונה בנוגע לשאלה מה יקרה להשקעות הנדל"ן לאחר משבר הקורונה . מה שניתן להגיד בוודאות הוא שמשבר הקורונה יצר הזדמנויות לפיתוחים טכנולוגיים ולחברות שמבחינתן זוהי הזדמנות פז להוכיח את היתרונות היחסיים שלהן. דוגמה אחת כזאת היא חברת הסטארט-אפ Skyline AI.

גיא ציפורי, מנכ"ל החברה, אמר השבוע ל"גלובס" כי "התקופה הזו יצרה עבורנו הזדמנות צמיחה אדירה והוכחת היתרון הבולט של הטכנולוגיה, בתקופה שבה שוק הנדל"ן בארה"ב קפא והשתנה בפרק זמן קצר מאוד".

הטכנולוגיה של Skyline AI היא פלטפורמת מבוססת AI, המאפשרת למנהלי השקעות נדל"ן לאתר הזדמנויות השקעה שטרם נוצלו עם יחסי סיכון-סיכוי מיטביים. המערכת שפיתחה החברה יודעת לנטר ולנתח דאטה ונתוני ביצוע של 300 אלף נכסים מ-130 מקורות מידע רלבנטיים, המסוגלים לתת מידע סטטיסטי של עד 50 שנה לאחור לגבי נכסים הדומים לנכס שבו מתעניין המשקיע (למשל, נכסי מגורים מניבים - Multi Family - בארה"ב).

"כוחה של המערכת טמון ביכולתה לנתח כמויות גדולות של מידע של כלל נכסי הנדל"ן בארה"ב, ולהבין ממנו את התמורות בשוק הנדל"ן ככלל ושל כל השקעה בפרט, בצורה זו ניתן לזהות הזדמנויות השקעה אשר טרם הגיעו לשוק", אומר ציפורי.

הטכנולוגיה של Skyline AI מאפשרת לבצע ניתוחים מעמיקים ואיתור כירורגי של נכסים בפרק זמן של שניות עד דקות ובדיוק רב, דבר שנותן יתרון תחרותי מול ניתוחים ידניים שאורכים ימים עד שבועות.

25 מיליון דולר בשני סבבי גיוס

החברה הוקמה בשנת 2017 בתל אביב על ידי ציפורי, המשמש כאמור כמנכ"ל החברה, אור הילטש, סמנכ"ל הטכנולוגיות, עירי עמירב CRO, ואמיר לייטרסדורף יו"ר החברה. עד היום גייסה החברה 25 מיליון דולר בשני סבבי ההשקעה, כיום לחברה 40 עובדים בניו יורק ובתל אביב.

הניסוי הראשון של האלגוריתם שפיתחה החברה נערך בפילדלפיה ב-2018, שם הריצו בדיקה על נכס שהיה נראה אטרקטיבי. האלגוריתם של הפלטפורמה ניתח כי הוא אינו ממצה את הפוטנציאל שלו, וניתן לקנות אותו במחיר שוק נמוך מאד לעומת שווי השוק הריאלי שלו.

עם ההוכחה שהאלגוריתם עובד הם חברו לשחקנים נוספים ובנו כלים לרכישת נדל"ן עם גופים כמו חברת הנכסים של דויטשה בנק שנמנית בין משקיעיה, ויחדיו השלימו את העסקה הראשונה אי פעם לרכישת נדל"ן שנעשתה כולה על ידי בינה מלאכותית, שווי העסקה היה 26 מיליון דולר. Skyline AI משקיעה בעצמה בנכסים ויוצרת שיתופי פעולה עם חברות נדל"ן על מנת להקים כלי השקעה חדשים מגובים בינה מלאכותית.

עד היום, באמצעות הטכנולוגיה של החברה ויחד עם שותף מקומי בכל אזור, הם סגרו ארבע עסקאות בשווי של עשרות מיליוני דולרים כל עסקה. עד היום החברה פעלה עם גופי השקעה בארה"ב ולראשונה ציפורי מספר ל"גלובס" כי "השלב הבא, כחלק מהרחבת פורטפוליו הנכסים שלנו, הוא גם לשתף פעולה עם גופי השקעה משמעותיים גם בישראל". 

הכותבת עובדת עם חברות נדל"ן על אסטרטגיות מבוססות חדשנות ומרצה בתחום. מנטורית בחממת ה-Proptech של המכללה למנהל, בטכניון ובמרכז הבינתחומי הרצליה