גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"נראה גל פשיטות רגל של מפיקי נפט לקראת סוף השנה"

סיימון רדמונד, ראש תחום אנרגיה וכרייה בחברת דירוג האשראי הגלובלית S&P, סבור שהשפל בביקוש לנפט אינו תופעה זמנית ● משבר הקורונה, לדבריו, שינה את הרגלי העבודה והנסיעה של האנשים בצורה שתימשך גם בעתיד ● "לא ראינו עד היום הרבה פשיטות רגל כי אנחנו רק בתחילת המשבר"

אסדת קידוח נפט בים הצפוני / צילום: Andrew Milligan, Associated Press
אסדת קידוח נפט בים הצפוני / צילום: Andrew Milligan, Associated Press

התנודות החריפות במחירי הנפט בחודשים האחרונים הפכו לאחד מסימני משבר הקורונה העולמי. יותר מכל סחורה אחרת הגיב הנפט מהר יותר וחזק יותר למדיניות הסגרים ולהשבתות של ענפים כלכליים שלמים בעולם, במסגרת התמודדות עם המגפה העולמית.

ב-20 באפריל נרשם שיא היסטורי, כשמחירה של חבית מסוג WTI למסירה מיידית צלל לזמן קצר למינוס 42 דולר, על רקע היסטריה של משקיעים. מאז נרשמה התאוששות חדה במחירים, ובחודש האחרון זינקו מחירי חבית מסוג WTI ל-35 דולר לחבית.

האם השפל בביקוש לנפט זמני? האם אחרי שהמגפה תחלוף יחזור העולם לצרוך נפט כבעבר? סיימון רדמונד, ראש תחום האנרגיה וכרייה בחברת דירוג האשראי הגלובלית S&P, סבור שהתשובה לכך שלילית.

לדבריו, הסגר - שאילץ רבים לעבוד מהבית - צפוי לגרום שינוי קבוע בהרגלי הנסיעה של עובדים רבים ולהפחתת השימוש בדלק לתחבורה. "הרבה אנשים מגלים שזה ממש לא נורא לעבוד מהבית.

"דעתי היא שגם אם זה יאיץ את המעבר לדלקים נקיים - ההשפעה תהיה שונה באזורים שונים בעולם. באירופה, למשל, תוכניות ה'גרין דיל' (של מעבר לשימוש באנרגיה לא מזהמת) יקבלו חיזוק משמעותי. במדינות מתפתחות, לעומת זאת, הם לא יוכלו להרשות לעצמם להשקיע עכשיו במעבר לאנרגיות מתחדשות - ושם נראה דווקא האטה. בארה"ב אני מעריך שהשימוש בגז הטבעי לא יירד זמן רב".

אבל עוד לפני שיורגשו ההשפעות ארוכות-הטווח של המשבר על הכלכלה והצרכנים - צפויות להיות לו השפעות בטווח הקצר על תעשיית הנפט, שחווה את אחת הטלטלות החזקות בתולדותיה.

"ההנחה של S&P היא שמחיר הנפט מסוג ברנט ינוע השנה סביב 30 דולר לחבית ויעלה ל-50 דולר ב-2021. אנחנו מניחים שתהיה התאוששות בביקושים ושהקיצוצים בתפוקה יחזיקו מעמד. אבל ברור שיש גם תרחישים אחרים, שיחייבו אותנו להעריך מחדש את המחירים - ואז נצטרך להעריך מחדש.

"השאלה המעניינת היא איפה יהיה מחיר הנפט בעוד שנה או שנתיים, בהנחה שהביקוש העולמי יתאושש עד אז. אם ההסכמה העולמית על קיצוץ בתפוקה בצד ההיצע תתפרק, וההפקה תחזור לגדול - המחירים של הנפט לא יתאוששו בצורה משמעותית בשנתיים הקרובות" אומר סיימון.

סיימון רדמונד / איור: גיל ג'יבלי, גלובס

סיכוי של 50% לדיפולט בשנה הקרובה

אחרי התרסקות הנפט בתחילת השנה אין זה מפתיע לגלות שרדמונד עוסק באחד הענפים הכלכליים הבעייתיים ביותר היום מבחינת איתנות פיננסית בכלכלה העולמית. "הדירוג הנפוץ ביותר של חברות אנרגיה על-ידי S&P עומד היום על CCC, דירוג שאומר שקיים סיכוי של 50% לדיפולט בשנה הקרובה.

איך אתה מסביר את העובדה שעד עכשיו לא ראינו גל של הסדרי חוב ופשיטות רגל?
"העובדה שלא ראינו עד היום הרבה פשיטות רגל נובעת מכך שאנחנו רק חודשיים וחצי בתוך המשבר. אני מניח שנראה גידול משמעותי במספר פשיטות הרגל לקראת סוף השנה, כי יש לא מעט חברות שלא מסוגלות להגיע לרווחיות, ולשום גורם מממן אין היום תיאבון להלוות כסף לחברות בענף הזה. ההערכה הכללית היא שהמודל העסקי של החברות האלה מסוכן מאוד".

אנחנו מדברים גם על חברות ענק שעלולות להגיע לפשיטת רגל?
יש לנו כאן בעצם סיפור של שתי קבוצות של חברות. מצד אחד ענקיות האנרגיה, כמו טוטל, של, שברון, אקסון - הורדנו את הדירוג של אקסון בדרגה אחת, ויש לנו תחזית דירוג שלילית לכל החברות האלה, כך שיש סיכוי של אחד לשלושה שנוריד להם דירוג.

"התרחיש החיובי הוא שהם ינקטו את הצעדים הנכונים, יצמצמו את ההשקעות שלהם ומחיר הנפט יחזור ל-50 דולר בשנה הבאה. אלה חברות בדירוג השקעה, ושנה גרועה אחת לא תהווה בעיה חמורה, אבל תתחיל להיווצר בעיה מבחינת דירוג האשראי אם המצב לא ישתפר בשנה הבאה ובזו שאחריה. ועדיין לא נראה הורדות דירוג דרמטיות. במיתון האחרון בשוק, ב-2014, הורדנו את תחזית הדירוג של טוטאל לשלילית, ואחרי שנתיים הורדנו את את הדירוג ברמה אחת.

"הקבוצה השנייה היא החברות בצפון אמריקה שקודחות ברובן ביבשה - יש ביניהן כאלה שמסוגלות עדיין להרוויח במחיר של 30 דולר לחבית, אבל הרוב - לא. אנחנו מעריכים שבקרב הקבוצה הזו אנחנו צפויים לגל של הסדרי חוב.

"במבט קדימה יש כמובן הרבה שאלות: האם נראה גל שני של התפרצות המגפה? האם המפיקים יצליחו לעמוד בקיצוצים שהטילו על עצמם? בסופו של דבר המפיקים יצטרכו להשקיע עוד, כי הנפט הוא משאב מתכלה.

"כרגע אנחנו רואים קיצוצים של 30% ויותר בהשקעות ההון בצפון אמריקה. חברות שלא מפתחות היום משאבים - חייבת להיות לכך השפעה בטווח הבינוני. לפני חמש שנים קיצצו בהשקעות ההון במידה דומה, ולמרות זאת התפוקה גאתה. כך שהתשובה לשאלה תלוי בעיקר במחיר הנפט".

"לא מופרך שהדיזל יהפוך לא-חוקי"

הצרות של תעשיית הנפט התחילו הרבה לפני משבר הקורונה, ויימשכו כנראה הרבה אחריו. חברות ענק כמו של כבר הודיעו על שינוי אסטרטגי ועל העברת הדגש בהתפתחות העתידית אל אנרגיה ממקורות מתחדשים.

הלחץ הגדול על הנפט מגיע היום מהכיוון הסביבתי והאקלימי. התחממות כדור הארץ משפיעה על המדיניות הממשלתית, שהופכת עוינת יותר ויותר להפקת נפט. "יש לנו תעשייה שעשויה להפוך ללא חוקית בתוך 3-4 עשורים. כבר היום אי אפשר לקדוח באזורים מסוימים, כך שלא מופרך להעריך שהדיזל יהפוך לא חוקי".

הוויכוח הסביבתי מהווה רקע לשאלה המרכזית ששואלים בתעשיית הנפט והגז - מתי נגיע לשיא צריכת הנפט (Peak oil). לפני התפרצות הקורונה העריכה S&P שהגידול בביקוש לנפט יימשך לפחות עד סוף העשור הקרוב, למרות שבמערב עקומת צריכת הנפט השתטחה.

"זה נכון שהגידול בביקוש לנפט מגיע כיום בעיקר מסין ומהודו, אבל בינתיים אנחנו לא רואים שהאנרגיות המתחדשות מחליפות ביקושים לנפט וגז טבעי. S&P לא מנסה להעריך מתי יגיע השיא בביקוש לנפט - שממנו הביקושים יתחילו לרדת. אנחנו מעריכים שהביקוש לנפט ימשיך לגדול בשמונה עד עשר השנים הקרובות.

"קשה מאוד לראות את האנרגיות המתחדשות מחליפות את הנפט והגז. נראה אותן עונות על חלק מהגידול בביקושים לאנרגיה, אבל לא במקום הנפט והגז. העולם ימשיך לצרוך אותם בכמויות גדולות גם בעוד עשר שנים.

דיברנו על תעשיית הפקת הנפט, אבל נדמה שהמצב בתעשיית השירותים להפקת נפט גרוע לא פחות.
יש בתעשייה הזו כמה חברות חזקות, אבל באופן כללי מדובר בסיוט. למען האמת, התעשייה הזו לא התאוששה מהמיתון הקודם. אסדות קידוח שאין בהן שימוש - נגרטות.

מה לגבי תעשיית הפקת הגז הטבעי? עד כמה היא מושפעת ממה שקורה בנפט?
"בטווח הארוך השאלה המעניינת היא האם גז הוא חלק מהפתרון או חלק מהבעיה. הרבה אנשים רואים בגז הטבעי סוג של גשר בין עידן הפחם לעידן האנרגיות הירוקות, אבל מצד שני מתברר שלמתאן (המהווה מעל 90% מהגז הטבעי) יש אפקט חממה חזק פי כמה מהפחמן הדו-חמצני. התפיסה שלנו היא שנמשיך להזדקק לגז הטבעי בשעות שאין לנו שמש או רוח". 

המחיר היקר ששילמה רוסיה על מלחמת המחירים בנפט

רוסיה הפסידה חצי מיליארד דולר ביום בגלל מלחמת המחירים, כך מעריך ד"ר עמית מור, מנכ"ל חברת אקו-אנרגיה ומרצה בביה"ס לקיימות בבינתחומי. בסמינר שנערך לאחרונה במרכז ציין מור, כי בשיא המשבר בחודש אפריל נרשמה ירידה של כ-80% בטיסות ושל כ-50% בנסיעות כלי הרכב, אך לדבריו "במקרה של מחירי הנפט לא מדובר רק בסיפור של הירידה בביקוש. התלוותה לכך מלחמת מחירים ששורשיה פוליטיים, כשהתברר שרוסיה מעוניינת לשמור על רמת המחירים הנמוכה כדי לפגוע בתעשיית ייצור הנפט מפצלים בארה״ב".

מור הסביר, כי "ברקע, היו מצד אחד הקושי להגיע להסכמה על העלאת מחירים באמצעות הפחתה בהפקת נפט, זאת בגלל הרצון הרוסי לפגוע בתעשיית הנפט בארה"ב, שהגיעה ל-50 דולר לחבית ואינה כדאית במחירי נפט נמוכים".

יחד עם זאת, מור ציין כי "בסופו של דבר, המדינות הגיעו למסקנה שצריך להפסיק את מלחמת המחירים בשל הפגיעה בתקציביהן, כשבין הנפגעות ביותר ממלחמה זו היו רוסיה ואיראן - שבה מ-90 מיליארד דולר הכנסות שנתיות ממכירת נפט היא תרד השנה ל-5-7 מיליארד דולר.

"כך, שעל המחיר הכבד של הקורונה מתווסף גם מצב כלכלי חמור, ומעניין לראות איך זה ישפיע על הקצאת תקציבים, למשל לתמיכה בחיזבאללה". מור ציין, כי "מבחינת התפתחות מחירי הנפט, יש צפי לעליית מחירים עם ההתאוששות הכלכלית, אבל הקצב לא ברור. אין שוויון בין קצב ההפקה לירידה בביקושים, וכרגע מדברים על מחיר של 30 דולר לחבית השנה, ועלייה הדרגתית במחיר עד סוף העשור ל-60-70 דולר. ניתן לראות שבחוזים עתידיים המחירים כבר גבוהים יותר.

ד"ר יעל פרג, סגנית דיקן בבית הספר לקיימות בבינתחומי הרצליה, ציינה כי הביקוש לחשמל במדינות שהיו בסגר כללי ירד ב-20%. לדבריה "בסקטור הביתי הביקושים דווקא עלו, ועקומת הביקושים לחשמל נראתה כמו של סופשבוע ארוך. בהתאם, גם שיעור החשמל המופק מהאנרגיות המתחדשות (רוח ושמש) עלה בתמהיל הדלקים המשמשים לייצור חשמל.

לדבריה "הפחם הוא מקור הדלק שנפגע יותר מכל דבר אחר - והוא הראה בסוף הרבעון הראשון ירידה של 8% לעומת השנה שעברה - בעיקר בגלל הפגיעה בכלכלה הסינית שבה הפחם דומיננטי". פרג ציינה, כי בגז הטבעי הייתה ירידה של 2% בלבד בביקושים ברבעון הראשון, אך היא צפויה להחריף ברבעון השני, שבו כלכלות שמשתמשות בגז נכנסו לסגר, ונראה כנראה ירידה משמעותית יותר".

מור העריך, כי למרות משבר הקורונה ומחירי הנפט הנמוכים, יימשך בישראל תהליך המעבר לייצור חשמל בשמש. לדבריו, "בתוך תקופה לא ארוכה נתחיל להיגמל מנפט בתחבורה ונעבור לגז טבעי ולאנרגיה מתחדשת - במקרה שלנו, שמש. משבר הקורונה לא יעכב תהליכים אלה".

עוד כתבות

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס